بوکس و وزنه برداری در خطر حذف از المپیک 2028 / اسکیت بورد، موج سواری در لس آنجلس

ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790958

با تصمیم شورای اجرایی بازی های المپیک، رشته های بوکس و وزنه برداری از المپیک تهدید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیته بین المللی المپیک (IOC) ورزش های پیشنهادی را برای مسابقات مقدماتی لس آنجلس اعلام کرده است که در ماه فوریه به تایید اعضای کمیته بین المللی المپیک خواهد رسید.

نشست شورای اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که دیروز برگزار شد، فهرست رشته‌های موجود در برنامه اصلی المپیک 2028 لس‌آنجلس را مشخص کرد.
در میان این 28 رشته ورزشی نام ورزش هایی مانند اسکیت بورد، کوهنوردی و موج سواری وجود دارد که در سال 2028 به بازی ها اضافه خواهند شد. اگرچه در آنها به سه رشته مدرن بوکس، وزنه برداری و پنج گانه اشاره ای نشده است، اما راهی وجود دارد که می توان آنها را در این بازی ها گنجاند. این لیست این سه رشته در حال حاضر در برنامه المپیک 2024 پاریس هستند.

برای این سه رشته شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده تا در صورت موفقیت در رشته های پیشنهادی 2023 به المپیک 2028 اضافه شوند.

بوکس و وزنه برداری در تمامی المپیک های 1920 حضور داشته اند، اما اکنون توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک گفته است که این سه رشته باید مشکلات خود را برای تصویب در شورای اجرایی حل کنند. باخ همچنین اعلام کرد در صورت رفع این مشکلات، این سه رشته به برنامه المپیک 2023 اضافه خواهند شد.

این سه رشته رسوایی هایی مانند عدم شفافیت مالی، عدم وجود داوری یکپارچه، دوپینگ و … داشته اند. و باخ در این زمینه به آنها هشدار داد.

فدراسیون جهانی بوکس باید نشان دهد که با موفقیت بر مشکلات حاکمیتی، شفافیت و ثبات مالی، یکپارچگی و فرآیندهای قضایی غلبه کرده است.

تا جایی که به فدراسیون جهانی وزنه برداری مربوط می شود، موضوع دوپینگ یکی از موضوعات اصلی مورد تاکید کمیته بین المللی المپیک است و باید از یکپارچگی و استقلال کامل برنامه های ضد دوپینگ اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید