برگزاری جلسه هماهنگی لیگ های تکواندو در سال 1401 / ابلاغ مصوبات مسابقات جدید با حضور رئیس فدراسیون


ساعت: 19:04
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893655

جلسه هماهنگی لیگ های برتر جام کوثر و نقش جهان 1401 امروز هفتم شهریور ماه با حضور هادی سای رئیس فدراسیون تکواندو برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، جلسه هماهنگی لیگ های برتر، جام کوثر و نقش جهان در سال 1401 با حضور هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، مصطفی بابایی رئیس سازمان لیگ، احمد لاریجانی رئیس کمیته داوران، نمایندگان داوران و کمیته های مسابقات به همراه مسئولان تیم ها امروز دوشنبه هفتم شهریور ماه در فدراسیون تکواندو برگزار شد.

17 تیم در جام کوثر، 14 تیم در لیگ نقش جهان و 12 تیم در لیگ برتر جام خلیج فارس برای حضور در لیگ امسال ثبت نام کرده اند. در این جلسه مقرر شد مسابقات لیگ برتر (جام خلیج فارس) در گروه مردان از یازدهم مهرماه و جام کوثر از بیستم مهرماه پیگیری شود.

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در ابتدای این نشست تاکید کرد؛ باشگاه های شرکت کننده در لیگ باید مسابقات لیگ را در سایه قانون و در کمال رفاقت و احترام به وفاق و همدلی انجام دهند تا باشگاه ها در کنار تیم های ملی بیشترین بهره را از نحوه برگزاری لیگ ببرند.

سای همچنین از تیم‌های شرکت‌کننده در استان‌های مختلف خواست تا میزبانی مسابقات را داشته باشند، زیرا میزبانی استان‌ها باعث افزایش درگیری بین بازیکنان ساکن در مراکز استان‌ها و تکواندوکاران این رشته می‌شود.

در ادامه این جلسه پس از بحث و بررسی مقرر شد مسابقات لیگ نقش جهان و لیگ برتر جام خلیج فارس هر دوشنبه هفته پیگیری شود و تا پایان سال 1401 تمامی لیگ ها با برنامه زمانبندی جدید تکمیل شود. طبق مصوبه جدید، تیم ها باید از هر بازیکن حداقل در یک بازی در ترکیب تیم استفاده کنند، در غیر این صورت لوح و مدال برای بازیکن مربوطه صادر نخواهد شد. تیم هایی که در لیگ جوانان در 2 گروه آقایان و بانوان تیم دارند می توانند تنها در یک لیگ نقش جهان یا لیگ برتر از بازیکنان استفاده کنند.

در مصوبه جدید در لیگ امسال، سیستم صعود و سقوط تیم های نقش جهان و لیگ برتر اجرا می شود و 2 تیم آخر جدول در پایان فصل از لیگ برتر خداحافظی می کنند و به موازات آن. قهرمان و نایب قهرمان لیگ نقش جهان در لیگ برتر صعود می کند. آنها به قله صعود می کنند. اگر تیمی فرصت حضور در لیگ برتر را نداشته باشد باید امتیاز تیم را به اسپانسر مالی بفروشد.

با توجه به استقبال بالای تیم ها، جام کوثر در 2 گروه برگزار می شود و از هر گروه 3 تیم به مرحله حذفی راه پیدا می کنند. هر 6 تیم راه یافته به مرحله بعد جواز حضور در جام ایراندخت سال آینده را خواهند داشت.

علاوه بر این، تمام مسابقات با سیستم KPNP انجام می شود.

در پایان این جلسه احمد لاریجانی رئیس کمیته داوران با اعلام اینکه تیم هایی که هنوز با بازیکنان خود در فصل 1400 به توافق نرسیده اند، اعلام کرد: در صورت پرداخت دستمزد بازیکنان، اجازه حضور در لیگ 1401 را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید