نتیجه نظرسنجی سپاه قدس این است که عملکرد دولت و مجلس وحشتناک است

در آخرین روزهای سال 1378 و 1400 نه در هیبت یک وکیل، بلکه به عنوان یک شهروند عادی که علاوه بر شنیدن مشکلات حقوقی موکلین دفتر وکالتم، با مشکلات و دغدغه های افراد گرفتار در این دفتر مواجه شدم. راهروهای عدالت را امتحان کردم، از دغدغه ها و مشکلات حاکم بر زندگی هموطنان عزیزم گفتم، ضمن طرح سوالاتی از مسئولان، آرزو کردم در سال آینده بخشی از این دغدغه ها حل شود و مشکلات مردم کاهش یابد. آرزوی کوچکی که طبق تجربه سالهای گذشته آرزویی و غیرممکن بود

چالش ها و مشکلات معیشتی هموطنان، عدم توجه به امنیت روحی و سلامت جسمی ملت کم بود و گویی همه مشکلات جامعه حل شده، بحث حجاب همچنان پابرجاست.

مدیران چسبیده به انبوه قدرت از موضوع حجاب غافل نمی شوند که گویی تمام مشکلات جامعه را حل کرده اند، خود را از پاسخگویی به سایر مشکلات اجتماعی و اقتصادی مانند گرانی، نوسانات مسکن، خراب شدن قیمت ارز و طلا فارغ می دانند.

من در اسفند 1400 نوشتم; اگرچه سال هاست مردم به افزایش قیمت ها عادت کرده اند، اما نحوه افزایش قیمت ها در سال گذشته به گونه ای بود که به جز 4 درصد معروف، سایر شهروندان عذاب و سرزنش شدند. در سال 1401، اکثر شهروندان زیر بار هزینه های اولیه زندگی خود غلبه کردند.

تنوع مسائل و چالش های اجتماعی به حدی بود که اصحاب رسانه و صاحبان قلم همواره با مشکلات جدید و ابتدایی برای نوشتن یادداشت و نقد مواجه بودند، تناسب حداقل دستمزد کارگران و کارمندان با خط فقر اعلام شده و صدها نفر از جامعه اجتماعی. -مشکلات اقتصادی و زیست محیطی و غیره حقوق اساسی ملت و بی توجهی به اصول قانون اساسی و ضوابط منشور حقوق شهروندی، جامعه ایران را با چالشی عجیب مواجه کرده است، به جای تلاش برای مقابله با مصائب و مشکلات مردم ایران. معیشت ملت، اکثریت مسئولان نظام در بحث حجاب چنان حجاب کرد که گویی تنها موضوع مهم مجلس و دولت حجاب زنان است، جامعه ایران جز این حجاب و دو تار مو مشکلی ندارد!

لذا تصمیم گرفتم در راستای بستر قبلی اسفند 1401 به برخی از چالش ها و مسائل ملت که نگرانی و تشویش ناشی از تداوم دستگیری همکاران بزرگوار، دوستان رسانه ای، فعالان مدنی و عزیزان است اشاره کنم. خبرنگاران به گونه ای ذهن و فکر مرا به خود مشغول کرده است که مانع از نوشتن مطلب شده است تا اینکه انتشار خبر نظرسنجی در کانال تلگرامی سپاه قدس توجهم را جلب کرد.

اینکه کانال تلگرامی هیات حاکمه با طرح سوال از عملکرد دو رکن دولت انتقاد می کند، موید این واقعیت است که عامل اصلی مشکلات و معضلات حاکم بر زندگی ملت، ناکارآمدی مدیران و کارکنانی است که بر خلاف شفاهی. – ادعاها و شعارهای آبیاری، فقدان مهارت مدیریت در اداره ساده ترین امور کشور ضروری است، به ویژه زمانی که همین حاکمان بارها گفته اند که بیشتر مشکلات کشور ربطی به تحریم ندارد و ناشی از بی فکری و بی تدبیری است. مدیریت صحیح

لذا امیدواریم مسئولان دولتی به نتیجه این مطالعه به عنوان یک واقعیت عینی توجه کنند که؛ مردم ایران از دیرباز آثار این ناکارآمدی را بر گوشت و پوست خود دیده و رنج آن را تحمل کرده اند.

ناکارآمدی دولت و مجلس به حدی آشکار شد که: در نظرسنجی کانال تلگرامی سپاه قدس از 7500 کاربر، 63 درصد از کاربران (شامل 5243 رای) گزینه “زننده” را از نظر رضایت شغلی دولت و مجلس انتخاب کردند. در سال 1401 رای داد

دیدگاهتان را بنویسید