20 هزار دانش آموز کلاس اولی در خراسان شمالی برآورد می شود


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878733

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

محمدرضا اکبری با اشاره به اینکه طرح سنجش نوآموزان ورودی به سن دبستان و پیش دبستانی در 14 پایگاه بستری در خراسان شمالی در حال انجام است، گفت: در این طرح حدود 20 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی و 10 هزار دانش آموز ابتدایی پیش بینی می شود. پروژه. پیش دبستانی غربالگری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا اکبری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک با بیان اینکه طرح سنجش سلامت نوآموزان ابتدایی و پیش دبستانی در خراسان شمالی آغاز شده است، گفت: در سامانه آموزش و پرورش و مداخلات به موقع برای غربالگری موجود است. سلامت نوزادان در 14 مرکز بستری با همکاری UMNC اجرا می شود.

وی ادامه داد: پس از ثبت نام اولیه دانش آموز جدید در مدرسه، اولیا باید در مرکز سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود نوبت بگیرند و در تاریخ توافق شده به مرکز سنجش مراجعه کنند.

اکبری افزود: نوآموزان از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، قد و وزن، دهان و دندان، وضعیت واکسیناسیون در پایگاه های سنجش سلامت مورد آزمایش و آزمایش قرار می گیرند.

این کارمند افزود: معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز تاسیس شده برای مراقبت های پیچیده بهداشتی انجام می شود و پس از تایید نوآموز برای ثبت نام نهایی به مدرسه می رود.

وی با بیان اینکه برای حفظ سلامت نوآموزان، والدین، ارزیاب کارکنان و خانواده های آنان رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است، گفت: والدین گرامی لطفاً جهت سنجش سلامت فرزندان خود با پایگاه ها و مراکز تماس حاصل فرمایند.

اکبری گفت: در این طرح پیش بینی می شود نزدیک به 20 هزار دانش آموز کلاس اولی و 10 هزار پیش دبستانی با همکاری معاونت آموزشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی غربالگری شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید