انتظارات ما از وزنه برداری بانوان باید منطقی باشد/ تغییر وزنه های المپیک برای ما بد نیست


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890573

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون وزنه برداری گفت: تغییر اوزان المپیکی برای وزنه برداری ایران بد نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، بهداد سلیمی سرپرست نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری معتقد است مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی آزمون خوبی برای کادر فنی و یک رویداد تدارکاتی عالی برای حضور قدرتمند وزنه برداران در کلمبیا جهانی است. مسابقات قهرمانی.

سلیمی با اشاره به کسب 27 مدال رنگی از جمله 9 مدال طلا که وزنه برداری را در راس مدال های هیئت ایران در قونیه قرار داد، درباره نتایج کسب شده در این بازی ها گفت: نتایج بدست آمده توسط وزنه برداران خوب بود و ما را در صدر مدال های هیئت ایران قرار داد. تقریباً همین انتظار را از آنها داشت. در مجموع، مسابقه همبستگی سربازان مقدماتی برای مسابقات قهرمانی جهان و جهت گیری خوبی هم برای رقبا و هم برای کادر فنی بود.

وی در خصوص تاریخ سازی بانوان در این مسابقات نیز خاطرنشان کرد: در بخش بانوان اولین مدال طلای تاریخ را کسب کردیم. مدال حسینی اولین مدال طلای بانوان از هر مسابقه بین المللی بود و تعدادی از ملی پوشان برای اولین بار در مسابقات بین المللی شرکت می کردند، اما اگر کمی شانس داشتیم یکی دو نفر دیگر می توانستند مدال بگیرند. با توجه به اینکه بانوان ما تجربه کمی در مسابقات بین المللی دارند، انتظار مدال از آنها منطقی است.

سلیمی در پاسخ به اینکه برخی از بازیکنان تیم ملی بانوان درباره استرس اولین حضور بین المللی خود صحبت کردند، تاکید کرد: رویکرد فدراسیون به بانوان به طور کلی حمایتی است، یعنی تلاش ما بر این است که حضور بانوان را تضمین کنیم. تیم بانوان در تمامی مسابقات با حداکثر نفرات. یکی از دلایل استرس این افراد عدم تجربه و تجربه کمتر در این رشته بوده است و با اعزام بیشتر، تجربه بیشتری کسب خواهند کرد.

دارنده مدال طلای فوق سنگین المپیک 2012 لندن درباره عملکرد تیم ملی مردان در دسته های سنگین وزن و نایب قهرمانی در رده بندی مدال ها در این بازی ها توضیح داد: در تیم ملی مردان با توجه به نتایج و رکوردهای قبلی شاهد حضور علیرضا یوسفی بودیم. ، انتظار بیشتری داشتیم و می خواستیم او نتیجه بهتری بگیرد اما بعد از مسابقه توضیح داد که یکی دو روز حوصله اش سر رفته و نمی تواند در شرایط ایده آل باشد. اما سطح مسابقات وزنه برداری در این دوره از بازی های همبستگی نیز بسیار بالا بود، از جمله اکبر جورایف از ازبکستان که طلای المپیک را در اختیار دارد. شاید علیرضا یوسفی در صورت آمادگی کامل می توانست طلای دوبل را کسب کند. در مجموع رکوردهای ثبت شده در این وزن مانند 246 کیلوگرم ژورایف قابل توجه بوده و در مسابقات آسیایی از این هم بالاتر خواهد بود.

سلیمی درباره تغییر اوزان المپیک و کاهش آنها به 5 وزن و کاهش سهمیه حضور در هر وزن گفت: این تصمیم IOC در واکنش به وضعیت اسفناک دوپینگ در وزنه برداری در سال های اخیر، اما مطمئنا با تغییر آن وزن ها، برخی از ورزشکاران حذف شده اند و برخی از یکی دو سال پیش باید وزن خود را کاهش یا افزایش دهند تا در وزن مناسب قرار بگیرند. این بر سلامت و سوابق آنها تأثیر می گذارد. البته شاید این تغییر وزن برای وزنه برداران ما چندان بد نباشد. در دسته 102 کیلوگرم سهراب مرادی و رسول معتمدی را داریم که هر دو قهرمان و مدعی قهرمانی هستند. در 102+ علی داوودی و علیرضا یوسفی از مدعیان مدال هستند اما برای سایر اوزان با برنامه ریزی مناسب و هدف گذاری می توانیم به شرایط مطلوب برای کسب سهمیه و مدال برسیم..

نایب رئیس فدراسیون همچنین درباره وضعیت آمادگی تیم های ملی بزرگسالان در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی بحرین توضیح داد: روز پنجشنبه شرایط مکان مورد نظر برای برگزاری اردو در ساری را بررسی خواهیم کرد و در صورت وجود اردوی تیم ملی بزرگسالان مجددا آغاز می شود و شهریور ماه در آنجا برگزار می شود. کادر فنی اسامی 12 نفر را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین در نظر دارد، اما با توجه به زمان کم تا جام جهانی، ملی پوشان دیگری نیز در این اردو تمرین خواهند کرد که مطمئنا به جام جهانی اعزام خواهند شد..

وی افزود: در حال حاضر فدراسیون به اسامی وارد شده از سوی کادر فنی بر اساس دانش و ارزیابی های خود اعتماد دارد اما قطعا دعوت به اردوی تیم ملی بر اساس روند انتخابی خواهد بود که از مسابقات قهرمانی کشور و سایر رویدادهای داخلی آغاز می شود. . حالا برای مسابقات آتی بحرین (قهرمانی آسیا) و کلمبیا (قهرمانی جهان) معیار انتخاب کادر، مدال های کسب شده است و کاری به نام و آداب و رسوم افراد نداریم. بنابراین هرکسی که آمادگی بیشتری داشته باشد به مسابقات اعزام می شود.

سلیمی در پایان گفت: از کادر فنی که زحمات زیادی کشیدند و همچنین از همه وزنه برداران چه مدال گرفتند و چه برخی که مدال نگرفتند صمیمانه تشکر می کنم. تمام تلاش آنها ارزشمند بود و به تک تک آنها افتخار می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید