تخمین ثبت نام 35 هزار دانش آموز کلاس اولی در مدارس استان کرمانشاه / 20 هزار نفر تا کنون تست سلامت دادند.


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891128

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

علی محمد بیگی گفت: امسال پیش بینی می شود 35 هزار دانش آموز کلاس اولی در مدارس استان کرمانشاه ثبت نام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی محمد بیقی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز; وی از تکمیل سنجش سلامت 20 هزار دانش آموز کلاس اولی در استان کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می شود امسال 35 هزار دانش آموز کلاس اولی در مدارس استان کرمانشاه ثبت نام کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه افزود: حدود 4 هزار دانش آموز در سال گذشته در دوره پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفتند و نیازی به ارزیابی مجدد ندارند.

وی از والدین خواست در صورتی که دانش آموز کلاس اولی دارند و هنوز ثبت نام نکرده اند در اسرع وقت نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام کنند.

محمد بیگی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت تا نیمه شهریور ادامه دارد، گفت: امسال 38 ایستگاه ثابت و سیار سنجش سلامت دانش آموزان کلاس اولی را بر عهده دارند که از این تعداد 23 ایستگاه ثابت، 14 ایستگاه سیار و یک ایستگاه تخصصی تست هوش. . .

وی در خصوص دانش آموزانی که دارای اختلال خواندن و نوشتن هستند، گفت: این دانش آموزان از هوش بالایی برخوردار هستند و عقب مانده ذهنی محسوب نمی شوند، اما به دلیل عملکرد مغز در پردازش برخی اطلاعات و ارتباطات مشکل دارند.

محمد بیگی ادامه داد: این دانش آموزان باید در مدارس شناسایی و به مراکز مشکلات ویژه یادگیری در استان ارجاع داده شوند که در حال حاضر 12 مرکز دولتی و 5 مرکز غیردولتی داریم و والدین باید بپذیرند که فرزندشان این اختلال را دارد اعتماد کنید. و مراکز اختلال را همراهی کنند تا همکاران پس از مشاوره بر اساس جلسات برنامه ریزی شده به درمان دانش آموزان بپردازند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: این دانش آموزان پس از درمان می توانند برگردند و با سایر دانش آموزان عادی به تحصیل ادامه دهند.

وی بیان کرد: مراکز ویژه مشکلات یادگیری زیر نظر اداره آموزش و پرورش فعالیت می کنند و در صورت شناسایی دانش آموز دارای اختلال یادگیری، مدیران آدرس این مراکز را به خانواده ها می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید