نتیجه نظرسنجی محبوبیت چهره های سیاسی کشور/ کاهش شدید محبوبیت قالیباف و رئیسی

نتیجه نظرسنجی محبوبیت چهره های سیاسی کشور/ کاهش شدید محبوبیت قالیباف و رئیسی

روز جدید بر اساس نتایج نظرسنجی از 6 چهره سیاسی، محمود احمدی نژاد محبوب ترین و حسن روحانی کمترین محبوبیت در بین مردم است.

در هفته های اخیر پژوهشی از سوی موسسه استاتیس درباره محبوبیت نیروهای سیاسی منتشر شد که مورد توجه فعالان و پژوهشگران سیاسی قرار گرفت.

بر اساس نتایج این نظرسنجی از شش چهره سیاسی، محمود احمدی نژاد محبوب ترین و حسن روحانی کم محبوب ترین هستند. اما مهمترین نکته در یافته های این نظرسنجی افت شدید محبوبیت ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف نسبت به دی ماه 1397 است و بر این اساس محبوبیت قالیباف با کاهش 17 درصدی به 27 درصد و محبوبیت رئیسی 14 درصد کاهش یافته است. به 33 درصد.

تحقیقات آماری درباره محمدباقر قالیباف جزئیات مهم دیگری نیز دارد. بر اساس این یافته ها، محبوبیت قالی بافی در بین زنان شش درصد کمتر از مردان است. علاوه بر این جوانان کمتر از میانسالان قالی بافی را دوست دارند، بنابراین محبوبیت قالی بافی در بین جوانان 18 تا 29 ساله 13 درصد کمتر از افراد بالای 60 سال است. نکته جالب دیگر در مورد کلیباف این است که محبوبیت او در بین روستاییان بیشتر از شهرنشینان است، در حالی که با توجه به سابقه او در شهرداری تهران شاید برخی تصور کنند که شهرنشینان کلیباف را بیشتر دوست دارند.

نظرسنجی توییتری نکات جالبی در مورد محبوبیت قالی بافی دارد. بر این اساس، حساب شخصی محمدباقر قالیباف به خوبی از محبوبیت او حکایت دارد. توییت های قالیباف در سال های 1399 و 1400 اکثراً بیش از هزار لایک داشت و در میان کاربران توییتر به ستاره تبدیل شد. اما حالا دیگر خبری از فیواستارز نیست. بررسی میانگین لایک های قالیباف نشان می دهد که میانگین لایک های توییت های او روندی کاملا نزولی را طی کرده است.

اطلاعات توئیتر محمدباقر قالیباف حاوی نکات مهمی است. اول اینکه از شهریور 1400 قالیباف خیلی کمتر از قبل توییت کرده است. او تا قبل از شهریور 1400 به طور متوسط ​​12 توییت در ماه می نوشت. اما با شروع به کار دولت ابراهیم رئیسی، فعالیت توییتری او بسیار کاهش یافت و او به طور میانگین ماهانه چهار توییت داشت.

مهمتر از آن، تعداد لایک ها در توییت های او به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این موضوع پس از جنجال «Sesame Gate» در توییتر بیشتر به چشم آمد و حالا کمتر و کمتر کاربر آن را دوست دارد. همزمان با کاهش محبوبیت قالیباف، به نظر می‌رسد حساب‌های سازمانی مرتبط با نیروهای انقلاب و ارتش سایبری نیز در توییتر بسیار کمتر از قبل از او حمایت می‌کنند. واقعیت این است که شکارچیان در توییتر تنهاتر از همیشه هستند.

تنهایی قالیباف در توییتر را می توان در مطالبی که سایر کاربران توییتر درباره او منتشر می کنند نیز مشاهده کرد. در سه ماه گذشته در میان توییت هایی که حداقل 500 لایک دریافت کرده اند، تقریبا هیچ توییت مثبتی در مورد کلیباف وجود نداشته و همه آنها علیه او نوشته شده است.

صفحه اینستاگرام قالیباف نیز نشان می دهد که محبوبیت او کاهش یافته است. در هفته‌های اخیر، پست‌های اینستاگرام او نسبت به قبل لایک‌های کمتری دریافت کرده است که نشانه دیگری از کاهش محبوبیت قالی‌بافی است.

به نظر می رسد اختلافات روزافزون تیم قالیباف و تیم رئیسی، ماجرای سیسمونیگ و سه سال حضور او در رأس قوه مقننه بدون دستاوردهای ملموس، همگی باعث شده تا محبوبیت قالیباف سیر نزولی داشته باشد و این بر اساس داده ها است. می توانید داده های نظرسنجی نیز به صورت آنلاین مشاهده می شود.

گفته می شود که کلیباف همچنان به ریاست جمهوری علاقه مند است و با کاهش محبوبیت رئیسی، او ممکن است به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امیدوارتر شده باشد. اما حقایق در مورد او نشان می دهد که محبوبیت او نیز کاهش یافته است. ادامه این روند شانس او ​​را در انتخابات آینده کاهش می دهد. به خصوص که اکنون ائتلاف با سایر جریانات انقلابی و اصولگرایی دشوارتر از گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید