بوکس ایران در دهه 1400 سیر نزولی داشت


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819775

ملی پوش سابق بوکس با بیان اینکه دستاورد ایران در بوکس در سال 1400 منفی بود، گفت: مسئولان فدراسیون هیچ اقدامی برای بهبود اوضاع نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان روزبهانی در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز با تحلیل وضعیت بوکس در سال 1400 اظهار داشت: شرایط بوکس سال گذشته اسفناک بود و مسئولان فدراسیون مجبور شدم از تیم ملی بوکس خداحافظی کنم به طوری که مسابقات جهانی را از دست دادم.

وی با اعلام اینکه تخلفات فدراسیون بوکس را مستند کرده ام و هیچ کس به آن رسیدگی نکرده است، افزود: برخی از مسئولان فدراسیون برای انتخابات و جلسات سکه دادند و اقداماتی را انجام دادند که من را از تیم ملی دور نگه دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه هیچکس نظاره گر اتفاقات فدراسیون بوکس نیست و حق بسیاری از نوجوانان و جوانان کشور به راحتی پایمال می شود و به همین دلیل علیرضا استکی پسرش را به مسابقات می فرستد و به راحتی حق سایر جوانان را می خورد. ملی پوش سابق بوکس گفت:

روزبهانی درباره نحوه دعوتش به اردوی تیم ملی نیز توضیح داد: من به شکلی بسیار نامناسب و جدا به تیم ملی دعوت شدم و از من خواسته شد تا با حاضران انتخابی انجام دهم که قبول نکردم زیرا آنها نمی دانند چگونه. برای مبارزه با این افراد


هیچکس از فدراسیون برای خداحافظی از تیم ملی من را دنبال نکرد!

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسی از فدراسیون پیگیری کرد که چرا از تیم ملی خداحافظی کردید؟ عنوان: اصلا حتی زنگ نزدند و دلیل خداحافظی من را نپرسیدند، به خاطر همین بی توجهی در بوکس بی خیال شدم.

ملی پوش سابق بوکس خاطرنشان کرد: در شرایطی که می بینم اتفاق خاصی برای بوکس کشور نمی افتد و سال هاست فریاد می زنم که مافیایی است و مسئولان باید هزینه کنند. حذف شود و همشهریان مدال بگیرند.

روزبهانی تاکید کرد: این مشکلات وجود دارد و کسی پیگیر آن نیست. من خیلی چیزا واسه گفتن دارم؛ وزارت ورزش و جوانان باید وارد این مسائل شود، در هیچ جای دنیا مربی بدنساز به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نمی شود!

وی خاطرنشان کرد: استکی دور خودش باندی درست کرده تا هیچکس قدرت نفوذ به فدراسیون را پیدا نکند و این مشکل بوکس کشورمان است، امیدوارم کادرفنی برای اصلاح این وضعیت اقدام عاجل کرده باشد.

تیم ملی بوکس سابق در پاسخ به این سوال که آیا دستاورد فدراسیون بوکس در سال 1400 را مثبت می دانید یا منفی؟ یادآوری: قطعا منفی است. چون هیچ اقدامی برای اصلاح امور فدراسیون انجام نمی شود.

روزبهانی همچنین درباره استعدادیابی فدراسیون بوکس و نقاط ضعف و قوت آن گفت: استعدادیابی پسر استکی نیست که بدون انتخاب تیم ملی به مسابقات جهانی برود و در اولین مسابقه شکست بخورد. استعدادیابی به این معناست که نوجوانان و جوانانی که به لابی گری و بادی بوکس مافیایی علاقه دارند به تیم ملی دعوت شوند و به حق خود برسند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید