اسامی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر تا ۱۵ دی اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج


مسعود نجفی با توجه به آیین نامه منتشر شده و شرایط شرکت در چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم ها در هیات انتخاب بررسی و بررسی می شود، گفت: پس از ارزیابی دبیرخانه تا 24 آذرماه اسامی فیلم ها اعلام می شود. که در بخش اصلی جشنواره شرکت کرده اند رسما اعلام شده است.

وی درباره تعداد فیلم های پذیرفته شده در این جشنواره نیز توضیح داد: مانند هر سال 20 فیلم برای بخش اصلی جشنواره در نظر گرفته شده است. اما طبق آیین نامه اگر تعداد فیلم های قسمت اول به عددی برسد که نیاز به تفکیک در قسمت جداگانه داشته باشد. بخش New Look راه اندازی خواهد شد، این روند تصمیمی است که توسط کمیته مسابقات گرفته می شود که تا پایان مهلت اعلام می شود. اواسط ژانویه

مدیر روابط عمومی چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر وی افزود: از آنجایی که امسال بخش ملی در کنار بخش بین الملل برگزار می شود، طبیعتا بازار فیلم خواهیم داشت و برنامه هایی که مختص بخش بین الملل است مانند سال های گذشته در جشنواره فیلم فجر برگزار می شود.

نجفی درباره نحوه و تعداد فیلم های ارسالی به این جشنواره به برنامه «سینماچی» رادیو جوان گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره جهانی فیلم فجر امسال 24 آذرماه بود که 106 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

حضور اولین فیلم ها نسبت به سال های قبل محسوس تر بود

مدیر روابط عمومی چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر همچنین خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال گذشته حضور پرشور و گسترده‌تر است، به طوری که سال گذشته 75 فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند، در حالی که امسال 106 فیلم برای آنها ارسال شد. ما تا 120 فیلم ارسالی را دیده‌ایم که حضور فیلم‌های برتر امسال نسبت به سال‌های گذشته چشمگیرتر است.

نجفی ادامه داد: باید توجه داشت که شگفتی های بسیاری از دوره های جشنواره جهانی فیلم فجر توسط اولین فیلم ها خلق شد و رونمایی از این گونه آثار جذابیت و ویژگی خاصی دارد. مانند فیلم «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان، «عبد یک روز» ساخته سعید راوشیت، «اتخاک گلی» ساخته محمد اصغری کارگردان و… که برای اولین بار آثار خود را به جشنواره فیلم فجر ارسال کردند.

وی با تاکید بر تلاش مستمر و متعهدانه فیلمسازان کشور گفت: رونمایی از بسیاری از کارگردانان مطرح، موفق و برجسته کشورمان در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت و با ارائه آثار برجسته ای از جمله; ابراهیم خاتمی کیا، زنده باد رسول ملاقلی پور و دیگر کارگردانانی که با حضورشان در جشنواره خوش درخشیدند و سپس به یکی از مدیران سینمای کشور تبدیل شدند.

پیش بینی ما برج میلاد است

چهل و دومین مدیر روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر وی تصریح کرد: امسال نیز همچون گذشته انتظار داریم شاهد سورپرایزهایی از سوی مدیران کشور باشیم و امیدواریم در این بخش نیز شاهد معرفی و رونمایی از کارگردانان و کارگردانان مطرح کشوری باشیم. همچنین باید بگویم نکته مهم این است که ما در حال بررسی ستاد جشنواره هستیم و البته پیش بینی ما برج میلاد است. اما هنوز از این موضوع مطمئن نیستیم و به محض تصمیم گیری نهایی، نتیجه را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد تا تیم های رسانه ای در آنجا مستقر شوند.

نجفی در خصوص برگزاری سمینارهای تخصصی در جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: برای امسال تصمیم خاصی برای برگزاری سمینارهای تخصصی گرفته نشده است چرا که بزرگترین عامل و جذابیتی که مخاطب را به جشنواره جذب می کند محتوای فیلم های شرکت کننده است. در جشنواره و موضوعات جانبی تاکنون با استقبال چشمگیر و مهمی مواجه نشده است. اما به هر حال اگر بر اساس تصمیم مسئولان به نتیجه ای برسد، حتما اعلام خواهد شد.

وی در خصوص نحوه تهیه بلیت به ویژه در شهرستان ها گفت: امسال نیز مانند دوره های گذشته تهیه بلیت روال خاص خود را دارد و بر اساس برنامه زمانی اعلام شده از سوی دبیرخانه انجام می شود.

برنامه «سینماچی» رادیو جوان به تهیه کنندگی مجتبی امیری، اجرای حسن خلق دوست و آهنگسازی زهره عبدالرحیم و اکرم اویسی ساعت 21 پنجشنبه ها ساعت 21 تقدیم شنوندگان رادیو جوان می شود.


آیا این خبر مفید بود؟