بزرگترین مسابقات کشتی کشور در خراسان شمالی آغاز شده است


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818613

مبارزه با چوخه اسفراین بزرگترین رویدادی است که هر ساله در روز 14 فروردین با حضور بیش از 50 هزار تماشاگر مشتاق در آبنمای زینال خان اسفراین برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتراک، کشتی یک رویداد ملی است که برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات نیازمند تلاش جهادی همه کارکنان است.

مبارزه سنتی با چوهه خراسان شمالی یکی از پرطرفدارترین ورزش های منطقه است که در سال 1366 به عنوان میراث معنوی در فهرست میراث ناملموس ملی به ثبت رسید.

چوخه کلمه ای کردی و نام لباس رزمندگان این رشته است که شامل خرقه کوتاهی است که رزمندگان با روسری سفید می بندند و از آنجایی که این دعوا از قدیم الایام در میان قبایل کرد خراسان شمالی رایج بوده است. به کشتی باچوخه معروف است.

امسال این مسابقات به یاد 110 ورزشکار کشته شده استان برگزار می شود که در این مدت 240 ورزشکار از استان های کشور (در قالب 14 تیم) در پنج وزن 65 کیلوگرم، 74، 84، 96 کیلوگرم و مثبت 96 کیلوگرم.

مدت هاست که مسئولان استان و شهرستان اسفراین با فراهم کردن راه های دسترسی و سایر شرایط، شرایط قابل دسترس و غیره خود را برای برگزاری باشکوه این مسابقه مهم و مهیج آماده کرده اند.

امروز بیش از 50 هزار تماشاگر از دور و نزدیک برای تماشای بزرگ ترین رقابت های کشتی کشور وارد اسفراین می شوند.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید