بلیت های موزیکال – نمایش “علمدار” فروش بسیار خوبی دارد


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895586

بلیت های نمایش موزیکال «علمدار» به صورت اهدایی به فروش می رسد و تمام عواید حاصل از فروش اجراهای این اثر صرف کمک به خانواده های بی سرپرست، ساخت خانه، مدرسه و مراکز بهداشتی و ایجاد اشتغال در مناطق فقیر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه چهاردهم شهریورماه که به همراه خانواده به تماشای نمایش علمدار در تالار وحدت نشسته بود، در حاشیه این اجرا بر اهمیت برگزاری چنین فرهنگی و هنری تاکید کرد. برنامه های کشور را اجرا کرد و گفت: اخیراً به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه های فرهنگی و هنری تعطیل شده است، اما موفقیت های اخیر در عبور از بحران کرونا در ایران فرصتی را برای مردم فراهم کرده است تا از چنین اجراهایی بهره مند شوند.

اسماعیلی از عوامل نمایش موزیکال علمدار به ویژه پرویز پرستویی به عنوان راوی این اثر مذهبی تقدیر کرد و گفت: اجرای این اثر فاخر در ماه صفر که ماه حزن و اندوه الهی است، نشانه است. از همراهی عملی هنرمندان کشور با مصالح دینی مردم.

وی تاکید کرد: سیاست اصلی ما در وزارت فرهنگ حمایت از چنین نگرش و اجرای برنامه هایی از این دست است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط بنیاد رودکی، در روزها و ماه های آینده به اجرای نمایش هایی ادامه دهیم. منطبق با منافع هویتی و تاریخی هستند بیایید شاهد مردم ایران باشیم.

وزیر فرهنگ در بخشی دیگر از سخنان خود به تلاش دولتمردان برای تامین زیرساخت های فرهنگی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در ماه های اخیر چندین مجموعه مهم از تالارهای مرکزی در استان ها افتتاح شده و چندین تالار مرکزی در آستانه افتتاح است. این مجموعه ها از اجراهای مدرن تئاتر و نمایش فیلم استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: اجرای چنین طرح هایی با فوریت و سرعت قابل قبولی در یک سال اخیر در نقاط مختلف کشور امکان پذیر است که تحقق عدالت فرهنگی را شعار دولت انقلاب نشان می دهد.

نمایش موسیقی عاشورایی «علامدار» در ایام پیش از اربعین حسینی (ع) با همراهی ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت روی صحنه می رود.

علمدار داستان رشادت ها و وفاداری حضرت ابوالفضل العباس (ع) در 11 اکران به روایت پرویز پرستویی توسط بنیاد رودکی و با همکاری مؤسسه فرهنگی خادم علی بن ابی طالب (ع) از 14 تا 14 اجرا می شود. 18 شهریور.

ارکستر سمفونیک تهران در این اجرا به رهبری بردیا کیارس و همراهی گروه آوازی به آهنگسازی پوریا خادم و خوانندگی پوریا احواص است.

بلیت های نمایش موزیکال «علمدار» به صورت اهدایی به فروش می رسد و تمام عواید حاصل از فروش اجراهای این اثر صرف کمک به خانواده های بی سرپرست، ساخت خانه، مدرسه و مراکز بهداشتی و ایجاد اشتغال در مناطق فقیر می شود.

لازم به ذکر است در پایان این برنامه وزیر فرهنگ که در پشت صحنه این رویداد هنری حضور داشت با قدردانی از زحمات تمامی دست اندرکاران این رویداد هنری به گفتگو با آنان نشست.

دیدگاهتان را بنویسید