بیانیه سازمان نظام پزشکی درباره حوادث ۱۳ آبان

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، متن بیانیه سازمان نظام پزشکی به شرح زیر است:

“به نام خدا

ضمن ابراز تاسف از مشکلات پیش آمده برای برخی از همکاران محترم جامعه پزشکی کشور، در خصوص مسائل اخیر یادآور می شویم:

1- همانطور که در اطلاعیه های قبلی آمده بود، سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس سازمان با پیگیری های متعدد در جریان پرونده مرحوم مهسا امینی، بر اساس وظایف خود از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

2- تمامی نگرانی های بحق مطرح شده در این مدت از سوی اعضای جامعه پزشکی به صورت رسمی و غیر رسمی در جلسات و مکاتبات متعدد با نهادهای مسئول پیگیری شده و تلاش ها برای دستیابی به نتایج نهایی همچنان ادامه دارد.

3- با توجه به فراخوان تجمع اخیر در نظام پزشکی تهران، با توجه به حوادثی که در تجمع برخی از همکاران در سازمان نظام پزشکی مشهد و شیراز رخ داد و مشکلات ناشی از آن برای برخی از کارکنان نظام پزشکی در این شهرها. جلسات مختلفی با سایر اعضای نظام پزشکی برگزار شد و ملاحظات متعددی مورد توجه قرار گرفت.

4- روز یکشنبه 10 آبان ماه جلسه ای با حضور برخی از فعالان صنفی و نمایندگان مجمع با حضور رئیس سازمان تشکیل و پس از استماع نظرات آنان، شرایط حضور همکاران در سازمان تشریح شد. آنها

5- با توجه به اعلام دعوت از چند روز پیش، نزدیکی محل تجمع به محوطه دانشگاه، مصادف شدن با چهلمین سالگرد درگذشت خانم امینی و فراخوان گسترده شبکه های اجتماعی و رسانه های خارجی برای تجمع در شهر، تشدید پروژه ترور توسط دشمنان کشور که نمونه ای از آن است در همان روز در حادثه تروریستی تاسف بار حرم شاهچراغ، نگرانی برای سلامتی همکاران و امنیت اجتماع شاهد این موضوع بودیم. دغدغه جدی و انکارناپذیر کارکنان نظام پزشکی کشور بود.

6- علیرغم همه این تهدیدها، نگرانی پرسنل و توصیه های متعدد برای تعطیلی روز چهارشنبه، کارکنان سازمان را تعطیل نکردند و مدیرکل به اتفاق همه معاونان از ساعت 7 صبح روز چهارشنبه به سازمان آمدند تا در کنار آنها باشند. همکاران و استقبال از آنها.

7- شرایط و سالن های سازمان برای پذیرایی از همکاران آمادگی کامل داشت و تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود افراد غیرعضو و جلوگیری از حوادث زیانبار احتمالی به عمل آمد به طوری که تعدادی از همکاران نیز در سازمان حضور داشتند. ساعات اولیه

8- با توجه به اقدامات پلیس در سطح استان و با توجه به حساسیت مکان و زمان تجمع، کنترل خیابان کاملا در اختیار ناجا و رایزنی ها و تلاش مستمر برای ورود همکاران به سازمان بود. مثمر ثمر نبودند

9- در جلسه اولیه که در سالن سازمان با تعدادی از همکاران صورت گرفت، مدیرکل ضمن خیرمقدم به حضور همکاران، فعالیت های انجام شده و رایزنی های متعدد با مراجع قضایی و سیاسی و لزوم رعایت مقررات را بیان کرد. شأن جامعه پزشکی کشور و پس از آن گام هایی در جهت تداوم رایزنی هایی در خصوص امکان عضویت در این سازمان صورت گرفت.

10- با توجه به شرایط پیش آمده مجدداً با ابراز تأسف از آزادی آن دسته از همکاران جامعه پزشکی که به دلیل مطالبات صنفی و حفظ حرمت جایگاه والای پزشکی در محل حاضر شده بودند، پیگیری های جدی در حال انجام است. انجام شده توسط مسئولان مربوطه که قول مساعدت داده اند همراه است

11- در پایان از کلیه همکاران محترم کادر پزشکی و اعضای محترم سازمان تقاضا دارد با شجاعت و خویشتن داری کافی خدمات مستمر به عموم مردم ارائه نمایند. بخشیده می شود لذا اولویت اول رسیدگی صحیح و مجدانه به امور همکاران است.

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

5 نوامبر 1401

دیدگاهتان را بنویسید