نظرسنجی با نتایج وحشتناک؛ ایرانی ها در وهله اول تمایل به مهاجرت دارند!

نظرسنجی با نتایج وحشتناک؛  ایرانی ها در وهله اول تمایل به مهاجرت دارند!

روز جدید : نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد از هر سه ایرانی یک نفر آماده مهاجرت است و ۸۰ درصد این افراد به دلیل مشکلات اقتصادی انگیزه خروج از ایران را دارند. بر اساس مطالعه انجام شده در مرکز کیو پولینگ، روند مهاجرت از ایران که در آذرماه ۱۳۹۵ حدود ۲۹ درصد بوده است، طی پنج سال و در آذرماه سال ۱۴۰۰ از مرز ۳۳ درصد گذشت.

مجموع آماری این پژوهش 1300 نفر بالای 18 سال ساکن ایران می باشد و «به منظور دقت هر چه بیشتر» در توزیع نمونه، تمامی استان ها، شهرها و روستاهای ایران و مردان و زنان نسبت به جمعیت خود. در نظر گرفته شدند. در نهایت، از هر سه ایرانی، یک نفر گفت که اگر شرایط فراهم باشد، مایل به مهاجرت موقت یا دائم هستند. این نشان می دهد که روند مهاجرت ایرانیان حدود دو برابر میانگین جهانی و بالاتر از میانگین خاورمیانه است. زیرا میانگین تمایل به مهاجرت در دنیا 15 درصد است.

روزنامه خراسان به نقل از مرکز کیو نظرسنجی نوشت: 46 درصد تهرانی ها خواهان مهاجرت هستند، یعنی حدود نیمی از تهرانی ها مهاجرت می کنند یا حداقل اگر شرایط فراهم شود به این موضوع فکر کنند. وضعیت سایر مراکز استان ها با تهران تفاوت چندانی ندارد. زیرا درصد تمایل به مهاجرت در میان ساکنان مراکز استان ها به 41 درصد و در میان ساکنان شهرها به 28 درصد رسیده است. 29 درصد روستاییان نیز گفته اند که می خواهند ایران را ترک کنند.

داده های نظرسنجی نشان می دهد که 47 درصد از کسانی که مایل به مهاجرت هستند دارای مدرک دانشگاهی و 43 درصد افراد زیر 30 سال هستند. یعنی تقریبا هر دو جوان ایرانی زیر 30 سال به مهاجرت فکر می کنند.

بر اساس این نظرسنجی، 37 درصد از کسانی که مایل به ترک ایران هستند فوت کرده اند و 30 درصد زنان هستند. قابل ذکر است که 83 درصد از این افراد اعلام کرده اند که می خواهند برای همیشه و برای همیشه ایران را ترک کنند.

این نظرسنجی نشان می دهد که 80 درصد مردم به دلیل مشکلات اقتصادی، 22 درصد به دلیل مشکلات فرهنگی، 7 درصد به دلیل مشکلات سیاسی و 6 درصد به دلیل تحصیل قصد خروج از ایران را دارند.

بر اساس گزارش دیده بان مهاجرت ایران، جمعیت ایرانیان مهاجر در جهان در سال 1990 بالغ بر 820 هزار نفر بوده است که در سال 2020 این تعداد به یک میلیون و 800 هزار نفر رسیده است. در واقع جمعیت ایرانیان مهاجر در 30 سال گذشته 2.2 برابر شده است. علاوه بر این، جایگاه کشور در شاخص فرار مغزها از رتبه 124 در سال 2007 به رتبه 96 در سال 2021 کاهش یافته است. یعنی طی این سال ها همزمان با وخامت اوضاع ایران، خروج سرمایه های انسانی از این کشور شدت گرفته است.

بدون شک بقا و پایداری در هر جامعه ای در گرو حضور طبقه متوسط ​​جامعه است، اکنون نتایج وحشتناک این نظرسنجی نشان می دهد که این قشر در حال مهاجرت به سراسر کشور هستند، فکر نکنید که آینده کشور چه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید