نتیجه نظرسنجی: 83 درصد مردم در تظاهرات شرکت نکردند اما اعتراض کردند/ 10 درصد مردم اعتراضات را تایید کردند و 55 درصد اعتراضات را تایید کردند.

نتیجه نظرسنجی: 83 درصد مردم در تظاهرات شرکت نکردند اما اعتراض کردند/ 10 درصد مردم اعتراضات را تایید کردند و 55 درصد اعتراضات را تایید کردند.

روتر جدید:تنها 3.5 درصد خواستار آزادی زنان با حجاب و محجبه شدند… بسیاری از دانش آموزان در فضای توهمی به سر می برند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، کار دانشجویان را در این مدت سخت و مهم ارزیابی کرد و گفت: برخی از این رفتارها در فضای دانشگاه عادی نیست، زیرا فحاشی، عصبانیت و نفرت عجیب است و این افراد با کسانی هستند که می خواهند جدا شوند. آنها ایران دارند، قبول دارند.

«مصطفی رستمی» در نشست تشکل های دانشجویی و فعالان فرهنگی دانشگاه های استان ایلام و در پاسخ به مطالبات دانشجویان اظهار داشت: دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری و تعیین سهمیه آنان با تعیین تکلیف تعیین می شود. دفتر برخی از هیئت ها از عدم حضور در این جلسات گلایه دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به اینکه سهمیه دوره همامیم محدود است، تصریح کرد: ارزیابی ما این بود که التهاب در دانشگاه ها وجود داشته باشد، اما پیش بینی نمی شد که این امر به دلیل آن باشد. به مرگ آقا بله آمین.

رستمی بر ارتباط با تشکل ها تاکید کرد و گفت: متأسفانه بین دانش آموزان و جامعه ما فاصله ایجاد شده است. برخی از اتفاقات اخیر به دلیل هیجان بود. این رفتارها در محیط دانشگاه طبیعی نیست. شکل نفرین و خشم و نفرت چیز عجیبی است. این افراد موافق کسانی هستند که می خواهند ایران را تجزیه کنند.

وی به آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این دوره کار دانش آموزان دشوارتر و اهمیت بیشتری دارد. شما باید از فرصت اختلاف نظر مخالفان استفاده کنید. این باید در بین دانش آموزان رایج باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: در کنار همه زیان هایی که وجود دارد، اتفاقات اخیر یک برکت هم داشت. این اتفاقات توجه برخی مدیران را به برخی مشکلات کشور جلب کرد. یکی از این مشکلات در حوزه آموزش است. نظام تعلیم و تربیت اسلامی نیازمند تحول جدی است.

رستمی با تاکید بر اینکه در اعتراضات حقیقت وجود دارد، تصریح کرد: در نظرسنجی انجام شده 10 درصد مردم با اغتشاشات موافقت کردند و 55 درصد اعتراضات را تایید کردند. از این تعداد 83 درصد اصلا در این اعتراضات شرکت نکرده اند اما همچنان به اعتراض خود ادامه می دهند. این افراد دلیل این اعتراضات را 60 درصد مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیش از 20 درصد نیز فساد اداری و اصلاح ساختار آن را عنوان کردند. از این افراد پرسیده شد که چه نیازهایی دارید؟ باز هم 59 درصد خواستار اصلاح معیشت، 6 درصد رفع فیلتر و تنها 3.5 درصد آزادی زنان با حجاب بودند.

وی با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته وضعیت اقتصادی مطلوبی نداشتیم، تصریح کرد: باید بپذیریم که مشکلات زیرساختی در جامعه ما وجود دارد.

رستمی در پایان گفت: مدعیان آزادی زن، زن را به شدت محکوم می کنند. بسیاری از دانش آموزان در فضایی توهم آمیز هستند. برای رویدادهای مهم در عرصه بین المللی آماده شوید. دنیای آینده با امروز متفاوت خواهد بود. به زودی آن روز را خواهیم دید.

دیدگاهتان را بنویسید