بهترین غذاها برای فشار خون بالا

بهترین غذاها برای فشار خون بالا

فشار خون بالا شایع ترین عامل خطر قابل پیشگیری برای بیماری قلبی است. منیزیم برای تنظیم فشار خون ضروری است. این ماده با مکانیسم های مختلفی به کاهش فشار خون کمک می کند.

داروها، از جمله مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، معمولاً برای کاهش سطح فشار خون استفاده می‌شوند. با این حال، تغییر سبک زندگی، از جمله تغییر رژیم غذایی، می تواند به کاهش فشار خون در محدوده مطلوب و همچنین کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که گنجاندن برخی غذاها در رژیم غذایی، به ویژه آنهایی که حاوی مواد مغذی خاصی مانند پتاسیم و منیزیم هستند، می تواند سطح فشار خون را کاهش دهد.

1. مرکبات

میوه هایی مانند گریپ فروت، پرتقال و لیمو تاثیر قدرتمندی در کاهش فشار خون دارند. آنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا به حفظ سلامت قلب کمک می کنند.

2. ماهی سالمون

ماهی های روغنی مانند سالمون منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که فواید قابل توجهی برای سلامت قلب دارند. این چربی ها ممکن است با کاهش التهاب و سطوح ترکیبات منقبض کننده عروق خونی به نام اکسی لیپین به کاهش سطح فشار خون کمک کنند.

3. چغندر

چغندر سرشار از مواد مغذی تنظیم کننده فشار خون از جمله پتاسیم و منیزیم است. منیزیم همچنین برای تنظیم فشار خون ضروری است. این ماده به کاهش فشار خون از طریق مکانیسم‌های متعددی کمک می‌کند، از جمله این که به عنوان یک مسدودکننده طبیعی کانال کلسیم عمل می‌کند، مانع از حرکت کلسیم به قلب و سلول‌های شریانی می‌شود و به رگ‌های خونی اجازه می‌دهد تا آرام شوند.

4. دانه کدو تنبل

تخم کدو منبع عالی از مواد مغذی مهم برای کنترل فشار خون است، از جمله منیزیم، پتاسیم و آرژنین، اسید آمینه مورد نیاز برای تولید اکسید نیتریک، که برای آرامش عروق خونی و کاهش فشار خون ضروری است.

5. لوبیا و عدس

این حبوبات سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم و پتاسیم هستند که به تنظیم فشار خون کمک می کنند.

6. میوه های جنگلی

میوه ها منبع غنی آنتی اکسیدان ها از جمله آنتوسیانین هستند. نشان داده شده است که آنتوسیانین ها باعث افزایش سطح اکسید نیتریک در خون و کاهش تولید مولکول های منقبض کننده عروق خونی می شوند که می تواند به کاهش سطح فشار خون کمک کند. زغال اخته، تمشک و توت فرنگی تنها تعدادی از انواع توت هایی هستند که با اثرات کاهش فشار خون همراه بوده اند.

7. پسته

پسته بسیار مغذی است و مصرف آن با سطح فشار خون سالم مرتبط است. سرشار از پتاسیم است، بنابراین تأثیر مثبتی بر قلب دارد.

8. هویج

هویج سرشار از ترکیبات فنلی مانند اسیدهای کلروژنیک، پی کوماریک و کافئیک است که به شل شدن رگ‌های خونی و کاهش التهاب کمک می‌کند. اگرچه هویج را می‌توان پخته یا خام مصرف کرد، اما مصرف خام آن می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. مفیدتر باشد.

9. کرفس

کرفس سبزی محبوبی است که تاثیر مثبتی بر فشار خون دارد. حاوی ترکیباتی به نام فتالید است که به شل شدن عروق خونی و کاهش سطح فشار خون کمک می کند.

10. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی از جمله پتاسیم و رنگدانه کاروتنوئیدی لیکوپن است. لیکوپن اثر مفیدی بر سلامت قلب دارد.

11. کلم بروکلی

بروکلی مملو از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است که می تواند با افزایش عملکرد رگ های خونی و افزایش سطح اکسید نیتریک در بدن به کاهش فشار خون کمک کند.

12. اسفناج

اسفناج نیز مانند چغندر سرشار از نیترات است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که آن را به گزینه ای عالی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا تبدیل می کند. سوپ اسفناج همچنین سفتی رگ ها را کاهش می دهد که می تواند به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید