نظرسنجی جدید رویترز-ایپسوس: محبوبیت بایدن در روز انتخابات کنگره به 39 درصد رسید

نظرسنجی جدید رویترز-ایپسوس: محبوبیت بایدن در روز انتخابات کنگره به 39 درصد رسید

نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد که محبوبیت جو بایدن به 39 درصد کاهش یافته است. رقمی که امروز (سه شنبه) مصادف با انتخابات میان دوره ای آمریکا، دموکرات ها را در چالشی سخت و خطرناک قرار می دهد.

این نظرسنجی که طی دو روز انجام شد و نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا رو به کاهش است و تقریباً به پایین‌ترین حد خود نزدیک شده است.

این رقم و محبوبیت کم جو بایدن را می توان پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای آمریکا دانست. همچنین مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا روز دوشنبه پیش بینی کرد که جمهوری خواهان به راحتی می توانند اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند.

جو بایدن از ابتدای ریاست جمهوری خود در ژانویه 2021 با چالش های مختلفی از جمله همه گیری کووید-19، مشکلات اقتصادی از جمله افزایش تورم در ایالات متحده مواجه بوده است و امسال در ماه های می و ژوئن محبوبیت او حتی به 36 درصد رسید.

بر اساس همین نظرسنجی، حدود یک سوم پاسخ دهندگان «اقتصاد» را بزرگترین مشکل آمریکا می دانند. تقریباً از هر 10 نفر، یک نفر به جرم در کشور اشاره کرد و از هر 15 نفر، یک نفر گفت که حقوق سقط جنین بزرگترین مشکل است.

نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی در ایالات متحده با 1004 بزرگسال از جمله 424 دموکرات و 390 جمهوری خواه انجام شد.

امروز (سه شنبه) مصادف با 8 نوامبر (17 آبان)، آمریکا با انتخابات سرنوشت ساز دو مجلس کنگره مواجه است. سنا و مجلس نمایندگان. این انتخابات که «انتخابات میان دوره ای» نامیده می شود و دو سال پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، به یک سوم کرسی های مجلس سنا و تمامی کرسی های مجلس نمایندگان رأی خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید