برگ برنده یحیی در دربی

برگ برنده یحیی در دربی

مهاجم سابق پرسپولیس دلیل اصلی موفقیت این تیم در این فصل را درس گرفتن از اشتباهات لیگ بیست و یکم می داند. پایان رأفت افزود: پرسپولیس قهرمان لیگ بیستم شد اما در ادامه بازیکنان کلیدی خود مانند احمد نورالهی، محمدحسین کنعانی زادگان و شهریار موگانلو را از دست داد. این سه بازیکن به خصوص دو ملی پوش این تیم نقش زیادی در قهرمانی شاگردان یحیی گل محمدی داشتند اما با پیشنهادات بسیار خوبی از پرسپولیس جدا شدند.

وی ادامه داد: احمد نوراللهی پیشنهاد مالی بسیار خوبی از شباب الاهلی دریافت کرد و تصمیم گرفت از پرسپولیس جدا شود. هرچند شنیدیم مسئولان باشگاه برای حفظ این هافبک خوش استایل و ملی پوش تلاشی نکرده اند، اما به هر حال بازیکن ایرانی در مقابل چنین پیشنهادهایی به خصوص از طرف خلیج فارس مقاومت نمی کند. در مورد محمدحسین کنعانی زادگان هم همین اتفاق افتاد با این تفاوت که این مدافع ملی پوش هفته ها مانده به پایان لیگ بیستم به مربیان پرسپولیس خبر جدایی اش را داد. ماجرای شهریار مقانلو و پیوستن او به سپاهان را می دانید. پرسپولیس آن سه بازیکن را از دست داد اما نتوانست جایگزین خوبی برای هیچ کدام از آنها پیدا کند. شاید برخی بازیکنان با سر و صدای زیادی خریداری شدند اما کیفیت تمرینی لازم را از خود نشان ندادند و به همین دلیل نوار قهرمانی پرسپولیس شکسته شد و استقلال قهرمان شد.

پایان رفعت اضافه کرد: پرسپولیس در تابستان امسال دیگر چاله ای گزید. یحیی گل محمدی و رضا درویش خیلی زود دست به کار شدند و نقاط ضعف پرسپولیس را برطرف کردند تا این تیم برای قهرمانی رقابت کند. همه بازیکنان جدید باتجربه هستند و در پرسپولیس نقش آفرینی کرده اند. علیرضا بیرانوند به عنوان ستاره به تیم بازگشت و مرتضی پورعلیگنجی و گلسیانی در مرکز خط دفاعی عالی بودند. دانیال اسماعیلی فر در پست دفاع راست بیشترین پاس گل را داده است. به نظرم اسماعیلی فر هم مستحق دعوت به تیم ملی بود اما سلیقه سرمربی تیم ملی اجازه دعوت به تیم ایران را نداد و شانس حضور در جام جهانی را از دست داد. سعید صادقی تمام تلاشش را کرد و مطمئنم در لیگ برتر بیشتر از او خواهیم شنید.

مهاجم پرسپولیس چندی پیش درباره عملکرد یورگن لوکادیا و شیخ دیابات، دو مهاجم خارجی این تیم گفت: آنچه در مورد لوکادیا مشهود است نیازی به گفتن ندارد. او مهاجمی حرفه ای است که می تواند از روی یک توپ مرده گلزنی کند و تاکنون 6 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. اگر پرسپولیس او را در ترکیب خود نداشت با مشکلات زیادی مواجه می شد. البته شیخ دیابات مصدومیت بیشتری داشت و به همین دلیل ارزیابی درستی نمی شد. با این حال او در آخرین بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان هم 3 امتیاز را به دست آورد و نشان داد تا زمانی که آماده و آماده باشد می تواند مهاجم موثری باشد.

پایسین رأفت همچنین به وضعیت مهدی عبدی اشاره کرد و افزود: به نظرم مهدی عبدی مهاجم با استعداد و باکیفیتی است، او در زمین و هوا خوب عمل می کند و فصل گذشته بیشترین گل را برای پرسپولیس به ثمر رساند و هیچ پنالتی هم دریافت نکرد. با این حال شرایط بازی مهدی عبدی در فصل جدید کمی سخت شده است. با این حال مطمئنم اگر عبدی در دربی بعدی بازی کند می تواند خودش را ثابت کند. او همیشه در بازی های مقابل استقلال عملکرد خوبی داشته و یحیی گل محمدی این را به خوبی می داند.

وی در خصوص عملکرد یحیی گل محمدی نیز اظهار داشت: به نظر من یحیی گل محمدی در لیگ بیست و دوم نمره قبولی خواهد گرفت. شاید عده ای در بازی پرسپولیس ایراد داشته باشند یا اسمش را بردهای اقتصادی بگذارند اما مهم سه امتیاز است. او در فصل جاری موفق شد بیشترین امتیاز را به دست آورد و به عنوان رهبر لیگ برتر دست یابد. این برتری بسیار ارزشمند است زیرا پرسپولیس در پایان لیگ با اعتماد به نفس بیشتری تمرین خواهد کرد. این برتری در نهایت به پرسپولیس کمک کرد تا قهرمان نیم فصل شود و سپس قهرمانی در لیگ بیست و دوم را تجربه کند.

رأفت در پایان با اشاره به اینکه این روزها همه درباره انگلیس صحبت می کنند، خاطرنشان کرد: من هم شنیده ام که تمرکز تیم ملی و کادرفنی روی تیم انگلیس است. با این حال، من معتقدم که ولز حریف آسانی نیست. این تیم در انتخابی و پلی آف بسیار آماده و هماهنگ بود. ولز فقط گرت بیل نیست و بیشتر بازیکنان این تیم در لیگ برتر انگلیس بازی می کنند. بنابراین در کنار انگلیس باید مراقب ولز و حتی آمریکا باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید