فعالیت 1200 دانش آموز کلاس اولی در خراسان شمالی / اجرای موفق طرح توسط معماران تربتان نیازمند حمایت والدین است.


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904104

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت؛

عصمت بدخشان با بیان اینکه 1200 معلم کلاس اولی در خراسان شمالی وجود دارد گفت: پروژه معماران تربیت برای تضمین کیفیت پایه اول می تواند تحولی در نظام آموزشی ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عصمت بدخشان معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در خصوص پروژه معماران تربیت گفت: این پروژه برای اولین بار در سطح کشور در خراسان شمالی به منظور ارتقای کیفی ساختمان اجرا می شود. آموزش به دانش آموزان کلاس اول

وی با اشاره به اینکه پایه اول ابتدایی یکی از مهم ترین پایه های نظام تعلیم و تربیت است، گفت: بنابراین کیفیت این بنیاد می تواند موجب توسعه پایدار و متحول شدن نظام آموزشی شود.

بدخشان میزان تکرار پایه اول ابتدایی را در سراسر کشور نسبت به سایر مقاطع تحصیلی بالا عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، تولید محتوای این طرح از فروردین ماه در خراسان شمالی آغاز شد و برای اجرای این طرح. بسته های متعددی پیشنهاد می شود و علل اصلی تکرار جرم که بر اساس دو طرح تحقیقاتی در استان مشخص می شود و نکاتی که باعث کاهش فراوانی تکرار جرم می شود در مدل بومی استان به گفته دانشجویان مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این طرح مربوط به توانمندسازی معلم ابتدایی در کلاس اول است، گفت: کارگروه تولید محتوا استان فعال شده و محتوایی در رابطه با راهنمای تدریس معلم در درس فارسی تهیه شده است. در قالب 30 سناریو برنامه ریزی شده و به فیلم تبدیل شده و مراحل پایانی را طی می کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که اواخر مهرماه طرح معماران تربیت به نام خراسان شمالی برای اولین بار در کشور رونمایی شود.

بدخشان افزود: علاوه بر این، برای اجرای موفقیت آمیز این طرح همراهی اولیا، لازم است در این راستا مجموعه ای با عنوان «سینگام با والدین» در اختیار مدارس این ولایت قرار گیرد تا مشکل برطرف شود. در جلسات آموزشی خانواده مطرح و در اختیار والدین قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه در طرح تحول پایه اول دانش آموزان دیرآموز نیز به مدارس عادی هدایت می شوند، معلمانی که دانش آموزان دیرآموز دارند باید در برنامه ویژه ای که توسط معماران آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است با این گروه همکاری کنند که 10 سناریو ویژه برای این دانش آموزان توسعه یافته است و این بسته تا پایان مهرماه رونمایی می شود.

وی افزود: موضوع مهم بعدی این است که علاوه بر مطالب تدوین شده برای دانش آموزان دیرآموز، سه جلد کتاب برای اولیا، دانش آموزان و معلمان نیز در نظر گرفته شود، زیرا سرانه مدارس برای پاسخگویی به نیاز دانش آموزان خاص کافی نیست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری پیش بینی می شود ثبت نام دانش آموزان پایه اولی 21 هزار و 800 نفر باشد، گفت: از این تعداد تاکنون 20 هزار نفر ثبت نام کرده اند.

بدخشان با بیان اینکه 1200 معلم کلاس اولی در خراسان شمالی مشغول به کار هستند، گفت: برنامه معماران آموزش و پرورش تحت عنوان دوره توجیهی با حضور این معلمان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات و بررسی های انجام شده در خراسان شمالی یکی از مشکلات کلاس های چندپایه در مناطق محروم این است که معلم علاوه بر کلاس اول باید ارزیابی های دیگری نیز داشته باشد و فرصت پاسخگویی به دغدغه های کلاس اولی ها را داشته باشد. محدود به زمانی است که دارد و این مورد پایه اول را تکرار خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید