بیانیه آمریکا درباره وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر در ایران

بیانیه آمریکا درباره وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر در ایران

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفت که ده ها ایرانی به دلیل شرکت در تظاهرات در معرض خطر اعدام قرار دارند. این مقام آمریکایی مدعی شد: بسیاری از آنها می گویند برای اعتراف اجباری شکنجه شده اند و در دادگاه های انقلاب به جرایم امنیت ملی متهم شده اند که به آنها اجازه انتخاب وکیل نداده است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، بار دیگر ادعای خود را درباره بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر در ایران تکرار کرد.

رابرت مالی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایالات متحده، سه شنبه شب گفت: ده ها ایرانی به دلیل شرکت در تظاهرات در معرض خطر اعدام هستند.

این مقام آمریکایی مدعی شد: بسیاری از آنها می گویند برای اعتراف اجباری شکنجه شده اند و در دادگاه های انقلاب به جرایم امنیت ملی متهم شده اند که به آنها اجازه انتخاب وکیل نداده است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شامگاه دوشنبه به وقت محلی همزمان با تعطیلات کریسمس آمریکا گفت که از سپتامبر ایران صدها معترض مسالمت آمیز را به ده سال (10 سال) زندان محکوم کرده است.

او با استناد به اعدام دو تن از این بازداشت شدگان، استدلال کرد که بسیاری از آنها هنوز در خطر هستند و هزاران نفر برای اعتراض مسالمت آمیز علیه رفتار نادرست دولت بازداشت شده اند.

غرب به رهبری آمریکا در تاریخ 12 آذر در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به بهانه ناآرامی ها در ایران قطعنامه ای با عنوان «وضعیت حقوق بشر در ایران» در ژنو سوئیس به تصویب رساند.

این قطعنامه نیز با 25 رای موافق، 6 رای مخالف و 15 رای ممتنع به تصویب رسید. چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان 6 کشوری بودند که به این قطعنامه رای منفی دادند. بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامیبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات متحده عربی و ازبکستان از این قطعنامه ممتنع کردند.

وزرای خارجه 9 کشور آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره و سوئد نیز در بیانیه مشترکی در 17 دسامبر در بیانیه ای مشترک تهران را متهم کردند که به مداخله خود ادامه می دهد. در کارهای خانگی ایران

دولت بایدن به مخالفان جمهوری اسلامی ایران و با سوء استفاده از سازوکارهای بین المللی و سازمان ملل متحد به نام حمایت از حقوق زنان ایرانی، در تاریخ 23 آذر 1392 پیش نویس قطعنامه پایان عضویت ایران در کمیسیون سازمان ملل متحد را در دستور کار خود قرار داد. وضعیت زنان در شورای اجتماعی و کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد (ECOSOC) در نیویورک ارائه شد که با 29 رای، 8 رای ممتنع و 16 رای ممتنع تصویب شد و بدعت و عمل خطرناکی یافت.

دیدگاهتان را بنویسید