«اشتغال» دغدغه اصلی آینده پژوهان کشور است/ چالش زیرساخت های ضعیف در روزهای پایانی دانشجویی

زمان: 07:52 ساعت
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790136

نگرانی از آینده شغلی تنها دغدغه فعلی دانشجویان کشور به ویژه سیستان و بلوچستان است که شغلی متناسب با رشته تحصیلی آنهاست.

نزدیک به دو سال از شیوع ویروس بدنام کرونا می گذرد، ویروسی که مهمان ناخوانده شد و همه معادلات را تحت تاثیر قرار داد، حتی دورهمی را نابود کرد.

16 هازارد روزی است در تقویم کشورمان برای شنیدن صدای دل آینده سازان کشور. مسئولان را از دغدغه ها و مشکلات خود مطلع کنید، اما اکنون برای دومین بار است که شرایط تغییر کرده و برخلاف گذشته خبری از آشفتگی روزهای دانشجویی نیست.

در همین ارتباط خبرنگار ما در تماس تلفنی با تعدادی از دانش آموزان در اقصی نقاط استان پهناور سیستان و بلوچستان ضمن تبریک این روز؛ او در مورد چالش های تاج و مطالعه علم صحبت کرد.

دغدغه دانشجویان کار مرتبط با رشته تحصیلی است

جهانیتگ نژاد دانشجوی دانشگاه آزاد زاهدان مهمترین دغدغه دانشجویان را یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی خود دانست. ; به عنوان دانشجوی روانشناسی هر چه تلاش کردم شغلی مرتبط با رشته ام پیدا نکردم و مجبور شدم در دوره های حسابداری شرکت کنم.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا که کلاس‌های درس به دلیل پیشگیری از بیماری تعطیل شد، مشکلات و دغدغه‌های دانش‌آموزان دو برابر شده است، از سرعت پایین اینترنت، قطع ناگهانی برق و اتصال به اینترنت در کلاس‌های آنلاین تا پرداخت شهریه. اغراق آمیز؛ این در حالی است که هنگام حضور در کلاس های آنلاین، صدا و تصویر استاد با قطع و وصل شدن پی در پی همراه بود و در نهایت مجبور به حذف این واحد شد و یا برخی از معلمان فقط از کتاب راضی بودند و تدریس نداشتند، اما دانشجو باید در هر شرایطی هزینه آموزش را بپردازد.

رسول زاهدی، دانشجوی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، گفت: دانشجویان در دوران تاجگذاری با چهار مشکل عمده روبرو بودند: سطح علمی دانشجویان کاهش یافت.

d1227122 4dab 4dc2 a002 3608ff6dfc90 خبر خاکستری


وی افزود: با توجه به یادگیری مجازی و متأسفانه افت سطح علمی آموزش، یکی دیگر از مشکلاتی که بیشتر با چالش مواجه شد، عدم دسترسی معلمان برای تبادل نظر و نظرات بود که باعث کاهش سطح فعالیت دانش آموزان در علم شد.

این دانشجوی فعال دانشگاه دریانوردی گفت: در بحث کلاس های عملی دانشجویانی که دوره های عملی داشتند، متاسفانه فرصت استفاده از کلاس عملی از بین رفت و دانشجویان نتوانستند در زمینه تخصصی رشته خود تجربه کاری کسب کنند.

زاهدی گفت: متأسفانه ارتباط دانشجو با دانشگاه برای رفع مشکلات آموزشی منتفی شده و مشکلات آموزشی و اداری زیادی برای دانشجویان ایجاد شده است و علاوه بر این به دلیل فاصله اجتماعی، توانایی اجتماعی شدن از دانشجویان سلب شده است.

اختلالات اینترنت دانش آموزان را در تاج سردرگمی گیج می کند

شهاب، محمدی آرا، دانشجوی تاریخ دانشگاه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با شیوع ویروس کرونا، کلاس های درس از فضای مجازی خارج شده و مشکلاتی را ایجاد کرده است که یکی از آن ها اینترنت است، چرا که بسیاری از اوقات ما از فضای مجازی خارج شده ایم. کلاس درس است و نمی تواند شرکت کند و آنلاین باشد.

این دانش آموز افزود: گاهی اوقات پس از پاسخ به تمامی سوالات امتحان میان ترم و قبل از انتخاب پایان امتحان، اینترنت را قطع می کردند، زیرساخت های مناسب مخابراتی و ضعف اینترنت و همچنین اختلال در سیستم تکالیف. ، تحویل با تاخیر انجام می شود.

پارکی یکی دیگر از دانشجویان پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیب و سوران نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به کلاس های مجازی دانشگاه، به دلیل شیوع ویروس کرونا، مشکلات زیادی برای دانشجویان این منطقه به وجود آمد. مهم ترین مشکلات و مشکلات آنتن دهی و اینترنت در شهر است که هم برای حضور در کلاس و هم برای امتحان با شبکه قطعی و ضعیفی مواجه هستیم.

وی گفت: تعدادی از دانش آموزان در روستا زندگی می کنند و به دلیل نبود اینترنت مجبورند چند کیلومتری را طی کنند تا به مکان هایی که آنتن دهی مناسبی دارند برسند؛ همه سختی ها، اما انتظار داریم کارکنان از این موضوع اطمینان حاصل کنند. زیرساخت هنگام اجرای اولین تصمیم

به گفته وی، وزیر ارتباطات دولت تدبیر و امید در اردیبهشت ماه با سفر به این استان و منطقه بم، قول حل مشکل اینترنت بم را داد، اما از آنجایی که همواره شاهد بوده ایم که وعده های دولتمردان در روحانی محقق نشده است، این وعده بود و این باعث می شود دانش آموزان گاهی برای شرکت در درس و امتحان به بالای کوه بروند.

از افزایش شهریه ها گلایه کنید!

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به شیوع ویروس کراون و کمبود ساعت مستقیم، شهریه های هنگفتی که از دانشجویان این دانشگاه دریافت می شود، نقض شده و دانشجویان کمتر شده اند. کیفیت آموزش. «آنها شاهد هستند.

وی افزود: در حالی که در ماه‌های اخیر مدارس زیادی حضور داشتند، شما از دانشگاه‌ها نیز درخواست کرده‌اید که این مجوز را از ستاد کرونا بگیرند.

به گفته وی؛ تحصیلات عالی در دانشگاه آزاد زمانی معقول است که کلاس ها به صورت حضوری و حضور اساتید برگزار می شد، اما اکنون هیچ بهانه ای برای شهریه های میلیونی دانشگاه وجود ندارد.

وی گفت: عدم مدیریت صحیح در جذب دانشجویان جدیدالورود باعث ازدحام و ازدحام بیش از حد در حوزه آموزش دانشگاهی شده است که منجر به شیوع بیماری عروق کرونر قلب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید