بهترین غذای شب چله با انار و بدون انار



به گزارش خبرگزاری موج، عصر یلدا یکی از شب های خاطره انگیزی است که برای همه ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار است. شبی که با شروع فصل زمستان ظاهر می شود و طولانی ترین شب سال محسوب می شود.

در این شب خاطره انگیز خانواده ها دور هم جمع می شوند و یک محفل بسیار صمیمی تشکیل می دهند و سپس با آداب و رسوم خاص آن شب مانند حافظ خوانی، قصه گویی، فال گویی، گوش دادن به موسیقی یا دیگر آداب و رسوم رایجی که از گذشته به دوران رسیده است، سرگرم می شوند. گذشته.

در هر صورت، هر چند در شب یلدا در ادبیات ما نماد تاریکی و تاریکی شب است، اما به راستی می توان گفت که مردم ایران این شب طولانی را با کمال میل می گذرانند و آن را شادترین شب سال می کنند.

علاوه بر اینها غذاهای بی نظیر شب یلد نیز در متفاوت شدن آن نقش بسزایی دارند. دیدار با انواع غذاهای خوشمزه و رنگارنگ در یک عصر خاص بسیار هیجان انگیز و جذاب است.

غذاهایی که از قدیم به عنوان نماد شب یلدا در سراسر جهان شناخته شده است. شما می توانید با انواع دسرها، غذاها و غذاهای شب یلدا یک منوی کامل برای مهمانان یلدای خود باشید. برای این منظور با گردآوری مجموعه ای از تمام غذاهای لذیذ برای شب یلدا کار را برای کاربران عزیز آسان کرده اید تا بتوانید بدون استرس لیست کاملی را برای شب یلدا تهیه کنید میز شام خود را در یلدا تهیه کنید.

شام در یلدا

منوی شام یلدا برای بانوان با ذائقه ایرانی

در این گزارش با لیستی از غذاهای لذیذ برای شام شب یلدا آشنا می شوید چرا که تهیه شام ​​یکی از رسوم و ملزومات مهم شب یلدا است، پس چه بهتر که امشب یک غذای بی نظیر تهیه کنید. آن را برای اعضای خانواده و مهمانان خود لذت بخش تر کنید.

خورش انار مسما

خورش انار مسما یکی از خورش هایی است که در شب یلدا تهیه می شود و طرفداران زیادی دارد. این غذای جشن و پاییزی یکی از غذاهای سنتی گیلان محسوب می شود که طعم و عطری بسیار منحصر به فرد دارد و از ترکیب موادی چون مرغ، پیاز، رب انار، زعفران آب پز، دانه انار، روغن، نمک تهیه می شود. و فلفل.

فسنجان مجلسی

خورش مرغ فسنجان و خورش فسنجان با قلقی غذاهای لذیذی هستند که با طعم ها و انواع گوشت تهیه می شوند و هر شهری طبق آداب و رسوم سنتی خود این غذا را در برنامه غذایی خود قرار می دهد، اما یک چیز در اکثر شهرها برای فسنجان رایج است و آن اینکه یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین گزینه های شام شب یلدا است و هر ساله ایرانیان فسنجان را به عنوان یک غذای خاص و خوشمزه سر سفره شب یلدا می گذارند.

خورش انار

خورش انار یکی از معروف ترین و لذیذترین غذاهای شمال کشور است که تهیه آن نسبت به سایر غذاها نسبتاً آسان است. این غذا در شب یلدا تهیه می شود و در پخت آن از موادی مانند گوشت، رب انار، گردو، آب انار، پودر گلپر، سبزی خرد شده، نمک، زردچوبه و پیاز استفاده می شود.

سینه مرغ سوخاری با سس انار

یک غذای فوق العاده در شب یلدا سینه مرغ سوخاری با سس انار می باشد.اگر می خواهید شبی متفاوت را در یلدا تجربه کنید این غذا را در آن شب خاص روی میز شام قرار دهید.

برای تهیه این غذا به موادی مانند سینه مرغ پوست و استخوان، روغن زیتون، سماق، پودر هل، پودر پاپریکا، رب انار، آب مرغ، آویشن، دانه های انار و پیازچه خرد شده نیاز دارید.

ناردون خورش

در شمال کشور، غذای اصلی شب یلدا، خورشت ناردون است که با انار درست می شود، نام این غذا «کرک انار تیم پهلو» است که به ناردون خام معروف است.

علاوه بر انار می توانید از گوشت مرغ پرندگان محلی مانند اردک و اردک استفاده کنید. از دیگر مواد مورد استفاده در این غذا می توان به پیاز، رب انار، شکر، آلو، نمک و فلفل اشاره کرد.

انار انار شیرازی

انار پلو یکی از غذاهای لذیذ و جشنی است که قدمت آن به شهرهای شیراز و قزوین می رسد. به این غذا غذای مناسبتی می گویند و یکی از مناسبت هایی که بیشتر برای آن این غذا درست می شود، شب یلدا یا بلندترین شب سال است. برای تهیه این غذا از برنج، دانه های انار، سینه مرغ، چوب دارچین، خلال پسته، پیاز، گشنیز، زعفران پخته، نمک و فلفل استفاده می شود.

خورش انار و بادمجان

خورش انار و بادمجان از دیگر غذاهای خوشمزه ای است که پای ثابت سفره ایرانیان در شب یلدا بود. این غذا متعلق به منطقه شمال است و در آنجا طرفداران زیادی دارد. در تهیه این غذا از موادی مانند آب انار، دانه های انار، مرغ، روغن، بادمجان و پیاز استفاده می شود.

پیراشکی انار

کوفته انار یک غذای خاص و پرطرفدار در شمال کشور است که جزء همیشگی سفره های خانواده شب یلدا در شب یلدا است. طعم این غذا بسیار لذیذ است و در تهیه آن از انار، گردو و نعنا استفاده می شود. البته باید بدانید که علاوه بر نعناع می توانید از سبزیجات معطر دیگری مانند ترخون یا جعفری نیز استفاده کنید.

کلم برنج

کلم از آن دسته غذاهایی است که بسیار راحت و سریع آماده می شود. این ماده غذایی خاصیت ضد سرطانی دارد و بسیار مغذی است. در شب یلدا این غذا را برای شام آماده می کنند. برای تهیه این غذای خوشمزه و سنتی به موادی مانند برنج، گوشت چرخ کرده، کلم خرد شده، پیاز خرد شده، نمک و ادویه، روغن و رب گوجه فرنگی نیاز دارید.

مرغ ترش شمال با سس انار

برای چشیدن طعم مرغ ترش شمال که به آن پای مرغ ترش با انار می گویند باید این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید. این غذا به قدری خوشمزه است که یکی از محبوب ترین غذاهایی است که در شب یلدا تهیه می شود. مواد مورد استفاده در این غذا شامل مرغ، سبزیجات معطر، پیاز، گردو، رب انار، نمک، فلفل و زردچوبه است.