برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس سابق کمیته ملی المپیک با حضور خسروی وفا


ساعت: 20:21
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895414

مراسم تشییع پیکر رئیس سابق کمیته ملی المپیک با حضور خسروی وفا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم تشییع پیکر رئیس سابق کمیته ملی المپیک با حضور رئیس جدید کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از زحمات صالحی امیری اظهار داشت: مفتخرم که امروز جامعه فرهنگ و هنر در این سالن حضور دارند. همیشه در ورزش خالی بوده است. در بخش کمیته بین المللی المپیک، موضوع فرهنگ همواره در کانون توجه بوده است. همانطور که در مسابقات زیر نظر این کمیته تعداد مدال ها ثبت نمی شود. اگرچه همه رویدادها عنوان ورزشی دارند، اما تأثیر رویداد را فرهنگی می دانند.

وی افزود: 8 سال با صالحی امیری کار کردم و مشاور او بودم. من نیامدم جای صالحی امیری باشم. بلکه دستور داد و من آمدم و ساختمانی نداشتم که رئیس جمهور شوم.

خسرویوا گفت: بخشهایی از فرهنگ که در ورزش مغفول مانده بود توسط صالحی امیری آشکار شد که مهمترین آن تاریخ شفاهی بود. مسائل فرهنگی را در اولویت قرار داد و اخلاق را سرلوحه امور قرار داد. صالحی امیری را همه به عنوان یک مدیر فرهنگی می شناسند که آثار فرهنگی او در ورزش حفظ می شود. در 5 سالی که صالحی امیری در کمیسیون بود آثار تاریخی، فرهنگی و ورزشی به جا گذاشت و من راه او را ادامه خواهم داد. صالحی امیری در کنارم می ماند.

زیر احمد مسجد جامی، یونسی، حسن بلهری، رئیس انجمن آثار فرهنگی و منفهر، گینینی، رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، دکتر ساروخانی، استاد جامعه شناسی ارتباطات، مصطفی کواکبیان، محسن مهرعلیزاده و حجت سلام ادیب یزدی به اهمیت توجه به فرهنگ پرداختند و دیدگاه فرهنگی جناب آقای صالحی امیری سخنانی را بیان کردند.

در پایان مسئولان لشکری، کشوری و فرهنگی کشور از جمله دکتر کلیباف رئیس مجلس، امیر عبدالحیان وزیر امور خارجه، دفتر آیت الله جوادی آملی و سازمان ها و نهادهای مختلف با ارسال گل و لوح تقدیر و تشکر کردند. خدمت دکتر صالحی امیری.

احمد مسجد جامعی، حمید استیلی، حناچی، غفور فرد، محسن مهرعلیزاده، الیاس حضرتی، سردار ایازی، واعظ موسوی، اصغر رحیمی، کیکاوس سعیدی، علی قارداشی، منتکمی، مناف هاشمی، کواکبیان، حجت‌الاسلام، فرازیان، فرازیان، فرعیان سحرآم، ، حسین آقای زمانی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، اساتید و پژوهشگران در این مراسم حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید