بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911632

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای به مناسبت سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد، این موفقیت را مانعی بر سر راه اجرای نقشه دشمن بعثی برای اشغال اهواز و خوزستان دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای پنجم آبان ماه سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد را در بیانیه ای گرامی داشت و آزادسازی این مناطق را مانعی بر سر راه اجرای نقشه دشمن بعثی دانست. اهواز و خوزستان را به تصرف در آورد و این موفقیت عاملی برای ارتقای روحیه رزمی رزمندگان و پیروزی های بعدی در جنگ تحمیلی بود.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

حماسه غرورآفرین آزادسازی سوسنگرد (پایتخت غیرت و مقاومت) یکی از افتخارات ماندگار رزمندگان اسلام و مصداق بارز «و خداوند ما را یاری خواهد کرد» پس از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) است. که «سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود» با همت و همدلی رزمندگان دلیر ایران اسلامی اعم از ارتش، ارتش، ارتش، ژاندارمری، جهاد سازندگی، عشایر غیور و مردم مؤمن او در شورای عالی دفاع و رهبری روحانیت مخالف بود.

آزادسازی سوسنگرد این نقطه کلیدی و حساس منطقه خوزستان یکی از موفقیت های موثر جنگ تحمیلی به شمار می رود که مانع از اجرای نقشه دشمن بعثی برای اشغال اهواز و خوزستان و تقویت روحیه رزمندگان و متعاقب آن شد. پیروزی ها

در این عملیات علاوه بر مقاومت رزمندگان اسلام در نیروهای مسلح و نیروهای مردمی و ستاد جنگ های نامنظم سوسنگرد، نقش بی بدیل و تعیین کننده دلیرمردان لشکر زرهی 92 به ویژه تی.پی. این لشکر با پشتیبانی خلبانان بلند پرواز نیروی هوایی، رادارها و موشک های پدافند هوایی و خلبانان شجاع هوانیروز و با حمایت و همدلی پاسداران غیور استان خوزستان در اجرای عملیات مهم و راهبردی شکست حصر. سوسنگرد فراموش نخواهد شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره امام عزیز و راحل، شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تجدید میثاق با فرمانده معظم کل قوا و گرامیداشت سالروز عملیات آزادسازی سوسنگرد تاکید می کند. که امروز که دشمن با هجمه همه جانبه و جنگ تلفیقی، نبردی همه جانبه را علیه ایران اسلامی آغاز کرده است، لازم است دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود شکست داد و پرچم مقدس کشور عزیزمان را برافراشت. عبرت آموزی از پاسداشت و بصیرت مقدس، وحدت و انسجام در سایه رهنمودهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر بلندای عزت، استقلال و اقتدار بایستیم.

دیدگاهتان را بنویسید