به گفته یک کارشناس صهیونیست، «جنگ روانی» حماس علیه تل آویو


ساعت: 18:39
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843663

یک تحلیلگر صهیونیست می نویسد که جنبش حماس جنگ روانی علیه نهادهای امنیتی و سیاسی اسرائیل به راه انداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه یهودی معاریو نوشته جکی هاوجی، کارشناس مسائل عربی، در رادیو ارتش اسرائیل نوشت که جنبش مقاومت اسلامی حماس موفق شد نهادهای امنیتی و سیاسی این رژیم را در حالت تدافعی قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری شهاب نیوز، وی نوشت تهدیدها و هشدارهای حماس در راهپیمایی پرچم برای ورود شهرک نشینان به مسجدالاقصی منجر به جنگ روانی همه جانبه علیه نهادهای صهیونیستی شد.

این کارشناس اسرائیلی افزود: حماس با تهدیدهای متعدد از جمله آتش بازی، نیروهای امنیتی اسرائیل را در حالت آماده باش قرار داده است. از پرتاب عظیم موشک در تل آویو در می 2021 لذت ببرید [جنگ ۱۲ روزه غزه] این کمک زیادی به تأثیر هشدارهای حماس کرده است».

به گفته وی، رهبران حماس در روزهای قبل از راهپیمایی پرچم های شهرک نشینان از مردم خواستند تا به خیابان ها بیایند و از این طریق بتوانند صحنه جنجالی را در خیابان ها به نمایش بگذارند، نه تنها پرچم های اسرائیل، بلکه پرچم های فلسطین.

وی گفت: «اسرائیل از تکرار سناریوی 10 می سال گذشته بیم داشت و وضعیت فوق العاده اعلام کرد و صدها نیرو را در اطراف نوار غزه به حالت آماده باش فرستاد و هزاران پلیس را به بیت المقدس فرستاد. به گفته رئیس دفتر سیاسی حماس، سرویس امنیت عمومی می گوید همه احتمالات در خطر است. سطح هشدار را به بالاترین سطح رساند.»

این کارشناس عرب همچنین نوشت: بحران امنیتی مستقیماً بر زندگی صهیونیست ها در جنوب و مرکز فلسطین اشغالی تأثیر گذاشت و آنها را از حوادث آینده ترساند.

به گفته وی، اگرچه جنبش حماس قصد مبارزه ندارد، اما توانسته است روند تبلیغاتی و روانی را در اختیار گرفته و دیگران را به خود جذب کند. یک روز قبل از مراسم تشییع پرچم ها، شاخه نظامی حماس برای نشان دادن جدیت خود به مقامات صهیونیستی در تل آویو، چندین موشک به دریا شلیک کرد.

او گفت: «حماس سال‌ها تلاش می‌کند تا به این نقطه برسد و اسرائیلی‌ها را به راحتی مجبور به انجام کاری کند که نمی‌خواهند، کاری که سعید حسن نصرالله سال‌هاست انجام می‌دهد».

این کارشناس صهیونیستی اذعان کرد: اسرائیل به حاکمیت خود بر بیت المقدس اطمینان دارد، اما باید همیشه به جهانیان یادآوری کند که حاکمیتش همچنان پابرجاست.

پس از جنگ 12 روزه غزه در ماه مه گذشته، بسیاری از تحلیلگران و مقامات صهیونیست به تغییر معادله در سرزمین های اشغالی و توانایی حماس در تحمیل خواسته های خود اذعان کردند.

تامیر پاردو، رئیس سابق موساد از سال 2011 تا 2016، اخیراً در یک کنفرانس امنیتی در کالج آکادمیک نتانیا درباره راهپیمایی اهتزاز پرچم هفته گذشته در اورشلیم گفت که رژیم اسرائیل نسبت به بخش قدیمی اورشلیم تردید دارد. او گفت: «مشاوره‌ها و آمادگی‌های هفتگی برای ماه مارس، میزان حاکمیت موجود را زیر سؤال برده است».

آیا منطقی است که دولت اسرائیل هفته‌ها به بررسی وضعیت بپردازد، آیا امکان صدور مجوز برای راهپیمایی وجود دارد و آیا چنین موضوعی در لندن، پاریس یا واشنگتن پیش می‌آید؟» کشور به دلیل توانایی ما برای رژه کاملاً اشغال شده است. در پایتخت ما این وضعیت در هیچ کجا بی سابقه نیست.»

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید