اصلاح طلبان باید طمع قدرت بگذارند/ رنگین کمان سلیقه های مختلف سیاسی می تواند کشور را از مشکلات کنونی نجات دهد


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876559

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جریان های مختلف سیاسی معتقدند که تنها رنگین کمانی از سلایق مختلف سیاسی می تواند کشور را نجات دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتص الویری، فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که چرا موضوع گفتگوی ملی تاکنون حل نشده است، گفت: مهمترین دلیل توقف طرح گفتگوی ملی، انتصاب آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور و شرایط حاکم بر کشور ما . بسیاری از یافته‌های آقای خاتمی که باید تکمیل می‌شد، در این هشت سال به پنبه تبدیل شد، خشونت کلامی ترویج شد و بسیاری از افراد صادقی که در این هشت سال به انقلاب خدمت کردند، به‌ویژه از سال 1367 به بعد، مورد حمله قرار گرفتند یا منزوی شدند. درجه شرایط با نبود یک واعظ جدی در تز گفتگوی ملی به پایان رسید.

الویری در پاسخ به این سوال که امروز چه راهکارهایی برای موفقیت این طرح وجود دارد، گفت: راه این است که جریان های سیاسی مختلف باور کنند که تنها رنگین کمانی با سلیقه های مختلف سیاسی می تواند کشور را نجات دهد. این ذهنیت که یک دیدگاه و تفکر خاصی می خواهد تمام امور کشور را در دست بگیرد و تصور کند که یک دولت بتواند نیازهای فراوان مردم را برآورده کند، سرابی بیش نیست. تجربه این دوره کوتاه تجانس نیروها این باور را تقویت کرده است که اتفاق نظر قدرت آسیب اجتناب ناپذیر را دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که چرا جناح اصلاح طلب با مردم صحبت نمی کند؟ وی گفت: واقعیت این است که به دلیل کمبودهای موجود، مردم احساس می کنند که مسئولان صدای آنها را نمی شنوند و به نیازهای آنها پاسخ مناسبی نمی دهند. این در حالی است که مردم معتقدند اصلاح طلبان برای ماندن در قدرت نمی خواهند در کنار مردم بایستند و به نمایندگی از مردم صحبت کنند به طوری که بی اعتمادی مردم به برخی مسئولان به سمت اصلاح طلبان کشیده شده است.

مرتضی الویری در پاسخ به این سوال که فکر می کنید راه صحبت اصلاح طلبان با مردم چیست، گفت: روشی که فکر می کنم اصلاح طلبان برای قدرت گرفتن و رسیدن به مشکلات و گره های زندگی، دندان طمع را بشکنند.

الویری در پاسخ به این سوال که چه کسی می تواند گفت و گوی ملی را رهبری کند، گفت: “اگر کسی بتواند به درستی صدای مردم را منعکس کند، ابتکار عمل را به دست گرفته است.” اما در کل باید مدافع چندصدایی در عرصه سیاسی کشور باشیم. ما باید باور کنیم که این به نفع منافع ملی و حمایت قوی برای مقابله با تهدیدات خارجی است. اگر این دیدگاه در قدرت باشد، در سطوح پایین تر افراد می توانند به راحتی کنار هم بایستند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. اگر بخواهیم سلیقه و دیدگاه خاصی را به جامعه تحمیل کنیم، این به طبقات فرودست نیز کشیده می شود. امیدواریم مسئولان این واقعیت را جدی بگیرند. در این صورت، حاملان گفتگوی ملی، خود کارکنان موجود می شوند. ما دیگر افراد داخلی و خارجی نخواهیم داشت. هرکس ایران را دوست دارد خودی است. از این منظر همه فکر خواهند کرد که در حل مشکلات نقش دارند.

انتهای پیام/
منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید