برگزاری جشنواره وحدت مردمان رنگین کمان، همدلی و اتحاد


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904483

جشنواره فرهنگی گردشگری وحدت اقوام ایرانی با همکاری سازمان فرهنگ و هنر شهرداری تهران از 29 مهرماه به مدت 10 شب لغایت 9 مهرماه در جزیره تنب بزرگ مجتمع فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتمع فرهنگی و گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس همزمان با هفته وحدت میزبان جشنواره پرنشاطی بود.

جشنواره فرهنگی گردشگری وحدت اقوام ایرانی با همکاری سازمان فرهنگ و هنر شهرداری تهران از 29 مهرماه به مدت 10 شب لغایت 9 مهرماه در جزیره تنب بزرگ مجتمع فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

محسن صالحی مدیرعامل شرکت نوازی و عمران چیتگر در گفت وگو با خبرنگار فارس، این جشنواره را بزرگترین رویداد وحدت اقوام در سال 1401 دانست و گفت: در این جشنواره 350 غرفه عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی از 31 استان کشور در هر سال وجود دارد. این کشور در مساحتی بیش از 6000 متر مربع و با بازدید روزانه 100000 نفر در ساحل بزرگترین دریاچه ساخت بشر در غرب آسیا ایجاد شد.

وی افزود: گستردگی این نمایشگاه نشان از عظمت فرهنگ میهن پهناور ایران زمین دارد. و بازدید از تمام غرفه ها حدود 3 ساعت طول می کشد.

رسانه های برجسته ملی، قهرمانان ملی و هنرمندان محبوب مهمانان ویژه این جشن بزرگ هستند. و بخشهای آموزشی و سرگرمی برای کودکان با حضور مجریان محبوب از ویژه برنامه های این عید بزرگ است.

در یک روز غیر تعطیل حوالی غروب آفتاب برای تهیه گزارش به ساحل دریاچه شهدا در خلیج فارس می روم. با تاریک شدن هوا، تعداد بازدیدکنندگان به تدریج افزایش می یابد. و من هزینه انتقال بین محصولات تولید شده توسط مردم ایران را می پردازم.

غرفه ها پر رونق هستند و فروشندگان مواد غذایی مثل همیشه شلوغ هستند.
هر روز این جشن به نام یکی از اقوام ایرانی است و روزی که من آماده بازدید هستم متعلق به ترکمن هاست.

پیش بینی می شود تا ساعت 23:00 که جشنواره ادامه دارد، همراه با شکارچیان مشهور ترکمن، هنرمندان و نخبگان علمی به اینجا آمده و فضای جشنواره را گرم کنند.

بازی های محلی و رقص ترکمن ها آغاز شد
سیاه چادرها کاملاً فعال هستند و موسیقی محلی و نورپردازی شبانه سکوت دریاچه را به هم می زند.

تعداد بازدیدکنندگان قابل توجه است زیرا جشنواره در اواسط هفته برگزار می شود.

سرکار خانم ملایری به تولیدات استان خود بسیار مشغول است، ضمن برخورد با مشتریان، از استقبال و فروش محصولاتش می پرسم. باورتان نمی شود در روزهایی که کشور کمی از آشوب و آشوب ناراضی است مردم چقدر از برگزاری این جشنواره خوشحال و تشویق می شوند.

خانم ملایری ادامه می دهد: مکان خوبی برای تفریح ​​و تغییر روحیه افراد و همچنین خرید در کنار آن است.

خانم محمدی فروشنده باقلوای تبریز می گوید: قیمت محصولات 30 درصد کمتر از بازار است و مردم به خوبی آن را قبول دارند.

اما فروشندگان صنایع دستی به اندازه فروشندگان مواد غذایی از فروش خود راضی نیستند.
محمدی یکی از فروشندگان فرش که اهل آق قلای استان گلستان است، گفت: اگرچه قیمت محصولات کمتر است، اما مردم آنقدرها مهمان نواز نیستند.

صدای رقص و آوازهای محلی فضای دریاچه را پر می کند و توجه مردم به آن جلب می شود، غرفه ها کمی خلوت هستند و غرفه صنایع دستی سیستان و بلوچستان نظرم را جلب می کند. خانمی با لباس سوزن دوزی زیبای محلی تنها نشسته است. از فروشنده می پرسم می گوید: خب محصولات ما به خاطر زحمت و ارزش هنری که دارد گران است و به همین دلیل فروش زیادی نداریم.
او از مدیریت نمایشگاه راضی است اما احساس می کند باید به صنایع دستی بیشتر توجه شود.

نشستن در حاشیه دریاچه شهدا در خلیج فارس و گوش دادن به موسیقی محلی اقوام مختلف ایرانی، تجربه بی نظیری این روزها در این منطقه گردشگری تهران است.

حیدری مدیر اجرایی این جشنواره به خبرنگار فارس گفت: تاکنون جشنواره های اقوام متعددی در تهران برگزار شده است، اما در این جشنواره سعی شد با شاخص های سختگیرانه شرکت کنندگان برای افزایش کیفیت مراسم پذیرفته شود و برای به همین دلیل علاوه بر استقبال مردم، در اواسط جشنواره از استان های مختلف درخواست شرکت در جشنواره دریافت می کنیم.

از حیدری در مورد بازار کم رونق صنایع دستی و تصمیم آنها برای رونق در چنین جشنواره هایی می پرسم و می گوید با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید با تلاش وزارت میراث فرهنگی شرایطی را برای علاقه مندان به خرید صنایع دستی فراهم کرده است. محصولات 20 میلیون تومانی به متقاضیان خرید محصولات صنایع دستی تعلق می گیرد، آنها می توانند محصولات اصیل مورد تایید سازمان میراث فرهنگی را در اقساط 12 ماهه با ارائه چک خریداری کنند.

بر اساس تصمیم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این جشنواره باید در تهران ادامه یابد و به نظر می رسد با اطلاع رسانی بیشتر از تسهیلات خرید و فروش محصولات صنایع دستی، رونق بیشتری پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید