بورل: اگر حمله اتمی به اوکراین صورت گیرد، ارتش روسیه نابود خواهد شد

بورل: اگر حمله اتمی به اوکراین صورت گیرد، ارتش روسیه نابود خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری یورونیوز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از امضای فرمان بسیج برای افزایش ارتش روسیه به ناتو هشدار داد که کشورش ابزارهای مختلفی برای تخریب برای حفاظت از «تمامیت ارضی» در اختیار دارد. پوتین گفت این یک بلوف نیست.

جوزپ بورل در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت که باید روشن باشد که افرادی که از اوکراین و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن و ایالات متحده و ناتو حمایت می کنند نیز بلوف نمی زنند.

وی گفت: هرگونه حمله اتمی به اوکراین منجر به پاسخ هسته ای نمی شود، بلکه به چنین پاسخ نظامی قدرتمندی منجر می شود که ارتش روسیه نابود می شود.

این در حالی است که برخی کارشناسان روسی مدعی هستند در صورت وقوع این درگیری، نیروهای ناتو حداکثر تا نیم ساعت دیگر منهدم خواهند شد. موشک های کلاهک هسته ای روسیه می توانند از زمین، هوا و دریا پرتاب شوند و برخی حاوی کلاهک های خانگی هستند.

رهبران و فرماندهان روسیه چندین بار اعلام کرده اند که از تمام ابزارهای ممکن برای حفاظت از خاک و حاکمیت خود استفاده خواهند کرد که آخرین آنها مرحله جدیدی از عملیات ویژه در اوکراین را رقم خواهد زد. مسکو بارها از تسلیحات هسته ای به عنوان یک عامل بازدارنده صحبت کرده است که توسعه آن از دیرباز یک اولویت استراتژیک برای مسکو بوده است.

به گزارش یورو نیوز، بورل ادامه داد: ما قطعا از جنگ سرد و پس از جنگ سرد خارج شده ایم. این جنگ خیلی چیزها را تغییر خواهد داد و قطعا اتحادیه اروپا را تغییر خواهد داد.

بورل استدلال کرد که اروپا باغ آزادی سیاسی و رفاه اقتصادی است، اما بقیه جهان یک “جنگل” است.

یک مقام ناتو همچنین گفت که حمله اتمی روسیه پاسخی بی سابقه از سوی متحدان خواهد داشت. یک مقام ارشد ناتو مدعی شده است که روسیه از تهدیدات هسته ای خود برای جلوگیری از ورود مستقیم ناتو و سایر کشورها به جنگ خود با اوکراین استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید