به وزیر گفتم کارم را تمام می کنم و دیگر نمی آیم

به وزیر گفتم کارم را تمام می کنم و دیگر نمی آیم

مراسم افتتاحیه کتاب زندگینامه شهید سجاد عفتی با عنوان «نخسایی ها» و کتاب زندگینامه شهید اصغر منافی زاده با عنوان «دوبنده خاکی» با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، خانواده های معظم شهدا، جمعی از اعضای کمیته اجرایی کمیته المپیک برگزار شد. و قهرمانان و پیشکسوتان کشتی در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده در اردوی تیم های ملی برگزار شد.

این مراسم با حضور علیرضا دبیر فدراسیون کشتی، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران به همراه علیرضا پاکدل، مهرداد علی کارداشی و مهدی گودرزی از اعضای کمیته ملی المپیک برگزار شد.

علیرضا دبیر در این مراسم گفت: وضعیت مبارزه هرگز به این خوبی نبوده است. نه در مدال ها، نه در امکانات، نه در احترام بین مردم. حداقل تاریخ 35 ساله آن را به یاد دارم. دوران آقا تختی، دوران ما و حیدری ها و این دوران. از هر منظری، هیچ امکانات، هیچ مدال و هیچ مکانی مانند این دوره نیست. بخدا این همه برکت است به این شهید اگر بگویم کار من خاک بر سر من است! شهید نسبت به مکانی که به نامش است غبطه می خورد، جانش را شهدا تأمین می کنند و ما هنوز جا نمانده ایم و نمی فهمیم چگونه این کار انجام شد.

رئیس فدراسیون کشتی اضافه کرد: این مراسم ها به ما رمز می دهد نه اینکه سالی یک بار جشن بگیریم. کف خیابان ماها است که مسابقات یادواره علیرضا دبیر را نامگذاری می کند، اما نه، باید الگوی واقعی را معرفی کرد و به نام شهدا نامگذاری کرد. آنها می توانند برای 70000 نفر شفاعت کنند. ما 4 نوع صلوات داریم، ائمه، صالحان، صالحان و شهدا. صلوات بر آنان ولایت اهل بیت است. بگذار فدراسیون های خدا این فرهنگ را گسترش دهند. اگر بخواهم نقدی بکنم این است که فرهنگ جهاد و جبهه در دهه 70 به ته جامعه نمی رسید، اگر می رسید خیلی مشکل نداشتیم. خداوند عاقبت به لطف خود ما را قضاوت می کند، اما جواب دادن به شهدا سخت است. چه حاکم بی فایده ای که کار نمی کند و به دولت آسیب می رساند.

وی تصریح کرد: 1500 رزمنده کشته در کشور داریم و تا روزی که من صبر کنم باید کتاب آنها منتشر شود. باید هر ماه 2 کتاب ادبیات کشتی منتشر شود چون هر جامعه ای ادبیات خودش را دارد. طرف آنهاست نه ما. به وزیر گفتم تیرماه کارم تمام می شود و دیگر نمی آیم، به من گفت امکان تنظیم مجدد پیشخوان وجود ندارد؟ بهش گفتم ببین تو خودتی! ما با او شوخی می کنیم و با هم دوست هستیم.

منشی افزود: روسای هیئت ها اینجا هستند زیرا کشتی در حال انجام پوست اندازی مناسب است. تیم دوم و سوم کشورمان فرانسه به فینال جام جهانی آذربایجان راه یافت و ترکیه قهرمان جام جهانی شد. یک روز تیم های ما هر کدام 3 مدال گرفتند و امروز بچه های 9 نفره 7 مدال گرفتند. ما یک شخصیت داریم، پیشنهادی نداریم که مثل هالیوود بسازیم. اینها را باید شجاع کنیم نه اینکه 5 یا 6 مدال باشد. در جهنم؛ او برای خدا چه کرده است؟

دیدگاهتان را بنویسید