انتخابات کمیته پارالمپیک؛ به روز رسانی پولادگر استعفا داد، کارگری رئیس جمهور شد/ خسروی وفا: از مردم بت نسازید


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917597

انتخابات کمیته ملی پارالمپیک امروز برای تعیین رئیس جدید این کمیته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از ساعت 9:30 صبح امروز (31 آذر، سه شنبه) در سالن «بازی های پارالمپیک» کمیته ملی پارالمپیک، جلسه عمومی انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک برای تعیین رئیس، نایب رئیس و اعضای هیئت مدیره برگزار شد. .

این جلسه نیز مانند بسیاری از جلسات انتخاباتی مختص اصحاب رسانه خارج از محل برگزاری انتخابات بود و هیچ خبرنگاری در سالن جلسه انتخابات کمیته ملی پارالمپیک حضور نداشت.

یادحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسریفه رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به همراه سایر اعضای مجمع در این جلسه حضور داشتند.

محمد شروین اسبقیان، محمد پولادگر، محمدرضا مظلومی، گفور کارگری و جلیل کهپایه زاده پنج نامزد ریاست کمیته ملی پارالمپیک هستند. طاهر طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، کیکاوس سعیدی دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک و همچنین برخی روسای فدراسیون ها نیز حضور دارند.

اعضای مجمع 50 نفر هستند و 3 نفر به نام های کلهر، نجفی و قاسمی در مجمع غایب بودند.

محمود خسرویوا، رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در ابتدای این نشست گفت: اعضای جلسه بالاترین مرجع تصمیم گیری در پارالمپیک هستند و از شما بابت این اعتماد 4 ساله تشکر می کنم. خدا را شکر این ورزش پرطرفدار در حال شکل گیری است و جایگاه خوبی در جهان دارد. دلیل این امر نگرش سازمان های بین المللی نسبت به کمیته ملی پارالمپیک است. یک پلتفرم خدمات ایجاد شده است، اما در برخی شهرها آغاز آن قابل مشاهده نیست. تمرکز اصلی کار ما مدیران، ورزشکاران و مربیان ناشناس است. این یک کار تیمی در این 40 سال بوده است و توسط شهرها، فدراسیون ها، مجلس و دولت شکل می گیرد که می گوید کار پارالمپیک بر اساس افراد نیست. بسیاری از ورزشکاران و مدیران دیگر در جمع ما نیستند و برخی نیز شهید شده اند. جامعه پارالمپیک در تمام ادوار انقلاب شهید داده است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: این سالن سالن پارالمپیک تنها سالن تهران است که سطح بالایی و پایینی ندارد، همه به ترتیب حروف الفبا نشسته اند. 4 سال پیش بعد از خداحافظی از فدراسیون جانبازان و معلولین گفتم بت نسازید و از خودخواهی کسی تجلیل نکنید. انقلاب اسلامی همه این بسترها را فراهم کرد و می بینید که در این جنگ با استکبار همه دنیا علیه مردم شدند و به مردم فشار آوردند. به جای بمب و سوت و تفنگ، ربات های مجازی وارد بازی شده اند، اما خدا را شکر جمع شد و کشور جای خود را پیدا کرد.

وی افزود: پارالمپیک به هیچکس تعهدی ندارد و 18 میلیارد به اضافه 1.5 میلیارد به حساب ما است. انبار ما پر است و مشکل مالی در پارالمپیک نداریم. ظرفیت های ورزشی کشورمان پنهان است و اگر بتوانیم از آن استفاده کنیم به خوبی پیشرفت خواهیم کرد.

خسروی وفا در خاتمه گفت: امیدوارم هماهنگی خوبی بین کمیته المپیک و پارالمپیک ایجاد شود. اهتزاز پرچم دو کمیسیون و فدراسیون، اهتزاز پرچم ایران است. در کل نشان می دهد که ورزش ما خوب پیش می رود. از همه طلب بخشش می کنم، هر کاری از دستم بر می آمد انجام دادم.

در ادامه مداحی، روند انتخابات مجمع کمیته ملی پارالمپیک با اعلام انتخاب سه ناظر توسط محمد طبی دبیرکل این کمیته رسما آغاز شد.

به گزارش تابع، در جلسه کمیته ملی پارالمپیک 50 نفر از 53 نفر دارای حق رای حضور دارند.

وی همچنین به فدراسیون هایی که توسط ناظر اداره می شود و مصوبات اساسنامه در این خصوص اشاره کرد و گفت: بر اساس اساسنامه نماینده فدراسیون می تواند با نامه رسمی هیات رئیسه در جلسه حضور یابد و رای دهد. ، از طرف بدمینتون و دوچرخه سواری این اقدام انجام می شود.

با توجه به کارکرد فدراسیون سوارکاری، با حضور نماینده با حق رای این فدراسیون با کمیته ملی پارالمپیک مکاتبه ای ندارد، اما با تایید اعضای مجمع مصوب شد که وی نیز دارای یک رای در مجمع

رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری بعداً در دستور کار قرار گرفت، اما پیش از آغاز رای گیری، سیدمحمد شروین اسبقیان، محمد پولادگر و محمدرضا مظلومی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف دادند. به این ترتیب برای تعیین رئیس جدید کمیته ملی پارالمپیک با معرفی غفور کارگری و جلیل کهپایه زاده به عنوان کاندیداها رای گیری شد.

در پایان شمارش آرا غفور کارگری با کسب 39 رای از 50 رای به عنوان رئیس جدید 4 سال آینده کمیته ملی المپیک انتخاب شد. جلیل کهپایه زاده نیز با کسب 10 رای از اعضای مجمع به کار خود پایان داد. رای باطل هم به نام محمود خسروی وفا در مجلس داده شد.

سید محمد پولادگر با 37 رای از 51 رای ماخوذه از سوی اعضای مجمع به عنوان نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک انتخاب شد. 14 رای در صندوق ها ریخته شد. هادی رضایی هم در این انتخابات تعداد آرای مشخصی داشت که البته انصراف داد!

در ادامه انتخابات مریم کاظمی پور معاون ورزش بانوان وزارت ورزش با کسب 30 رای نایب رئیس بانوان شد. سمت خزانه دار و ذیحساب کمیته ملی المپیک نیز بدون رای کاغذی و تنها با دست بالا به نعیما نعیمی رسید.

امیر ماندگ فرد نیز با رای اعضای مجمع به عنوان بازرس انتخاب شد.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید