بصیرتی و صبر امام سجاد(ع) پیام عاشورا را ابلاغ کرد/ صحیفه سجادی; گنجینه ای برای هدایت بشریت


ساعت: 08:15
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813838

کارشناسان با بیان اینکه صحیفه سجادیه گنجینه هدایت بشری است، گفتند: این کتاب درس اخلاق، تربیت و آداب است که می توان از آن الگو گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، پنجم شعبان سالروز میلاد اختر تابناک دیگری از آسمان پر نور ولایت و امام است که حماسه ای بزرگ به نام واقعه عاشورا را روایت می کند.

امام زین العابدین (ع)، چهارمین اختر تابناک ولایت و امام، فرزند امام حسین (ع) از بازماندگان واقعه عظیم عاشورا، نقش بسیار مهمی در خنثی کردن توطئه یزید علیه انقلاب داشت. قیام امام حسین (ع) از اهداف امام حسین (ع) دفاع کرد.

صحیفه سجادیه یادآور بشریت برای داشتن کتاب آسمانی روشن برای عبور از بحران و تاریکی بود.

انسان سازی و ایجاد عبادت انسانی خداوند، در قلب رسالت سعید الساجدین

حجت الاسلام میثم درانی از کارشناسان دینی با بیان اینکه کلام گرانقدر امام سجاد(ع) و خطبه های جانسوز زینب کبری(س) پیام مهم عاشورا را می رساند، گفت: سرچشمه ایمان در جامعه است و بیچاره.

وی با بیان اینکه مراد از امام سجاد(ع)، سید الساجدین و زین العابدین زینت نمازگزاران بوده است، افزود: بر اساس دعای ابوحمزه تملی و عبادت امین الله آثار دیگری نیز وجود دارد که در بسیاری از آنها سفارش شده است. داستان ها

این کارشناس مذهبی در ادامه با بیان اینکه اساس رسالت این امام بزرگوار انسان سازی و خلق خداپرستی است، بیان کرد: بصیرت افزایی، دشمن شناسی و قیام پرنشاط امام حسین (ع) از شاخصه های دوران امام سجاد است. (ع) بود.

به گفته وی، امام زین العابدین مظهر بصیرت و مظلومیت بود، از این رو پس از حرکت سیاسی امام سجاد(ع) در دمشق، یزید با شکست فرهنگی و تبلیغی مواجه شد; فشار سخنرانی های اما بر یزید او را به وحشت انداخت.

درانی حکومت، بصیرت و بینش امام سجاد(ع) را عامل مهمی در ثبت فرهنگ و نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: یاران امام حسین(ع) آن را برای مردم بیان کردند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه صحیفه سجادیه درس اخلاق، تربیت و آداب است، گفت: صحیفه سجادیه کتاب درسی است که می توان الگو گرفت، این کتاب نیز فرمایش نهج البلاغه حضرت علی (ع) است. و این گنج بزرگ باید برای همه شناخته شود.

صحیفه سجادیه اثر مبارک امام پنجم است

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری دیگر کارشناس مذهبی گفت: امام سجاد(ع) کاروان اسرا را در مسیر عراق و شام همراهی کردند و همراه با حضرت زینب(س) پیام قیام عاشورا را تکمیل کردند. .

وی گفت: خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کاخ مظلومیت یزید باعث شد تا مردم جایگاه و شخصیت والای اهل بیت عصمت و طهارت را بشناسند و به آن پی ببرند.

بامری ادامه داد: صحیفه سجادیه کار مبارک امام است که باید به صورت کارشناسی روی آن کار کرد و در همه ابعاد آن عمل کرد.

وی افزود: امام پنجم شیعیان به همراه عمه بزرگوارشان همانطور که از واقعه عاشورا دفاع کردند و از واقعه عاشورا دفاع کردند، همه ابعاد عاشورا را به قول و مواضع خود به ارث بردند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان می کند: بر اساس روایات شیعه، امام سجاد(ع) به دستور ولید بن عبدالملک با سم به شهادت رسید و قبر آن حضرت در قبرستان بقیع در جوار قبر امام حسن مختبی(ع)، امام محمد(ع) است. بکر.ع) و من جعفر صادق است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید