بلایی که سر استقلال آمد

بلایی که سر استقلال آمد

استقلال تنها سه روز دیگر برای تکمیل درخواست آندره آ استراماچونی فرصت دارد و در روز چهارم وکیل سرمربی ایتالیایی باید تاییدیه دریافت حواله بانکی آبی ها را به فیفا ارسال کند، در غیر این صورت پنجره نقل و انتقالات استقلال تا زمان بسته شدن پرداخت این درخواست به پایان می رسد. و شاگردان ساپینتو جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهند داد.

با این حال، طلب استرا برای پرداخت تنها مشکل پیش روی استقلال نیست. آبی ها با مشکلات بزرگ دیگری نیز دست و پنجه نرم می کنند. آنچه ریکاردو ساپینتو در نشست خبری بعد از بازی مقابل فولاد گفت و گفت تمام تمرکز بر پرداخت پول استراماچونی است اما او، همکاران و شاگردانش به باشگاه بدهکار هستند و پاداش آنها پرداخت نشده است.

سه روز مانده به بازی مقابل فولاد، علی فتح الله زاده در تمرین آبی پوشان حاضر شد و به بازیکنان قول داد تا قبل از شروع سال جدید بخشی از مطالبات بازیکنان را پرداخت کند، بنابراین میزان درصدی که دریافت می کنند. افزایش خواهد یافت. استقلال در ادامه به اهواز رفت و در آن دیدار موفق شد پیروز شود اما باز هم خبری از پرداخت قرارداد بازیکنان نشد.

این اتفاقات استقلالی ها را بر آن داشت تا تمرینات خود را در اقدامی مشترک تعطیل کنند و نارضایتی خود را از وضعیت مالی باشگاه بیان کنند. موضوعی که باعث شد مدیران تیم عارف غلامی را عامل اعتصاب معرفی کنند و او را با کسر قرارداد جریمه کنند.

اما حتی پس از این اقدام انضباطی استقلالی ها دست از اعتراض برنداشتند و این بار با انتشار عکس عارف گلامی از هم تیمی خود حمایت کردند تا اعلام کنند ماجرای اعتصاب و تحریم تمرینات تک نفره نبوده است. در شرایطی که باشگاه قصد داشت گلامی را از سایر بازیکنان جریمه کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه ریکاردو ساپینتو نیز در حمایت از عارف مطلبی منتشر کرد.
تصمیم عجیب مدیران باشگاه برای جریمه گلامی راه به جایی نبرد و نتیجه برعکس شد و حالا سرمربی این تیم با این ماجرا نشان داده که شرایط استقلال چندان جالب نیست. در شرایطی که گفته می شد با تعامل وزارت ورزش و باشگاه استقلال و همچنین طرف قطری مشکل استراماچونی حل می شود اما از شب بایرام هیچ خبر مثبت و مستندی در این زمینه گزارش نشده است و این مشکل باعث نگرانی هواداران استقلال شده است.
نکته جالب اینجاست که علی فتح الله زاده که مشغول رسیدگی به مطالبات بازیکنان و البته این پرونده بزرگ خارجی است، دیگر در تمرین استقلال حاضر نشد تا چشم به چشم بازیکنان و کادر فنی نباشد. در حال حاضر او ناامیدانه در حل مشکلات مالی گیر کرده است و تنها یک آرامش بزرگ و چیزی شبیه معجزه وضعیت او را تغییر می دهد.

محمد سرشتداری مشاور مدیرعامل باشگاه استقلال شب گذشته در گفت و گو با خبر سیما گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد و به نتیجه برسیم. ما کاملا امیدواریم. اما درصد را نمی توانم بگویم.» وی درباره احتمال حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: انشالله این اتفاق نمی افتد و هر اتفاقی بیفتد باید دل هواداران را شاد کنیم. ما به این موضوع فکر نمی کنیم.”

بازیکنان استقلال هم این روزها تمرینات خود را سپری می کنند و خبری از اعتصاب نیست. اما از اردوی آبی ها خبر می رسد که آنها از نظر روحی و انگیزه در شرایط خوبی نیستند. صبرشان لبریز از وعده های محقق نشده مدیران است. اما برای اینکه شانس قهرمانی را از دست ندهند و مقابل هواداران قرار نگیرند از تحریم تمرین خودداری می کنند و مطلبی مشترک منتشر می کنند.

استقلال در 21 فروردین اولین بازی خود در سال جدید را مقابل ذوب آهن برگزار می کند و همه امیدوارند که صبح روز بازی اخبار صفحات مجازی، سایت ها و رسانه های رسمی به ماجرای کسر ربطی نداشته باشد. امتیاز از تیم فوتبال استقلال. این حداقل آرزوی بازیکنانی است که فارغ از مشکلات سعی می کنند انرژی مثبت خود را در تمرینات و البته در سال جدید یک پا در جنگ سه جانبه به هواداران استقلال منتقل کنند. برای قهرمانی

جالب اینجاست که این بازیکن ایتالیایی در هفته های اخیر بیش از هر زمان دیگری در رسانه های مکتوب و تصویری ایتالیا فعال بوده و به یکی از مفسران ثابت فوتبال ایتالیا تبدیل شده است. چیزی که نمک بر زخم هوادارانی که عاشقانه او را دوست داشتند می پاشد.

اما سوال اصلی این است که این پرونده در نهایت کی و در چه شرایطی بسته می شود؟ آیا استقلال با اجرای مجازات مطالبات استرا را پرداخت می کند یا رایزنی ها به پایان می رسد و راه عاقلانه ای برای پایان دادن به این کابوس انتخاب می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید