برگزاری جلسه کمیته المپیک با فدراسیون های کشتی، دوومیدانی و تنیس

ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922937

پس از برگزاری نشست های تخصصی فدراسیون های داوطلب اعزامی به بازی های آسیایی 2022، جلسات جداگانه ای با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، سرپرست کاروان، مسئولان کمیته و وزارت ورزش با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. مسئولین کشتی، دوومیدانی و تنیس در محل کمیته.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ نشست تخصصی فدراسیون های داوطلبان اعزامی به بازی های آسیایی هانگجو با حضور محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته و سرپرست کاروان، نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته، مریم کاظمی پور، آرش فرهادیان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها و دبیر شورای برون مرزی و برخی از مدیران به صورت جداگانه با مسئولان این کمیته برگزار شد. فدراسیون های کشتی، دو و میدانی و تنیس..

محمود خسروی وفا در ابتدای این دیدار بر اعزام کاروان باکیفیت به این بازی ها و حمایت از رشته های مدال آور تاکید کرد و هدف از برگزاری چنین جلساتی را آشنایی بیشتر با دغدغه های مسئولان فدراسیون و رفع آنها عنوان کرد. بیانات خود را به ستاد عالی بازی ها اعلام کرده و برای رفع آنها تلاش کنید..

سپس مناف هاشمی، دبیر کل و رئیس هیئت در هانگجو گفت: این هجدهمین جلسه ای است که با مسئولان فدراسیون های داوطلب به بازی های آسیایی اعزام می کنیم و تمام تلاشمان این است که مشکلات فدراسیون را با با همکاری وزارت ورزش و با توجه به توان ما. مهم این است که یک کاروان باکیفیت به این محل اعزام کنیم و از تلاش خود در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

در این اولین جلسه علیرضا دبیر فدراسیون کشتی ابتدا گزارشی از برنامه های در دست اجرا فدراسیون در راستای آمادگی تیم های ملی کشتی ارائه کرد و اعلام کرد: تمرکز ما فقط روی بازی های آسیایی نیست چرا که در عین حال مسابقات بین المللی مختلف و رده بندی سهمیه المپیک برگزار می شود، سال 2024 هم داریم، بنابراین فاصله بازی های آسیایی تا جهانی فقط 5 روز است و هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده است..

وی تصریح کرد: کشتی به عنوان یک رشته مدال آور انتظار حمایت بیشتر از سوی مسئولان را دارد چرا که 10 تیم ملی داریم و در عین حال در مسابقات سهمیه ای شرکت می کنیم. قبل از بازی های آسیایی هانگجو چند مسابقه مهم بین المللی برای حضور داریم که ارزش آنها از 50 میلیارد تومان می گذرد، بنابراین انتظار داریم در شاخص های تخصیص بودجه تغییراتی ایجاد شود. رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک در این خصوص با بیان اینکه کشتی همیشه برای ما در اولویت بوده است، قول حمایت همه جانبه از رشته مدال آور کشتی را دادند..

در ادامه هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی، پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان و هاشم هزائی دبیر فدراسیون گزارشی جامع از برنامه ها و اردوهای جاری و ماموریت های برون مرزی ارائه کردند..

در این گزارش به رکورد و رتبه ملی پوشانی که در هانگژو شانس مدال آوری دارند اشاره شد و از سوی مسئولان فدراسیون تاکید شد در صورت تعیین مربی خارجی در هانگژو شانس مدال آوری وجود دارد. در برخی از رشته ها به خصوص در قسمت پرتاب بانوان.

کاظمی پور معاون مسابقات قهرمانی بانوان وزارت ورزش در این خصوص در کمیته این وزارتخانه توضیحاتی ارائه کرد و هاشمی نیز گفت: این درخواست طی جلسات تخصصی که با وزارت ورزش خواهید داشت بررسی و مشخص می شود. در این خصوص به مرکز مانیتورینگ توضیحات کامل داده خواهد شد تا تصمیم بهتری اتخاذ شود.

در سومین جلسه که با حضور داود عزیزی رئیس، فریده اشرف گنجوی نایب رئیس و کشاور دبیر فدراسیون تنیس برگزار شد، توضیحاتی از سوی رئیس فدراسیون در خصوص رده بندی چند تنیس ملی پوشان آقایان و بانوان ارائه شد. بازیکنان.

در این جلسه مسئولان فدراسیون تنیس گفتند که اگرچه تنیس ممکن است شانس کمی برای سکو داشته باشد، اما حضور ملی پوشان آن در این بازی ها باعث ارتقای رتبه آنها در عرصه جهانی می شود، چرا که با توجه به حضور برخی از چهره های مطرح جهانی در آسیا. شرایط سختی برای کسب مدال وجود دارد، اما اگر کمیسیون و وزارتخانه حمایت کنند، می توانند امیدوار باشند.

در این جلسه نصراله سجادی، محین فرهادی زاد و برخی مدیران مسائلی را مطرح کردند که از سوی مسئولان فدراسیون تشریح شد..

محسن بیرانوند رئیس مرکز مانیتورینگ تیم ملی، فرید فتاحیان مدیر امور بین الملل کمیته، امیر حاجی قاسم رئیس مرکز سنجش و رشد توانمندی های بدنی آکادمی، ززعل نماینده وزارت ورزش و جوانان مرتضی کوهی و حسین رمضان از دیگر افراد حاضر در این جلسات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید