بهترین ویژگی نیروی زمینی ارتش ولایت محبوبیت آنهاست


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896916

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بهترین ویژگی نیروی زمینی ارتش ولایی و مردمی بودن آن است. همچنین از منظر نظامی، نیروی زمینی ارتش بزرگترین، مجهزترین و متنوع ترین نیروهای مسلح کشور از نظر فنی و تجهیزاتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرتیپ کیومارت حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بهترین ویژگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ولایی بودن و مردمی بودن آن است. همچنین از منظر نظامی، نیروی زمینی ارتش بزرگترین، مجهزترین و متنوع ترین نیروهای مسلح کشور از نظر فنی و تجهیزاتی است.



وی افزود: نیروی زمینی ارتش در سطح بین‌الملل در 5 مولفه در بین کشورهای منطقه بهترین و رتبه دوم را دارد. یکی از این حوزه ها توان بالگردی است که هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت بزرگترین ناوگان بالگردی منطقه است که متعلق به نیروی هوایی نیروی زمینی است. زره و توپخانه هم همینطور.



فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیروها دستخوش تغییرات سازمانی و ساختاری شده و به نیروهای واکنش سریع، راهبردی، مرکزی، کاملا متحرک و تهاجمی تبدیل شده اند، تاکید کرد: هیچ یک از ارتش های منطقه چنین ویژگی هایی ندارند.



امیر سرتیپ حیدری درباره فعالیت های انسان دوستانه نیروی زمینی ارتش گفت: تمام توان خود را برای کمک به مردم در جایی که نیاز به حضور دارند به کار گرفته ایم. در زلزله سرپل ذهاب، اولین بالگردی که در چمنزار آن شهر فرود آمد، بالگرد سرلشکر امیر موسوی، رئیس و خادم ارتش بود. بالگرد سرلشکر امیر موسوی بلافاصله در اختیار مجروحان قرار گرفت و آنها را انتقال داد.



وی افزود: حضور ما در سیل به حدی بود که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند ارتش قبل از ستاد بحران وارد میدان شد. این یعنی آبگرفتگی گلستان که ما در آن مستقر بودیم که نشان از چابکی ارتش و نیروی زمینی داشت.



فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه برای مقابله با کرونا 26 بیمارستان با 12 هزار کادر پزشکی را در اختیار جامعه پزشکی قرار دادیم، گفت: این بخش کوچکی از اقدامات ما در مبارزه با کرونا است. همچنین موفق شدیم در کمترین زمان ممکن 7 بیمارستان دائمی و تنفسی بسازیم که یک رکورد جهانی است.



وی ادامه داد: چینی ها توانستند در 7 روز بیمارستان بسازند در حالی که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر از 7 روز توانستند بیمارستان بسازند. این بیمارستان ها به وزارت بهداشت اهدا شده و ظرفیت آنها افزایش یافته است.



امیر سرتیپ حیدری با اشاره به خدمات نیروی زمینی ارتش در ایام اربعین حسین (ع) گفت: در آن ایام موکب هایی را از مرز میرجاوه تا مرزهای خسروی، مهران و چذابه برای ارائه خدمات به مردم مستقر کردیم. زائران امام حسین (ع)



فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی درباره تعامل این نیرو با نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم ارتش و ارتش یک ارتش الهی هستند. ما مکمل یکدیگر هستیم و باید با یکدیگر هم افزایی داشته باشیم.

ما با رنگ لباسمان از یکدیگر متمایز می شویم وگرنه یک لشکر الهی هستیم. ما مکمل یکدیگر هستیم و در فضایی دوستانه و برادرانه دستورات فرماندهی معظم کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح را اجرا می کنیم.



امیر سرتیپ حیدری درباره رزمایش 1401 نیروی زمینی ارتش که اخیرا برگزار شد، تاکید کرد: مهمترین ویژگی این رزمایش حضور پرسنل دولتی، نخبه و مجرب نیروی زمینی ارتش بود. تغییر رویکرد تمرینات دومین ویژگی این رزمایش بود، زیرا قبلا تمام تمرینات ما تهدید و دفاع بود.



وی افزود: در این تمرین به درجه ای از توانمندی و توان تهاجمی رسیدیم که تمرینی هدفمند و تهاجمی را تمرین کردیم. این رویکرد برای کسانی که فعالیت‌های نظامی را رصد می‌کنند تغییر قابل توجهی است.



فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تاکتیک های مورد استفاده در رزمایش اقتدار 1401 کاملا بومی است، تصریح کرد: ارتش های دنیا گاهی از یک سری تاکتیک ها استفاده می کنند اما یک سری تاکتیک ها منحصراً متعلق به نیروی زمینی اسلام است. جمهوری ایران. یعنی اختراع، اختراع و معرفی تاکتیک های مذکور در حوزه پدافندی در اختیار نیروی زمینی است و خودمان آنها را ایجاد و ایجاد کرده ایم.



امیر سرتیپ حیدری با اشاره به تجهیزات و تسلیحات به کار رفته در رزمایش 1401 نیروی زمینی ارتش گفت: در ارتش های کشورهای منطقه نمی دانید که نیروی زمینی می تواند عملیات متحرک هوایی در شب انجام دهد. این عملیات در نوع خود بی نظیر بود. هیچ یک از ارتش های کشورهای منطقه توانایی بالگرد جنگی و توانایی حمله به اهداف را ندارند.



فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه فناوری و سامانه پرواز در شب نیز کاملا بومی است، اظهار داشت: فناوری تمامی قطعات این سامانه در اختیار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تولید نیروی زمینی ارتش است. نیروی زمینی با کمک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.



وی افزود: یکی از گلوگاه های ایر فورس وان، میدان موشکی بود. قبل از آن موشک تاو داشتیم که برد 2.5 کیلومتر داشت و بالگرد می توانست هدف را ثابت بزند، یعنی هلیکوپتر باید بعد از طی مسافت مشخصی به هدف می زد و می زد.



امیر سرتیپ حیدری با اشاره به دستیابی نیروی هوایی ارتش به موشک شفق گفت: امروز با دستان توانمند پرسنل نیروی هوایی و حمایت وزارت دفاع و همچنین رهبری بسیار خوب نیروی هوایی ارتش ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس ارتش به توانایی تولید موشک شفق با برد 12 تا 20 کیلومتر دست یافته ایم.



وی ادامه داد: با تولید این موشک برد موشک ما نسبت به نمونه آمریکایی 9.5 برابر شده است. این موشک محفظه بسیار خوبی دارد و به قابلیت شلیک و رهاسازی مجهز است. این بدان معناست که خلبان دیگر مجبور نیست ثابت بماند و پس از شلیک می تواند صحنه نبرد را ترک کند.



وی افزود: امروز نیروی زمینی ارتش دارای سه ویژگی اصلی است که عبارتند از: تحرک کامل، حمله و واکنش سریع. این نیروی متحرک، مهاجم و واکنش سریع باید سلاح های متناسب با ساختار خود داشته باشد و به همین دلیل از سلاح های گذشته فراتر رفته ایم.



فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص استفاده از سلاح های جدید در این نیرو اظهار داشت: برای این سلاح ها 4 ویژگی تعریف کرده ایم که عبارتند از: از راه دور، دقیق، مجهز به هوش مصنوعی و شبکه. شبکه سازی به این معنی است که می توان از یک نوع سلاح برای هدف قرار دادن یک یا چند هدف در یک شبکه به طور همزمان استفاده کرد. موشک 360 این ویژگی ها را دارد و ما برای اولین بار در رزمایش اخیر از این موشک رونمایی کردیم. موشک فجر 5 نیز از خانواده موشک های هدایت شونده هوشمند است که به تازگی به سازمان رزم نیروی زمینی ارتش اضافه شده است.



فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این سوال که در رزمایش 1401 ارتش از چه نوع پهپادی استفاده می شود، خاطرنشان کرد: مقوله ورود هواپیماهای بدون سرنشین به نیروهای مسلح بسیار مهم و گسترده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در تولید پهپاد و هم در سازماندهی پهپاد به درخواست فرمانده کل ارتش پیشگام است.



وی افزود: امروز پهپادهایی با برد استراتژیک داریم و همچنین پهپادی با برد 2 هزار کیلومتر داریم. البته ما در سازمان رزمی خود پهپادهایی با برد کمتر نیز داریم.



فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان بهسازی تجهیزات رزم انفرادی و حفظ جان سربازان نیروی زمینی و نیروهای مسلح تصریح کرد: در تمامی عرصه ها اقدامات لازم برای حفاظت فردی کارکنان انجام شده است. در برابر تمام تیرها، ترکش ها و امواج. یکی از بحث ها دفاع شخصی است که برای دفاع از خود تانک ها، هلیکوپترها و افراد در صحنه نبرد برنامه ریزی شده است.



امیر سرتیپ حیدری برای ارتقای تحرک نیروی زمینی ارتش گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حکم انتصاب خود فرمودند تا تحرک و کارآمدی یگان ها را با توجه به نیازهای عملیاتی روز ارتقاء دهند. اینها وظایف سخت و استراتژیک هستند. ارتقای تحرک یعنی ایجاد نیروی زمینی که متکی به خود باشد و بتواند واحدهای سنگین، سبک، فوق سنگین و تاکتیکی خود را در کسری از زمان از اقصی نقاط کشور به سمت مرزها منتقل کند.



وی تاکید کرد: امروزه شرکت های دانش بنیان زیادی در نیروی زمینی فعال هستند. ما کارخانه های خود را فعال کردیم و به تولید خودروهای سنگین روی آوردیم. امروز با افتخار می‌توانم بگویم که به سطحی از نیروی زمینی رسیده‌ایم که باید تحرک آنها را بهبود بخشد.



فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توانایی این نیرو در استفاده از تراکتورهای سنگین، نیمه سنگین و فوق سنگین گفت: قادریم تمام نیروی زمینی ارتش را به صورت یکجا به پاسگاه های مرزی منتقل کنیم. تحرک نیروی زمینی ارتش در رزمایش فاتحان خیبر به حدی بود که کشورهای منطقه را در حالت آماده باش نگه داشت.



فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی درباره توان دفاعی نیروهای مسلح و احتمال تجاوز دشمن گفت: معمولاً وقتی دستاوردی را فاش می‌کنیم، جدای از محصول فاش شده، یک دست برتر پنهان را هم از دست می‌دهیم. ما نمی‌توانیم کاملاً دستمان را بچرخانیم. یعنی آنچه فاش شد در لبه فناوری است و برای ما خیلی مهم نیست، اما همه می‌دانند که وقتی می‌گوییم موشکی با برد اعلام شده ساخته‌ایم، یعنی که برد بیشتری هم داریم.



امیر سرتیپ حیدری خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بازدارندگی ایجاد کنیم و به دشمن بفهمانیم که در صورت اشتباه، با استفاده از تجهیزات و تسلیحات پدافندی بومی دست و پای آنها را می شکنیم. یعنی اجازه نمی دهیم دست بالا را داشته باشند و همیشه دست بالا را می گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید