بزرگترین دغدغه این روزهای آمریکا ایران است!

بزرگترین دغدغه این روزهای آمریکا ایران است!

شستویک، نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آن کشور و سه تن از اعضای کابینه وی خواستار برخورد هماهنگ با همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با روسیه شد. این نمایندگان می خواهند شبکه تحویل هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی ایران را مختل کنند و با گسترش روابط تهران و مسکو و همچنین تعطیلی شرکت های شل ایجاد شده برای دور زدن تحریم ها مقابله کنند.

وب سایت هیل درباره نگرانی فزاینده آمریکا در مورد همکاری نظامی تهران و مسکو نوشت: این نامه که روز سه شنبه ارسال شد علاوه بر بایدن، سه وزیر آنتونی بلینکن، جانت یلن و جینا ریموندو را که به ترتیب وزیر امور خارجه هستند، مورد خطاب قرار داده است. امور مالی و تجارت

مقامات به ویژه نگران هستند که پهپادهای ایرانی کشف شده در اوکراین حاوی قطعات آمریکایی باشد. آنها از واشنگتن می خواهند که متحدان خود را برای سرکوب شرکت های توزیع ناجوان در اروپا و آسیا تحت فشار قرار دهد.

این گروه از قانونگذاران آمریکایی تاکید کردند که به اقدامات دولت بایدن توجه دارند، اما از قوه مجریه می خواهند در این زمینه سریع عمل کرده و به کنگره گزارش دهند. در نامه فوق ادعا شده است که ایران در ماه های اخیر صدها هواپیمای بدون سرنشین در اختیار دولت روسیه قرار داده است. از جمله پهپادهای معروف به «انتحار» شهید 136 و شهید 131 و همچنین پهپاد تجسسی «مهاجر 6» که قابلیت حملات هوا به زمین را دارد.

به نظر می رسد گسترش همکاری های نظامی ایران و روسیه این روزها به بزرگترین دغدغه و دغدغه آمریکا تبدیل شده است!

دیدگاهتان را بنویسید