بوی بد آب از ولیعصر تا ملازینال تبریز/ آب و فاضلاب نادیده گرفته می شود

جالب اینجاست که بسیاری از افراد گزارش می دهند که این مزه و بوی بد نه با جوشاندن آب و نه با استفاده از دستگاه های تصفیه بهبود نمی یابد. در این خصوص یوسف غفرزاده مدیرکل آب منطقه ای استان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: آب منطقه ای تامین آب استان را بر عهده دارد و کیفیت آب و توزیع آن در شهرها بر عهده آب و سرویس بهداشتی

از سوی دیگر آبفای آذربایجان شرقی نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که آب پشت سد مخزنی بوکان کاهش یافته و دلیل تغییر کیفیت آب از جمله بو و طعم آن است.


مردم چه می گویند؟

این روزها بازار شایعات به دلیل عدم پاسخگویی برخی مسئولان داغ شده و عده ای از آب گل آلود تبریز ماهی گرفته و سعی در ترساندن مردم دارند. برخی معتقدند آب تبریز آلوده است و برخی دیگر مردم را به خرید دستگاه های تصفیه تشویق می کنند.

اما این وضعیت باعث سردرگمی مردم شد و یکی از مخاطبین آنایی نوشت: بو و طعم آب چیزی نیست که کارمندان پنهان کنند و دلیل آن هم مهم است اما این مشکل تا کی ادامه خواهد داشت؟ کسانی که بچه کوچک دارند آب معدنی بخرند اما امکان مالی برای خرید این همه آب معدنی وجود ندارد.

عده ای نیز از عدم پاسخگویی مسئولین گلایه دارند و می خواهند بدانند منشا این بو و طعم بد چیست و چرا هیچکس پاسخگوی مردم نیست.


علم پزشکی کیفیت آب را تایید کرده است

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام علم پزشکی تبریز به این معضل چشم باز کرد و حسین حقایی با تایید بو و طعم بد آب در برخی مناطق تبریز اظهار داشت: در تحقیقات انجام شده هیچ گونه آلودگی میکروبی و شیمیایی که مضر باشد وجود ندارد. به شهروندان و موجب نگرانی بله رعایت نشده است.

وی ادامه داد: علت بوی بد و تغییر طعم باید توسط نهادهای ذیربط پاسخ داده شود و وظیفه ما انجام آزمایشات مستمر و اطمینان از سلامت آب تبریز است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. “


قطع آب مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد

اما ماجراهای آبی تبریز به پایان نرسیده و چند روزی است که برخی از مناطق حاشیه ای تبریز با مشکل کم آبی مواجه هستند.یکی از مخاطبان آنایی با ارسال پیامی از وضعیت آب گلایه کرد و گفت: در جاهایی مانند سیلاب و ملازینال تنها آب وجود ندارد. طعم و بوی بد آب بله، اما در شب های تابستان آب نیست و باید قطعی آب را تحمل کنیم. در هفته گذشته آب این مناطق یک روز در میان قطع شد!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید