از حضور خسروی وفا در زادگاه سیامند تا برگزاری برنامه های یادبود در اشنویه.

وی روز چهارشنبه با گرامیداشت دومین سالگرد درگذشت سیامد رحمان در اشنویه گفت: ستاد در اشنویه.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این نیست که توانایی های سیامند رحمان در عرصه اخلاق، معرفت و قهرمانی را در سایه بارها پنهان کنیم، بلکه تلاشمان این است که از آینده جاودانه و مردم و حامیانش به او بگوییم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: خوشبختانه اقداماتی در جهت ساخت مستند و زندگینامه سیامند رحمان انجام شده است، به همین دلیل فیلمبرداری با برگزاری مسابقاتی به نام وی و کتابی از خاطرات وی، آغاز شده و مادام العمر ادامه دارد. حفظ شده است.” در حال آماده شدن.

حسروی وفا گفت: گنجاندن زندگی نامه سیامند در کتاب های درسی نیز در حال پیگیری است و امیدواریم با نگارش خاطره و زندگی نامه وی در این کتاب ها، یاد وی بیش از پیش در ذهن او زنده شود.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: سیامند رحمان مورد حمایت اراده، عشق به خانواده، ایمان به خدا و مردانگی بود و این حمایت هرگز به مکمل های دارویی تغییر نکرده است، بنابراین همه ورزشکاران جوان باید از سیامند الگوی خود باشند.

حسروی وفا: سیامند رحمان الگویی برای جامعه ورزش در حوزه اخلاق است

وی گفت: طبق نظر داوران بین المللی در رشته وزنه برداری در مسابقات مسئول داوری، رکورد سیامند تا سال ها تغییر نخواهد کرد.


سیامند متعلق به همه مردم بود

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: هر چقدر هم از شخصیت، رفتار و منش سیامند صحبت کنیم، کلمات در بیان اخلاق و منش سیامند عاجز هستند زیرا او متعلق به تمام مردم ایران بود.

کیومرث پورایراندوست افزود: سیامند رحمان در تمامی رقابت ها برای کسب قدرت پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورده و همواره در عرصه های مختلف جهانی موفق بوده ایران و ایرانیان را سربلند کند.

وی ادامه داد: در تمامی مسابقات نه تنها ایرانی ها، بلکه همه تماشاگران سیامند را به خاطر شخصیت و رفتار او تشویق کردند به طوری که در هنگام رفتن، عنوان قهرمانی خنده را از مقامات بین المللی دریافت کرد.

وی افزود: امیدواریم با مهیا بودن شرایط کشور برای تاج، شاهد میزبانی شهر میزبان اشنوه در مسابقات بین المللی به نام سیامند رحمان و یادبود وی باشیم.

پوراندوس گفت: سیامند رحمان همیشه جاودانه خواهد ماند زیرا متعلق به همه مردم ایران و جهان است و هرگز فراموش نخواهد شد.

رفتار و شخصیت سیامند الگوی جهان شد

فرماندار اشنویه نیز در این مراسم با بیان اینکه سیامند رحمان به عنوان یک ورزشکار در دنیای ورزش منحصر به فرد و تکرار نشدنی است، گفت: اخلاق، رفتار و خنده های پرمعنای او الگوی همه ماست.

سیدعلی ترابی با بیان اینکه به دلیل بیماری کرونا، مراسم یادبود به صورت محدود برگزار می شود، افزود: سیامند رحمان معنای خواستن و توانستن را هر دو معنا کرد و نشان داد که معلولیت محدودیت نیست.

وی ادامه داد: سیامند در تمامی مسابقات از خدا و وحدت طلب کرد و عمر کوتاه سیامند ارزشمند و پرمعنا بود و نام نیکش همیشه جاودانه خواهد بود.

پس از این مراسم سالن ورزشی سیامند رحمان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم اشنویه افتتاح و مزار وی با گلباران افتتاح شد.

سیامند رحمان قوی ترین مرد دارای معلولیت فوق سنگین در بازی های پارالمپیک و وزنه برداری جهانی در 12 اسفند 1396 بر اثر سکته قلبی در منزل خود در اشنویه جان خود را از دست داد.

سیامند رحمان در پارالمپیک ریو در سال 2016 با مهار وزنه 310 کیلوگرم تاریخ ساز شد. او پس از کسب مدال طلای جام جهانی 2019 قزاقستان، گفت که دوباره در توکیو خواهد درخشید.

دو مدال طلا از بازی های المپیک 2012 لندن و 2016 ریو، پنج مدال طلا و یک نقره در مسابقات جهانی و سه مدال طلا در بازی های پارالمپیک 2010 گوانگژو، اینچئون 2014 و جاکارتا در سال 2018. سیامند را به ورزشکاری برجسته در سطح بین المللی تبدیل کرد.

سیامند رحمان متولد 1367 و اهل اشنویه اهل آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است که در سال 1387 برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه برداری دعوت شد.

سیامند رحمان، ملی پوش پرافتخار ایران نیز به عنوان یکی از ستاره های کمپین مقدماتی بازی های پارالمپیک 2020 توکیو معرفی شد. او همچنین چندین بار در نظرسنجی کمیته بین المللی پارالمپیک به عنوان ورزشکار ماه انتخاب شد.

همچنین صبح امروز با حضور رئیس کمیته ملی پارالمپیک، نایب رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، مدیران کل ورزش و جوانان و بهزیستی آذربایجان غربی و جمعی از مسئولین شهرستان، ورزش های رزمی سالن به نام این قهرمان نامگذاری شد.

از دیگر برنامه های برگزار شده در این روز می توان به برگزاری مراسم باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در تالار سرویس فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه اشاره کرد.

این مراسم با حضور نمایندگان استان و معتمدین، نخبگان و عشایر، شورای تامین و اداری، شوراهای اسلامی و جمعی از ورزشکاران و نمایندگان رسانه برگزار شد. همه ورزش، جوانان و آبادانی استان به تفصیل از جایگاه ممتاز جهان پهلوان سیامند رحمان در جهان و توجه به حفظ این مقام افتخاری قهرمانی در کشور و لزوم برگزاری مسابقات کشوری به نام اسطوره اخلاق و پهلوانی گفتند. .

در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد. در این مراسم از خانواده مرحوم جهان پهلوان سیامند رحمان نیز تجلیل شد.

اهدای تندیس سیامند رحمان قهرمان جهان، افتتاح سالن ورزش های رزمی به نام این قهرمان نامی و همچنین نثار گل و عزاداری بر مزار این قهرمان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید