بهترین بازیکن استقلال را حدس بزنید

بهترین بازیکن استقلال را حدس بزنید

بهترین بازیکن بازی استقلال و نساجی چه کسی بود؟ برای یافتن پاسخ این سوال، نگاهی به آمار بازی ها و گلزنان و پاسورها شاید کمک چندانی نکند. بهترین بازیکن این دیدار تنها یک پاس گل به نام خود ثبت کرد اما عنوان بهترین را نسبت به بقیه بازیکنان کسب کرد. آرش رضوند با فاصله زیاد از پیمان بابایی با امتیاز 8.13 بهترین بازیکن میدان بود. چرا این عنوان نصیب هافبک آبی ها شد؟ هافبک مورد علاقه فرهاد مجیدی که فصل گذشته پس از انتقادات فراوان به طور موقت از زمین بازی کنار گذاشته شد و به نظر می رسد در این فصل بهتر از قبل به تیم سا پینتو بازگشته است.

رضاوند در 2 دیدار اول یکی با باخت سنگین مقابل سپاهان و دیگری با برد مقابل ملوان حدود 20 دقیقه در زمین حضور داشت و در ترکیب اصلی قرار نگرفت. بازی با مس کرمان اولین حضور او در ترکیب اصلی بود که تنها 2 شوت به ثمر رساند و در دقیقه 70 تعویض شد. او در بازی بعد و اولین بازی خوبش مقابل پیکان نیمکت نشین شد که البته گل نزد و استقلال به تساوی بدون گل دست یافت. احتمالا همین بازی خوب اما منجر به حضور او در ترکیب اصلی مقابل نساجی شد تا این بازیکن پس از مدت ها ستاره آبی پوش شود.

4 پاس کلیدی، 9 تکل موفق، 2 خطا، بالای 90 درصد پاس صحیح، 6 شوت به دروازه او را در بین بازیکنان اول یا دوم در همه عوامل بازی قرار داد. نمایشی که با بالاترین امتیاز بازی به پایان رسید. البته این نتیجه فقط به دلیل کمیت به شماره ۸۸ آبی ها نسبت داده نشد. در کیفیت این قطعات نیز عملکرد خوبی داشت. پاس های صحیح او بیشتر بلند و رو به جلو بود که کمک زیادی به حملات متعدد استقلال کرد. پاس های کلیدی با کیفیتی که اگر بی توجهی مهاجمان آبی نبود، ممکن بود به هت تریک او منجر شود. توقف با خطا در مناطق خطرناک که باز هم فرصت هایی را به شاگردان سا پینتو داد. علاوه بر همه این آمار تهاجمی، 4 نمایش دفاعی باعث شد تا این هافبک چهارمین بازیکن برتر دفاعی تیمش باشد که درخشش خود را تکمیل کرده است.

رضاوند پیش از این نشان داده که در برخی بازی ها می درخشد و به یکباره افت می کند. سرمربی پرتغالی امیدوار است این هافبک طراح این بار هم همین روند را ادامه دهد و تحت تاثیر اتفاقات و حاشیه های فصل گذشته قرار نگیرد. در این دیدار مثلث جعفر سلمانی، آرش رضاوند و مهدی کایدی جناح چپ آبی ها را مقابل نساجی خطرناک کرد. البته گاهی اوقات محمد محبی در جناح راست به این مثلث اضافه می شود تا مربع شکست نساجی را تشکیل دهد.

دیدگاهتان را بنویسید