بودجه تعدیل حقوق بازنشستگان کجاست؟

بودجه تعدیل حقوق بازنشستگان کجاست؟

این روزها صحبت از ارائه بودجه سال آینده در مجلس و بحث درباره نحوه تنظیم این بودجه است. سخنگوی دولت پیش از این از برگزاری جلسه فوق العاده شورای دولت برای جمع بندی اصلاحات لایحه بودجه 1402 در 19 آذرماه خبر داده بود. پس از این جمع بندی ظاهراً لایحه بودجه برای بررسی بیشتر به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود. اما رحیم سرابی (بهورز بازنشسته) در این خصوص با تاکید بر لزوم رعایت تعهدات قانون بودجه سال جاری می گوید: امروز دولت صحبت از واگذاری لایحه بودجه 1402 به شورای اسلامی است اما همچنان به تعهدات خود در خصوص تناسب حقوق مستمری بگیران عمل نمی کند و اعتبار مقرر در بند «ی» تبصره 2 قانون بودجه سال 1401 اجرا نمی شود.

وی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تقدیم به موقع لایحه بودجه مهمتر است، اما مهمتر از آن اجرای قانون بودجه مصوب است به ویژه در مورد معیشت بازنشستگان. قبل از تعیین درصد افزایش حقوق سال آینده، پاسخ دهید چرا در سال جاری توزیع متناسب حقوق بازنشستگان اجرا نشد؟

سرابی خطاب به نمایندگان مجلس شورا گفت: وظیفه شما در خصوص بودجه سنواتی محدود به بررسی و تصویب قانون نیست، نظارت بر اجرای قانون مصوب از وظایف شماست. 9 ماه از لازم الاجرا شدن قانون بودجه سال جاری می گذرد اما هنوز از جذب و اجرای تناسب حقوق مستمری بگیران مندرج در حرف «ی» تبصره 2 خبری نیست!

و می افزاید: حداقل شکست دولت را پیگیری و اعلام کنید تا بازنشستگان کشور بدانند چرا قوانین بودجه تصویب می شود و بودجه ای برای اجرای بندهای آن تخصیص نمی یابد. همان مبالغ ناچیزی که در زمان تصویب بارها اعلام شد و بارها بر سر بازنشستگان گذاشته شد، در نهایت تصویب نشد.

دیدگاهتان را بنویسید