برکناری دو بازیکن تیم ملی ، امید و جریمه عدم حضور در اردوی تیم ملی / اعتراضات باشگاه آلومینیوم به تصمیم کمیسیون انضباطی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ دومین اردوی تیم ایران امید با حضور مهدوی مهدویکیا قبل از بازیهای مقدماتی آسیا در حالی برگزار شد که امیر محمد هوشمند و ساسان حسینی دو بازیکن آلومینیومی اراک به دلیل درخواست باشگاه برای شروع دیر تمرین در اردو حضور نداشتند. به

امیر محمد هوشمند و ساسان حسینی که سال گذشته عملکرد درخشانی در آلومینیوم اراک و روغن مسجدسلیمان داشتند و هرکدام در فاز دفاعی و تهاجمی عملکرد قابل توجهی داشتند و به نوعی از محرومیت عجیب و شدید بازیکنان اصلی تیم آلومینیوم هستند.

این دو بازیکن توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حذف شده اند. آنها در اولین اردوی تیم ایران امید با مهدویکیا شرکت کردند اما به دلیل درخواست باشگاه آلومینیوم از فدراسیون در اردوی دوم حاضر نشدند. جریمه آنها توسط کمیسیون انضباطی توجیه می شود.

در واکنش به این حادثه ، فدراسیون فوتبال در بیانیه ای اعلام کرد:

“با توجه به تخلف منتسب به باشگاه آلومینیوم اراک و امیر هوشمند و ساسان حسینی به دلیل جلوگیری از حضور افراد مذکور در اردوهای تمرینی و اعزامی تیم ملی فوتبال زیر 23 سال و عدم همراهی تیم ملی طبق پرونده های کلی و محتویات پرونده ، شامل گزارش اداره جوانان فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم حضور بازیکنان فوق در اردوی تیمی ، که از 15.07.1400 تا 23.07.1400 انجام شد ، دفاع ظاهری باشگاه آلومینیوم اراک و سایر شواهد در مورد تخلف منتسب به باشگاه مذکور و امیر هوشمند و ساسان حسینی ، و طبق ماده 83 قوانین انضباطی ، آقایان امیر هوشمند و ساسان حسینی هریک 200 میلیون ریال و سه جلسه محرومیت از همراهی به تیم باشگاه خود و باشگاه آلومینیوم اراک پرداخت کردند. همچنین یک میلیارد جریمه پرداخت می شود.

“تصمیمی که مطابق ماده 3 (103) آن آیین نامه داده می شود لازم الاجرا است و ظرف یک هفته قابل تجدیدنظر در هیئت تجدید نظر است.”

b86ab6db 7c63 4bfd 9181 43e75b10800e خبر خاکستری

اما باشگاه آلومینیوم اراک اعلام کرد که دفاع خود را قبل از تصمیم کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال در کمیسیون استیناف ارائه خواهد کرد.

“در اولین لیست تیم ملی ایران” امید “، اسامی عرفان اسفندیاری (دروازه بان) و امیر محمد هوشمند (مدافع) از جمله بازیکنان دعوت شده بودند که تصمیم گرفتند این دو بازیکن را به اردوی تیم امید اعزام کنند. به

پس از این اردو ، باشگاه آلومینیوم با ساسان حسینی که از تیم ملی امید نیز بود قرارداد بست و این بازیکن در دو هفته تا شروع لیگ برتر با بازیکنان دیگر تمرین نکرد و این وضعیت برای امیر محمد هوشمند نیز به دلیل حضور در اولین اردو امید ایران بود.

قرار بود دومین اردوی تیم ملی امید ایران از 15 مهر آغاز شود ، زمانی که امیر محمد هوشمند و ساسان حسینی برای پیوستن به تیم ملی امید دعوت شدند ، اما چهار روز قبل از شروع اردو (4 مهر) ، آلومینیوم باشگاه با ارسال نامه ای 5494 پوندی از فدراسیون فوتبال درخواست کرد که به دلیل اضافه شدن دیرهنگام این دو بازیکن به تیم ملی ، امید به تمرین و عدم آمادگی جسمانی و هماهنگی بازیکنان تیم آلومینیوم ، ما نمی توانیم هر دو بازیکن این بار که متأسفانه پاسخی از نامه و درخواست ما دریافت نکردند ، به سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال ارسال نشدند.

روز شنبه 15 مهر ، فدراسیون فوتبال از ما خواست تا از خود دفاع کنیم. در نامه جدید مورخ 17 اکتبر ، مشکلات موجود و مشکلات فوق را مورد تأکید مجدد قرار دادیم و با توجه به اتمام جلسات تمرینی تیم فوتبال فوتبال آلومینیوم ، از این پس بر این امر تأکید می کنیم. این باشگاه حتی در جریان مسابقات لیگ برتر آماده همکاری با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای ارائه بازیکنان خود در تیم های ملی است و آرزوی موفقیت و سربلندی پرچم ایران در میادین بین المللی را دارد.

اگرچه آمادگی باشگاه آلومینیوم برای انتقال بازیکنان خود به تیم ملی امید ایران را اعلام کرد ، اما در لیست جدید اسامی هیچ یک از بازیکنان آلومینیوم وجود نداشت ، اما شگفت آور این بود که بعدازظهر امروز خبر سه بازیکن بی سابقه – ممنوعیت مسابقات و جریمه 20 میلیون تومانی برای دو بازیکن آینده فوتبال ایران و جریمه 100 میلیون تومانی باشگاه آلومینیوم در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده است.

این واقعیت که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دو نامه ما در 15 روز گذشته پاسخ نداده اند برای ما شگفت آور است و حتی عجیب تر این واقعیت است که آنها به طور ناگهانی و سریع یک جلسه کمیته انضباطی تشکیل دادند و به ممنوعیت و جریمه رای دادند. بازیکنان و باشگاه ما

اینکه فدراسیون فوتبال به درخواست همکاری دوجانبه پاسخ نداده است و باشگاه آلومینیوم در ابتدای دومین سال حضور خود در لیگ برتر با مشکلات مشابهی روبرو خواهد شد و از طرف دیگر دو بازیکن جوان که مطمئناً می توانند در تیم ملی بازی کنند در آینده ای نه چندان دور حیف است که آنها صدمه بزرگی وارد کنند.

باشگاه آلومینیوم اراک ، در حالی که قطعاً موضوع رأی صادره از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال را مطرح کرده و با قاطعیت از خود دفاع می کند ، می گوید آماده است تا با تیم ملی امید ایران برای تأمین بازیکنان توانمند خود همکاری کند.

همچنین آقای رسول خطیبی ، سرمربی آلومینیوم ، همواره بر حمایت همه جانبه و تعامل با تیم های ملی تمرکز کرده است.

در پایان لازم به ذکر است که باشگاه آلومینیوم علاوه بر آرزوی سربلندی و موفقیت برای تیم ملی امید در مسابقات پیش رو ، برای آقای مهدی مهدویکیا که یکی از قهرمانان ورزشی در تاریخ استان استان است نیز آرزوی موفقیت دارد. مرکزی ، و امیدوار است که تیم ملی امید ایران رهبری آن را بر عهده بگیرد. “برای رفتن به المپیک.”

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید