برگزاری جشنواره غنچه و شکوفه ویژه کلاس اولی ها در 30 شهریور


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897406

نظمی جلال همچنین از زمان برگزاری مراسم بازگشایی مدارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: جشنواره غنچه ها و شکوفه ها ویژه دانش آموزان پیش دبستانی و پایه اول در روز چهارشنبه 30 شهریور ماه برگزار می شود. 1401. در کلیه مدارس ابتدایی و مراسم بازگشایی نیز روز شنبه برگزار می شود و در تاریخ دوم مهر ماه 1401 در کلیه مدارس استان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: به منظور آمادگی کامل مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید، برای رفع نواقص و چالش های احتمالی، ارزیابی مجدد انجام می شود. همزمان با افتتاحیه در روز دوشنبه 28 شهریور 1401 برگزار می شود. مدارس استانی برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم افتتاحیه مدارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: جشنواره غنچه ها و شکوفه ها ویژه دانش آموزان پیش دبستانی و پایه اول در روز چهارشنبه 30 شهریور ماه برگزار می شود. 1401 در کلیه مدارس ابتدایی و مراسم افتتاحیه همچنین در روز شنبه دوم مهر ماه 1401 در کلیه مدارس استان برگزار می شود.

نظمی جلال افزود: به همین مناسبت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده های معزز شهدا، ایثارگران، دانش آموزان، اولیای گرامی، مربیان و کادر اجرایی و آموزشی مراسم نمادین بازگشایی مدارس در مرکز استان برگزار شد. شهرها و مناطق زنگ مهر و مقاومت، نماز و ایثار در مدارس به صدا در خواهد آمد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات انجام شده در قالب طرح مهر برای آماده سازی مدارس برای بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: از ابتدای ثبت نام دانش آموزان تا کنون تاکنون 294 هزار و 700 دانش آموز ثبت نام کرده اند و 98.5 درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند، وی گفت: کردستان رتبه سوم کشوری را از نظر ثبت نام دانشجو دارد.

وی افزود: 97 درصد دانش آموزان استان رتبه اول و کردستان رتبه اول کشوری است و عملکرد استان در کلاس های ایجاد شده 95.96 درصد است و از این نظر رتبه دوم کشوری را نیز داریم.

ناظمی جلال همچنین با ارائه گزارشی از اجرای طرح سنجش اظهار داشت: اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مقطع ابتدایی با بهره برداری از 15 ایستگاه کاری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از سال 94 آغاز شده است. تیرماه 1401 در سطح استان، اظهار داشت: در مجموع 32 هزار و 570 نفر مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد 25 هزار و 70 نفر نوآموز ورودی مقطع ابتدایی و 7 هزار و 500 نفر نوآموز پیش دبستانی بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان سپس به تشریح عملکرد استان در بحث سفارش کتاب درسی پرداخت و با اشاره به اینکه تاکنون 95.12 درصد دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید کتاب سفارش داده اند، گفت: 90 درصد کتاب ها 85 درصد درس هاست. در استان دریافت و به شهرستان ها و مناطق ارسال می شود تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید بین دانش آموزان توزیع شود و کردستان رتبه سوم کشوری را از نظر ثبت نام دارد.

وی ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی معلمان، تغییر رشته، جابجایی معلمان، ساماندهی فضاهای آموزشی، تجهیز و آماده سازی مدارس برای بازگشایی از نظر نظافت، زیباسازی و شاداب سازی را از دیگر اقدامات استان برشمرد و گفت: مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، یادگیری کنونی است که انشالله با حضور دانش آموزان شاهد افتتاح با نشاط و شادابی مدارس خواهیم بود.

وی بر استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف از جمله شهرداری ها، فرمانداری ها، بخشداران، دهیاری ها، راهنمایی و رانندگی و سایر نهادها در راستای بازگشایی مدارس تاکید کرد و خواستار تشکیل شوراهای آموزش و پرورش شهرها و مناطق قبل از شروع دوره جدید تحصیلی شد. سال به منظور جلب کمک و مشارکت لوازم.

ناظمی جلال همچنین خواستار برگزاری جلسات شورای معلمان مدارس قبل از شروع سال تحصیلی جدید و تهیه و تنظیم برنامه هفتگی مدارس برای دانش آموزان شد و گفت: با توجه به ارسال کتاب های درسی به دانش آموزان شهرستان ها و مناطق، کتاب های درسی باید از طریق ارسال شود مدارس باید قبل از بازگشایی در دسترس دانش آموزان باشد.

وی در پایان با استقبال از فرا رسیدن بهار آموزش و پرورش و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با توجه به تقارن روزهای پایانی ماه صفر با بازگشایی مدارس، از مدیران مدارس خواست تا برنامه های ویژه ای را برای شروع کار در نظر بگیرند. سال تحصیلی جدید مطابق با این ایام و با توجه به رویدادها و جشن رویدادهای پیش رو.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید