بوروکراسی؛ بزرگترین مانع بر سر راه تجارت


ساعت: 17:18
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808182

وی گفت: کسب و کار آنلاین مملو از خلاقیت و ایده است و برای موفقیت باید قوانین دست و پا گیر توسط صاحبان مشاغل آنلاین حذف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی اسماعیلی رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس شورای اسلامی شهر در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: یکی از مشکلاتی که کشور ما از آن رنج می برد، مشکل اشتغال است و همه تلاش کارکنان باید معطوف به حل معضل اشتغال باشد، اما متاسفانه قوانین دست و پا گیر وجود دارد که در این زمینه وجود دارد. اجازه این هدف را ندهید.«چیز مهم به راحتی قابل درک است.

وی افزود: اشتغال و فضای کسب و کار در کشور نیازمند خلاقیت و نوآوری است. دیگر نمی توان تجارت را مانند قبل اداره کرد، بلکه تجارت و علم و فناوری را می توان اداره کرد. نسل جوان نسلی خلاق و پویا است که به دنبال درآمدهای هوشمند و پایدار است و می‌خواهد تجارت خود را با ابزارهای علمی و فناوری جدید پیوند دهد. بنابراین، اگر مسئولان و نهادهای دولتی نیازهای جوانان و نسل خلاق و ایدئولوژیک را درک نکنند و با ابزارهای علمی و ارتباطی روز آشنایی کامل نداشته باشند، اندیشه ها کم رنگ می شود، سرمایه گذاری از کشور خارج می شود و جوانان ناامید می شوند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از نهادهای موسسات دانش بنیان حمایت همه جانبه شود. همچنین باید تمامی موانع پیش روی این نهادها برداشته شود تا بتوانند مسیر پیشرفت و تعالی را طی کنند. متأسفانه اقدامات سازمان تجارت الکترونیک برای تشدید مجوز کسب و کارهای دیجیتال نوعی شکست و خالی شدن از کسب و کارهای جدید است.

اسماعیلی با اشاره به اقدامات مجلس در حمایت از کسب و کار جدید گفت: مجلس طرحی را در دستور کار قرار داده است. در همین راستا پس از گذشت 10 تا 12 سال طرح تولیدی تصویب شد که از ایده های بدیع و خلاقانه حمایت می کند و امیدواریم انشاالله آخرین مراحل خود را در هیات امنا با موفقیت پشت سر بگذارد.

وی گفت: در واقع مجلس یازدهم به دنبال حذف قوانین دست و پا گیر از پای تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل آنلاین و آفلاین است. ما معتقدیم که در عصر کنونی عصر دیجیتال و رشد و ظهور تجارت آنلاین، خرید قوانین کارآفرینی را کند می کند. البته ناگفته نماند که هنوز به مرحله ایده آل نرسیده ایم و تا رسیدن به ایده آل راه زیادی در پیش است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی اداری باعث دلسردی صاحبان مشاغل و جوانان نشده است. ما دستورات مقام معظم رهبری را ملاک عمل خود خواهیم پذیرفت. لازم به ذکر است در قانون جدید مجلس که در مرحله نهایی شورای نگهبان است، در پشت آن کمیته تلفیق قرار گرفته و بودجه جداگانه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید