نیروی زمینی ارتش پیشنهاد ایجاد پنج واحد پهپاد جدید را داده است


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882921

امیر سرتیپ حیدری گفت: پیشنهاد تشکیل 5 گروه هواپیمای بدون سرنشین را داده ایم و برای این منظور به دنبال ایجاد این یگان ها در سطح نیروی زمینی با ظرفیت قبلی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرتیپ کیومورت حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه 31 تیرماه در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نزاجا گفت: اما وظیفه مسلمین در پایان سال گذشته این بود که تعریف کنند. در نیروی زمینی ارتش سه اصل ولایت مداری، عدالت محوری و شایسته سالاری را به عنوان اصول فرماندهی تعریف کرده اند.

وی افزود: ولایت مداری یعنی هر چه مقام معظم رهبری فرموده و خواهند گفت باید در نیروی زمینی ارتش اجرا شود. بنابراین در تبیین جهاد شاید پیشرفته ترین سازمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارتش زمینی باشد که هیئت تبیین جهاد را تشکیل داد و 9 همایش استانی برگزار کرد تا فرمایشات حضرت آقا اتفاق بیفتد. همانطور که او می خواهد .

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه امروز ولی فقیه مظهر و مظهر صراط مستقیم الهی است، تصریح کرد: در نیروی زمینی ارتش معتقدیم که ولایت قانونی راه میانبر ماست. اگر امروز نیروی زمینی ارتش موفقیت هایی داشت که مربوط به جشنواره درجه یک نخبگان راهبردی فرماندهی معظم کل قوا بود و توانستند به سطح اول راه پیدا کنند، تنها راز موفقیت ما این بود که فقط آن چیزی را به کار بردیم. منویات و تدابیر فرمانده کل قوا در نظر گرفته شد، به نیروی زمینی اطلاع دادند، منحرف شدیم.

وی افزود: در ارتش از این شاخه به آن شاخه پریده و تنها بر اجرای تدابیر فرمانده کل قوا متمرکز شده ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز 30 طرح لبیک را به عنوان شاخه‌های فرماندهی ایجاد کرده‌ایم و معتقدیم اینها شاخه‌هایی هستند که در صورت اجرای صحیح، اصول را به ثمر می‌رسانند. ساختار نزاجا در راستای انعطاف پذیری نیرو در دستور کار ما بوده و به دنبال خروج نیروهای زمینی از حالت گسترش و پراکندگی به واحدهای متحرک ضربتی و واکنش سریع بودیم.

وی یکی دیگر از اهداف تغییر ساختاری ناجایا را کارآمدی یگان ها بر اساس نیاز عملیاتی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: امروز ساختار تغییر کرده است و تلاش می کنیم تا تسلیحات و تجهیزات خود را متناسب با تغییر ساختاری ارتقا دهیم. بر این اساس به سمت اسلحه حرکت می کنیم. ما در اطراف زن حرکت می کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز یکی از ارکان اصلی پیشرفت تسلیحات در نزاجا ورود به عرصه هواپیماهای بدون سرنشین است و باید گفت که پیشرفته ترین پهپادها در خدمت نزاجا بوده است. مدتی است که اثرات آن در پایگاه 313 ارتش و پهپاد کروز و پهپاد حیدر نزاجا مشاهده شده است که در معرض دید جهانیان قرار گرفت و دنیا با دیدن قدرت پهپادهای ارتش لال شد.

وی افزود: پیشنهاد ایجاد 5 گروه هواپیمای بدون سرنشین را به سلسله مراتب فرماندهی داده ایم و برای این امر درخواست نیروی جدیدی نکرده ایم و هدف ما ایجاد این یگان های تراز نزاجا با همان توانمندی های قبلی است.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اقدامات نوسازی در نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: پس از اصلاحات در حوزه ساختاری و تسلیحاتی، به ساخت و نوسازی اماکن سازمانی و پادگانی رسیده ایم. 17 پادگان برای ساخت داریم، باید 23000 خانه سازمانی را تکمیل و تحویل دهیم و امروز 14000 خانه سازمانی زیر بار است و بقیه یکی یکی جلو می روند.

وی ادامه داد: امروز در 52 نقطه کشور در حال ساخت و ساز هستیم و 4 هزار واحد سازمانی و تا پایان سال 11 هزار واحد دیگر را می سازیم. امسال با برنامه ریزی درست رفتیم خانه شخصی بسازیم و بر خلاف گذشته که سهم مالکیت را به افراد می دادیم، امروز در نظر داشتیم یک خانه شخصی در منطقه ایران بزرگ بسازیم و بعد به نظامیان بدهیم و آن هم برای تکریم خودش. . این شأن قدرت است که دیگر رنج خانه داری را نداشته باشند.
را
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز نیروی زمینی آماده دفع هر خطر و تهدیدی در هر سطح و مقیاسی است و این توانمندی را در رزمایش اخیر فاتحان به نمایش گذاشتیم. امروزه هلیکوپترهای ما توانایی جهت یابی و نبرد در شب را دارند و برد آتش ما به شعاع 20 کیلومتر افزایش یافته است.

امیر سرتیپ حیدری در پایان گفت: امروز توان زرهی ما ساخته شده، تانک های ما تعمیر و آماده نبرد و توپخانه ما نیز آماده است. امروز قدرت توپخانه ما در خاورمیانه بالاترین است و البته باید برای هوشمندسازی میدان توپخانه تلاش کنیم.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید