سردار اشتری: طبق آمار تنها یک درصد دانش آموزان کشور اعتراض کردند/ از 110 هزار مدرسه در 50 مدرسه اعتراض داشتند/ هرکس در این مدت اقدام به خودکشی یا سکته قلبی کرده بود به گردن نظام افتاد.

سردار اشتری: طبق آمار تنها یک درصد دانش آموزان کشور اعتراض کردند/ از 110 هزار مدرسه در 50 مدرسه اعتراض داشتند/ هرکس در این مدت اقدام به خودکشی یا سکته قلبی کرده بود به گردن نظام افتاد.

فرمانده انتظامی کشور گفت: 30 میلیون دانش آموز در کشور داریم که طبق آمار تنها یک درصد از این دانش آموزان اعتراض کردند. در کشور 110 هزار مدرسه وجود دارد و فقط در 50 مدرسه اعتراض شد و 80 میلیون نفر در کشور ما زندگی می کنند. ازدحام جمعیت است و بالاخره ده ها هزار نفر به خیابان ها ریختند و قابل مقایسه با ازدحام مردم ایران و جمعیتی که در سومین روز مهر در سراسر کشور به خیابان ها آمدند، نیست.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه در اغتشاشات 17 نفر از شورشیان مسلح و 94 منافق را دستگیر کرده ایم، گفت: اخیرا افراد دیگری فقط برای ضرب و شتم و کشتار به قصد براندازی به خیابان ها می آیند.

سردار حسین اشتری در جلسه بررسی تحولات اخیر کشور با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین امسال اظهار داشت: برنامه ریزی سفر حج را به مدت یک سال در نظر داریم که سالانه تنها 60 هزار نفر از 18 مرز رسمی عبور می کنند اما امسال اربعین پس از دو سال وقفه 3.5 میلیون نفر از 6 مرز بدون مشکل رفت و آمد کردند و روزانه 300 هزار زائر تنها از مرز مهران عبور می کردند و این چیزی جز معجزه امام حسین (ع) نبود و واقعاً یک دستاورد برای جمهوری اسلامی ایران بود. و مسلماً این دستاورد به مذاق دشمنان بسیار تلخ بود.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: به هر حال روز 22 شهریور ماه برای مراسم اربعین برای ماموریت به شهرستان شلمچه رفته بودم که خبر درگذشت مرحوم امینی به من رسید و در همان لحظه اشاره کردم. چند چیز از جمله اینکه با احتیاط و فوراً بگذارد قضیه حل شود، آرامش خانواده و پدر و مادر باشد و اگر قصوری بوده حل شود. سپس به تهران رسیدم و حتی حدود 20 دقیقه شخصاً با پدر آن مرحوم صحبت کردم.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به این حادثه افزود: کاری که توسط ماموران ما انجام شد روال معمول و جاری بیش نبود و مورد تایید مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و انسانی و اسلامی ما بود. وظیفه کاملا رعایت شد

وی درباره وقایع و عواقب این حادثه گفت: پس از تشییع جنازه در روز اربعین صفر، تجمعاتی آغاز شد که ابتدا اعتراضی بود اما بلافاصله به اغتشاش تبدیل شد و شامل حمله به اموال عمومی، هنجارشکنی، حمله به بانک ها و سوپرمارکت ها و … … عقب نشینی کردند و مردمی که از هیجان و ناراحتی به خیابان ها ریخته بودند بلافاصله دم خود را از آشوبگران جدا کردند و این هوشمندی و درایت مردم واقعا قابل تقدیر است.

سردار اشتری حفظ جان، مال و ناموس مردم را وظیفه نیروی انتظامی عنوان کرد و تصریح کرد: زمانی که کار مختل می شود، نیروهای عملیاتی یعنی نیروی انتظامی، بسیج و بخشی از نیروهای سپاه پاسداران وارد عمل می شوند. برای مقابله با اغتشاشگران و تامین امنیت.و به شدت برخاست. در این میان برخی از مسئولان و خودی ها ناآگاهانه و ناآگاهانه، برخی عمدا و برخی ناخواسته اظهار نظر می کردند و این روند ادامه داشت تا اینکه بیانات حکیمانه و روشنگرانه مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی و تربیتی پلیسی امام حسن مجتبی (ع) که به پاکسازی این موضوع پرداختند. راه را به مردم و مسئولان رساند، دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید کرد.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسن میتبی(ع) گفت: ایشان در سخنرانی خود که پس از دو سال برای اولین بار در خارج از حسینیه برگزار شد، مطالب مهم بسیاری از جمله همین موضع را بدون تحقیق بیان کردند. برخی از خواص، که از آنها خواسته اند موضع و سخنان خود را اصلاح کنند، که برخی انجام دادند، اما برخی نکردند; وی همچنین حمله به پولیس را هدفمند و برنامه ریزی شده توصیف کرد و تضعیف پولیس و حمله به آنان را تضعیف و حمله به امنیت کشور خواند. این سخنان بسیار روشنگر بود.

فرمانده انتظامی کشور در خصوص جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران تصریح کرد: همانطور که رهبری فرمودند، دشمنان از جنگ ترکیبی سنگین علیه ما استفاده کرده اند که اوج آن همین واقعه معروف بود. جمهوری اسلامی ایران حوادث زیادی را پشت سر گذاشته است که اوج آن در دهه 60 بود که منافقین روزانه 150 نفر را می کشتند، بعث با ایران وارد جنگ شد و دنیا ما را تحریم کرد، اما این حادثه و این شورش واقعاً یک است. اتفاقی بی نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی بود زیرا بسیار پیچیده بود و دشمن تمام توان خود را در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و رسانه ای به میدان آورده بود. و اتفاقات زیادی افتاد.

وی به مناسبت عملیات رسانه ای دشمن افزود: یکی از سنگین ترین عملیات رسانه ای علیه کشورمان در این فتنه انجام شده است. شبکه بین المللی عربستان به صورت 24 ساعته اخبار پخش می کرد و به این صورت بود که مثلاً در حال حاضر در فلان خیابان درگیری و ازدحام رخ داده است و ما به صفحه های مرکز پلیس در آن قسمت نگاه می کردیم. خیابان و دیدم خبری نیست. البته در بعضی جاها واقعاً جنایتکارانه انجام می دادند، مثلاً در بعضی شهرها مغازه های مردم را غارت کردند، ماشین ها را آتش زدند و به خانه هایی که فکر می کردند خالی از سکنه بودند حمله کردند. با این حال پلیس تا جایی که امکان دارد با کلک برخورد می کند، اما وقتی فردی به قصد درگیری با مردم به خیابان می آید، پلیس با هیچکس در مورد امنیت مردم سازش نمی کند و در صورت لزوم ما با قاطعیت برخورد می کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: فیلمنامه سازی و ترور نیز از دیگر عوارض این شورش بود. هرکسی که در این مدت به هر دلیلی فوت می کرد به رسانه ها گزارش می شد و مقصر آن رژیم بود. یک نفر خودکشی کرده بود، سکته قلبی کرده بود و… و بلافاصله نظام را مقصر می دانستند. یا مثلاً یک مورد داشتیم که فیلمی پخش شد که یک افسر پلیس یک زن را هل می‌دهد و زن روی زمین می‌افتد. وقتی کل فیلم را دیدیم، در این فیلم خانم 7 بار به پلیس ها حمله می کند و قصد درگیری با آنها را دارد، یک بار با چاقوی فرش حمله می کند و بار آخر با چنان فحاشی شرم آور که در نهایت پلیس او را به زمین می زند. او می خورد. پس از دستگیری مادر این زن، او آمد و گفت عمویش در خارج از کشور است و به آنها گفت که برای اخذ اقامت باید در این تظاهرات شرکت کنند، با پلیس مبارزه کنند و فیلمی بسازند تا سندی برای اخذ پناهندگی و اقامت باشد. .

وی در خصوص دستگیرشدگان افزود: 30 میلیون دانشجو در کشور داریم که طبق آمار فقط یک درصد از این دانشجویان اعتراض کردند. 110 هزار مدرسه در کشور وجود دارد و فقط 50 مدرسه اعتراض کردند و کل جمعیت کشور ما 80 میلیون نفر است و در نهایت ده ها هزار نفر به خیابان ریختند و با جمعیت ایران و جمعیت قابل مقایسه نیستند. که سومین روز مهر در سراسر کشور به خیابان ها آمد.

فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: البته یک نفر هم زیاد است اما اخیراً افراد دیگری صرفاً برای ضرب و شتم و کشتن و به قصد براندازی به خیابان ها می آیند. اخیراً 17 نفر مسلح و 94 نفر از اعضای سازمان منافقین و خانواده های آنها را دستگیر کردیم و به همین دلیل می گویم که آنها به نیت مبارزه با جمهوری اسلامی آمده اند اما به یاری خداوند و حمایت مردم. رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و جایگاه نیروها، انتظامی و امنیتی نتوانست کاری از پیش ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید