بیانیه تند اسرائیل درباره خروج سپاه از لیست تروریستی آمریکا

بیانیه تند اسرائیل درباره خروج سپاه از لیست تروریستی آمریکا

روز جدیدبنت والپید در بیانیه‌ای گفت: «سپاه پاسداران یک «سازمان تروریستی» است و «به سختی می‌توان باور کرد که ایالات متحده این سازمان را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کند».

نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه ای مشترک در واکنش به گزارش هایی مبنی بر اینکه دولت آمریکا در نظر دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از «لیست سیاه تروریست ها» خارج کند، سپاه پاسداران را متهم کردند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یایر لاپید، وزیر امور خارجه، که نامزد نخست وزیری اسرائیل نیز شده است، امروز با انتشار بیانیه ای مشترک در سایت وزارت خارجه اسرائیل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را متهم کردند و با اقدام احتمالی دولت بایدن مخالفت کردند. حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست تروریسم آمریکا.

در این بیانیه آمده است که سپاه پاسداران یک “سازمان تروریستی” است و “به سختی می توان باور کرد که ایالات متحده این سازمان را از لیست گروه های تروریستی خود حذف کند.”

آنها همچنین استدلال می کنند که جنبش های مقاومت در منطقه، از جمله حزب الله در لبنان، جهاد اسلامی در غزه، انصارالله در یمن و نیروهای مقاومت در عراق، با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط هستند.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسرائیل در بخشی دیگر از این بیانیه گفته اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی “مسئول حملات به غیرنظامیان و نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است.”

در این بیانیه آمده است: برای ما سخت است که باور کنیم تعریف سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی در ازای “وعده آسیب نرساندن به آمریکایی ها” حذف شود.

بخش آخر بیانیه این بود: جنگ با تروریسم رسالت تمام جهان است. ما معتقدیم که ایالات متحده نزدیکترین متحدان خود را در ازای وعده های پوچ تروریست ها رها نخواهد کرد.

بیانیه Bennett & Lapid در پی گزارش هایی مبنی بر اینکه دولت آمریکا در حال بررسی حذف سپاه پاسداران از لیست سیاه تروریست ها به عنوان بخشی از روند بازگشت به توافق هسته ای و لغو تحریم ها علیه ایران است، منتشر شده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید شب گذشته در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا معتقد است که سپاه پاسداران برای حذف از فهرست تروریسم “مناسب” است یا خیر. زمینه صورت نگرفته است و زمانی که توافقی در این خصوص صورت گیرد، محتوای آن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید