بهزاد عبدی دبیر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر شد / انتشار فراخوان بخش های رقابتی و غیر رقابتی


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: 08/01/1401
کد خبر: 1905362

هیئت سیاست گذاری با برگزاری 2 جلسه هیئت سیاست گذاری و دعوت از بهزاد عبدی به عنوان دبیر جشنواره موسیقی فجر، فراخوان بخش های رقابتی و غیر رقابتی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر را منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، شورای سیاسی جشنواره موسیقی فجر در چند جلسه گذشته طی ۲ جلسه و پس از بررسی گزینه های موجود برای دبیری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، بخش های مختلف این جشنواره را مورد ارزیابی قرار داد. از بهزاد عبدی برای دبیری این دوره دعوت کرد.

همچنین فراخوان بخش مسابقه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با و بدون کلام در بخش های موسیقی (دستگاهی، نواحی، کلاسیک غربی، تلفیقی، پاپ، معاصر و ارکسترال ایران، کودک) منتشر شد و ناشر برگزیده برگزیده. کتاب موسیقی و جایزه ویژه نوازندگی گروهی.

فراخوان بخش مسابقه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین نامه جشنواره برای ارائه و ارزیابی آثار برگزیده موسیقیدانان ایرانی، اعتلای هنر موسیقایی و ارتقای ذائقه شنیداری مخاطبان، حفظ هویت ملی مبتنی بر دین شناسی و ایران شناسی، تقویت و حمایت از هنر خلاق و همچنین شناسایی، تبیین چارچوب ها و استانداردهای کیفی برای انواع موسیقی تهیه و تعریف شده است.

با توجه به برگزاری جلسات کارشناسی متعدد علاوه بر جلسات شورای سیاست گذاری، جایزه ویژه گروه نوازی و بهترین کتاب موسیقی در زیر مجموعه های مختلف در این دوره پیش بینی شده است که جزئیات آن با مراجعه به آدرس زیر به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. پیامک در تماس

نویسندگان می توانند از 23 آبان ماه، آلبوم های صوتی و کتاب های موسیقی دارای مجوز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای رسمی و در بازه زمانی 1 مهر 1400 تا 1 مهر 1401 (برای صوت فیزیکی و دیجیتالی) خریداری کنند. آلبوم ها) و کتاب ها موسیقی از فروردین 1390 تا 1 مهر 1401 بر اساس فراخوان منتشر شد و با مراجعه به سایت جشنواره، مراحل ثبت نام را تکمیل کنید.

با توجه به فراخوان بخش غیر رقابتی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، گروه ها و هنرمندان فعال در عرصه اجراهای صحنه ای از 23 آبان لغایت 26 دی ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را در سایت www.fajrmusicfestival.com یا به آدرس www.fajrmusicfestival.com ثبت کنند. به صورت حضوری با توجه به شرایط جشنواره به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شد.

با انتشار این فراخوان، هیات انتخاب آثار و گروه‌های جشنواره از تمامی گروه‌ها و هنرمندان فعال در عرصه نمایش صحنه دعوت می‌کند تا در صورت تمایل، در امر اجرا شرکت کرده و با دقت هر چه بیشتر این رویداد هنری را پربار کنند. مطالعه دعوتنامه و ارسال آثار و مدارک آنها.

به گزارش خبرنگار مهر، عبارت «دعوت از هنرمند برای پذیرش دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر» از معدود مواردی است که تاکنون جایگاه یک رویداد ملی مانند جشنواره موسیقی فجر برافراشته شده است. این در حالی است که اساس برگزاری رویدادهای ملی موسیقی به ویژه جشنواره موسیقی فجر این است که شورای سیاست گذاری یا انتخاب دبیر ابتدا بدون پوشش رسانه ای تصمیمات خود، افراد مورد نظر خود را برای سمت دبیری انتخاب کرده و پس از بررسی های لازم. و کارشناسان این حوزه به صورت رسمی نسخه نهایی را به رسانه ها معرفی خواهند کرد. به نظر می رسد شرایط در قالب دیگری در این دوره از جشنواره برنامه ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید