به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهم فورا نسل کشی در غزه را متوقف کنند

امیرعبداللهیان در نشست خبری با وزیر خارجه آفریقای جنوبی:

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهم اگر فورا جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در غزه را متوقف نکنند هر احتمالی وجود دارد و منطقه از کنترل خارج خواهد شد.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با نالدی پاندور  وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی افزود: کشورهای اسلامی و عربی در ساعات و روزهای آینده از مواضع منسجم‌تری در مقابله با این جنایات برخوردار خواهند بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره‌ به تحولات سرزمین‌های اشغالی اظهارداشت: آقای بایدن رئیس جمهور آمریکا به طور شتاب زده به تل آویو می‌رود و از رژیمی که مردم غیرنظامی، بیمارستان‌ها و مراکز مسکونی را هدف کشتار خود قرار می‌دهد دفاع می‌کند و رسما اعلام کرده که صدها هواپیما را برای کشتار مردم غزه اعزام می‌کند و در جمله‌ای مضحک می‌گوید بیست کامیون برای کمک بشردوستانه به غزه ارسال می‌کنیم.

وی افزود: امروز آمریکا علیه مردم غزه وارد جنگی نیابتی شده و باید گفت که امروز منطقه بشکه باروت است و هرگونه محاسبه غلط، نسل کشی و کوچاندن اجباری مردم غزه می‌تواند تبعاتی را هم برای منطقه و هم علیه جنگ افروزان به همراه داشته باشد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری کمیسیون عالی مشترک همکاری های دو طرف در پروتریا اظهار کرد: یکی از دستورکارهای امروز ما پیگیری توافقات این کمیسیون و البته پیگیری موضوعاتی است که میان روسای جمهور دو طرف در سفر اخیر آیت الله ابراهیم رئیسی به آفریقای جنوبی به تفاهم انجامیده بود.

وزیر امور خارجه، نلسون ماندلا را برای مردم ایران شخصیتی شناخته شده در مبارزه با آپارتاید عنوان و بیان کرد: این موضوع از این منظر اهمیت دارد که امروز جهان شاهد جنایت علیه بشریت توسط رژیم آپارتاید و کودک کش صهیونیستی علیه مردم غزه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه از دعوت رئیس جمهور آفریقای جنوبی از آیت الله رئیسی برای سفر به این کشور خبر داد و گفت: امروز علاوه بر موضوعات دو جانبه در خصوص مسائل و تحولات غزه هم گفت‌وگو کردیم و از مواضع آفریقای جنوبی در دفاع از مردم فلسطین و مبارزه با آپارتاید رژیم صهیونیستی قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مشترک منطقه ای و بین المللی ایران و آفریقای جنوبی، تصریح کرد: تاکید می کنم که سفرهایی میان دو طرف در دستور کار داریم و هیات هایی از آفریقا جنوبی به زودی به ایران خواهند آمد.

وزیر امور خارجه افزود: همچنین به دعوت رئیس جمهور آفریقای جنوبی، آیت الله رئیسی به این کشور سفر خواهد کرد و در این سفر آخرین اسناد تفاهم شده میان دستگاه‌های دو طرف به امضای روسای جمهور می‌رسد.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید