برگزاری نشست جمعی از هواداران فوتبال با نمایندگان وزارت ورزش، معاونت های فرهنگی و کانون هواداران باشگاه


زمان: 5:01 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876592

نشست جمعی از هواداران فوتبال با حضور نمایندگان وزارت ورزش، معاونت های فرهنگی و کانون هواداران باشگاه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سومین نشست جمعی از اهالی فوتبال و تیم های ملی با حضور نمایندگان فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، معاونان فرهنگی و مدیران کانون هواداران باشگاه در سالن هیئت مدیره دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این نشست سه ساعته جعفر سطوتی کارشناس فرهنگی وزارت ورزش، غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی معاونت قهرمانی و توسعه حرفه ای، نمایندگان فرهنگی مجلس و مدیران استقلال، پرسپولیس، سپاهان، نساجی و … حضور داشتند. . باشگاه ها ابتدا محمدرضا تهرانی، رئیس هیئت مدیره کانون هواداران فوتبال طی سخنانی گفت: مسائل فرهنگی در فوتبال بسیار بیشتر از سایر رشته های ورزشی است. برای کاهش این مشکلات باید از سطحی نگری پرهیز کنیم و نگاه تخصصی به برنامه فرهنگی داشته باشیم.» برای این منظور باید یک ساختار فرهنگی و کانون هواداران در باشگاه های فوتبال ما راه اندازی شود. امور فرهنگی این باشگاه یا هیئت فوتبال با رفتن مسئولی ضعیف و نابود نمی شود!

وی افزود: تماشاگر به خودی خود متخلف نیست و اصولاً هیچ تماشاگری به قصد درگیری، هرج و مرج، تخریب و کار غیرمنطقی به ورزشگاه نمی آید، بلکه برای لذت بردن از تفریح ​​سالم، تازه و قانونی به ورزشگاه می آید. در طول بازی اتفاقاتی رخ می دهد که خوشایند نیست و این ورزش زیبا را تحریک می کند و چون از قبل رزرو نمی شود دیواری کوتاهتر از بیننده پیدا نمی کنند!

سپس فاطمه قویدل معاون بانوان جمعیت، رضا نادری معاون فرهنگی نساجی، حجت الاسلام احمد ملک معاون فرهنگی و رامین همتی مدیرعامل کانون هواداران استقلال، مرتضی موسوی زنوز و حامد طلوع مدیرعامل تراکتور، اسماعیل. بیگی مدیرعامل کانون هواداران پرسپولیس، نوروز علیهانی مدیرعامل کانون هواداران سپاهان، محمد ملازینل، احمد چگنی از میان انبوه هواداران و …. اطلاع از برنامه و راهکارهای ورود بانوان به ورزشگاه ها، مشکلات فراوان حضور حداکثری تماشاگران در ورزشگاه ها، عدم آموزش هواداران، لیدرها و هواداران دستگاه های ذیربط، کمبود امکانات رفاهی ورزشگاه ها، نبود برنامه مشترک فرهنگی بین باشگاه ها و تیم های فوتبال، انتشار مطالب بی مورد و غیر موثق و شایعات بی اساس در فضای مجازی توسط مدیران، نگرانی از وضعیت نابسامان ورزشگاه آزادی و کمبود امکانات اجتماعی در ورزشگاه ها و … مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جعفر سطوتی، کارشناس فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: برای رسیدگی به این مشکلات و معضلات، این تماشاگر وظیفه ماست و باید در اولویت قرار گیرد و در این مورد در حال آماده سازی پژوهشی بوده ایم. برنامه ریزی از سال 2009 و با تحقیقات بیشتر به اوج خود رسید و امیدواریم در نهایت به تصویب این دولت برسد.

وی افزود: ریشه همه اتفاقات ناخوشایند در ورزشگاه ها مسائل فرهنگی نیست. نماینده فرهنگی وزارت ورزش و جوانان موظف به برنامه ریزی و نظارت بر اجرای آن است که مطابق با الزامات و استانداردهای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد. باید در ورزشگاه رعایت شود.»

کارشناس فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: به عنوان یک کارشناس فرهنگی بسیار خوشبین هستم که با رایزنی و تلاش وزارت ورزش و معاونت فرهنگی، برنامه ها و طرح های فرهنگی به زودی به تصویب برسد. و مورد تایید فدراسیون فوتبال و کلیه باشگاه هاست.«به ستاد فوتبال اعلام شود.

غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی معاونت ورزش و توسعه حرفه ای وزارت ورزش و جوانان آخرین سخنران این نشست بود.آسیا پروژه ای به نام آسیا ویژن دارد که از عنصر خاصی از فوتبال حمایت می کند.

در فوتبال امروز تماشاگران چه در تیم های باشگاهی و چه در تیم ملی گنج و سرمایه ارزشمندی هستند که در صورت برنامه ریزی و حمایت معاونت های فرهنگی ونیز و تحقق این پتانسیل توسط معاونت های فرهنگی ونیز می توانند موفق تر و پیروزتر باشند. باشگاه هواداران دوام و پایداری بیشتری می بخشد و ناهنجاری ها را از بین می برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم نمایندگان فرهنگی و کانون های هواداران نیز باید در تصمیم گیری های فوتبالی حضور داشته باشند و بتوانند مانند این مسابقه صحبت کنند تا کم کم آسیب های فوتبالی کاهش یابد. نادیده گرفتن و تخریب بینندگان کار درستی نیست.

در پایان مقرر شد جلسات جمعی از هواداران فوتبال و تیم های ملی با حضور مسئولان ذیربط و دست اندرکار در باشگاه های پرسپولیس، استقلال و سپاهان در آغاز مسابقات لیگ برتر برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید