دیابه: گفتم اگر پرسپولیس پیشنهاد بدهد رد نمی کنم

شیخ دیابات در فصل نوزدهم و بیستم لیگ برتر برای استقلال بازی کرد. فصل اول زیر نظر آندره استراماچونی ایتالیایی کار کرد و توانست با 15 گل عنوان آقای گل را از آن خود کند. فصل بعد یک نیم فصل با محمود فکری کار کرد که چندان محبوب به نظر نمی رسید و سپس تا پایان قراردادش در کنار فرهاد مجیدی ماند و بعد از پایان قراردادش به قطر رفت.

در 8 شهریور 1400 در گفت و گوی اسکایپ با یکی از برنامه های تلویزیونی از مدیران قبرستان استقلال گلایه کرد و گفت: به نظر من باید کاری کنند که افراد باشگاه به فکر استقلال باشند و کاری برای هواداران انجام دهند، زیرا تماشاگران. هر روز بیایید، برای ایجاد انگیزه بازیکنان حضور دارند و اگر افرادی باشند که علاقه ای به استقلال ندارند نمی توانند به این تیم کمک کنند. من علاقه مند بودم در استقلال بمانم اما رفتار مدیران متفاوت بود.

مهاجم مالی سابق استقلال اضافه کرد: می خواهم از همه مربیانی که در استقلال با آنها آشنا شدم تشکر کنم و به همه آن مربیان احترام می گذارم. استراماچونی باعث شد به ایران بیایم. درست است که او مربی من است اما مثل پدرم می ماند. من برای استراماچونی احترام خاصی قائل هستم و فرهاد مجیدی برای من مثل یک برادر بزرگتر است. اتفاقاً درست است که در مقطعی با محمود فخری کمی مشکل داشتیم، اما وقتی با شخصیت او هم آشنا شدیم، متوجه شدم که محمود فخری هم قلب خوبی دارد و آدم خوبی است.

وی یادآور شد: اگر بخواهم درباره فوتبالیست های ایرانی صحبت کنم باید زمان زیادی بگذارم چون در استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان، فولاد و… بازیکنان خوبی بودند. در استقلال و ایران بازیکنان خوبی دیدم و لیگ ایران را خیلی دوست داشتم اما اگر به ایران بیایم شما را می بینم.

مهاجم سابق استقلال در پاسخ به این سوال که در صورت دریافت پیشنهاد از تیم های ایرانی دوباره به ایران می آید، گفت: نمی توان سرنوشت را پیش بینی کرد اما اگر تیم خوبی است که رفتار خوبی دارد، چرا که نه؟ وقتی پیشنهادی دارم، چرا باید نه بگویم؟

دیابه در خصوص اینکه حتی اگر پرسپولیس به او پیشنهاد بدهد هم قبول می کند، گفت: نمی توانم نه بگویم. من مقابل پرسپولیس موضعی ندارم و برای پرسپولیس احترام زیادی قائل هستم. من یک بازیکن فوتبال هستم. من طرفدار نیستم هر جا توپ و زمین فوتبال باشد، می توانم بازی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید