رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد: تاج از کنترل خارج شد/ شرایط سخت است; در خانه بمانید

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد: تاج از کنترل خارج شد/ شرایط سخت است;  در خانه بمانید

روز جدید علیرضا صداقت، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بیماری عروق کرونر از کنترل خارج شده و تعداد بیماران رو به افزایش است. وی گفت: باید به مردم اطلاع دهیم که در خانه های خود بمانند زیرا شرایط سخت است.

علیرضا صداقت در خصوص آخرین وضعیت کرونا و آمیکرون در مشهد گفت: بدیهی است که شهر نارنجی مشهد در حال افزایش تعداد بیمارستان های ما است. این وضعیت از هفته های گذشته قابل پیش بینی بود، اما متاسفانه مثل همیشه متعجب هستیم و وضعیتی که در شهر می بینیم شرط آمادگی مردم برای پیک نیست و به نظر می رسد اطلاع رسانی خوب نیست و مردم برای ساده انگاری می کنند. آمیکرون.

وی گفت: آمیکرون فقط یک بیماری سرپایی نیست. آمیکرون یک دهم دلتا است، اما گسترش آن 10 برابر است. یعنی ما به عنوان پیک دلتا مریض خواهیم شد اما هنوز شرایط آماده ای را در شهر نمی بینیم. به نظر می رسد اطلاعات یا به هدف خود نرسیده و برنامه ریزی مناسبی نداشته و یا به دلیل شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی به یک وضعیت فرهنگی نهادینه شده تبدیل شده است. با توجه به صعود تیم ملی فوتبال در جام جهانی، تجمعاتی بود که در کشور پیش بینی نمی کردیم و امیدواریم به خاطر این تجمعات تعداد بیماران افزایش نیابد.

رئیس بخش مراقبت های ویژه تاج بیمارستان امام رضا (ع) مشهد افزود: در حال حاضر وضعیت تاج از کنترل خارج شده و قابل توقف نیست. وضعیتی که در آن قرار داریم ناشی از تصمیمات نادرست نیروی انتظامی و بی توجهی برخی افراد است. مسئولان باید بدانند که زمان تصمیم گیری صحیح فرا رسیده است تا قبل از تشدید بیماری اقدام شود. یکی از اقداماتی که در این راستا می توان انجام داد تسریع در واکسیناسیون نوبت سوم است.

وی صادقانه در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: البته با توجه به افزایش تعداد بیماران باید درایت و تصمیم گیری مجدد بیشتری صورت گیرد. تجمعات دانشگاهی، سفرهای طولانی مدت و تماس های نزدیک نگران کننده است. در مورد دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال که واکسینه نشده‌اند، بارها در ستاد کرونا گفته‌ایم که در بازگشایی آنها باید دقت شود، اما تصمیم در سطح ستاد ملی گرفته شده است. لازم به ذکر است که سیاست های استانی در بازگشایی کارآمد نبوده و تصمیمات در سطح کشور اتخاذ می شود.

آمیکرون به چند روز قرنطینه نیاز دارد؟

وی در خصوص مهمترین علائم امیکرون و دوران قرنطینه آن گفت: علائم امیکرون مانند سایر جنبه های علائم سرماخوردگی است و گاهی اوقات علائمی مانند تهوع و استفراغ را شامل می شود که می تواند علائم را افزایش داده و منجر به درد و اسهال شود. اگر فردی بدون علامت و در تماس با فرد دیگری باشد، مدت قرنطینه او پنج روز است، اما اگر فردی علائم داشته باشد، باید دو بار در روز هفتم و هشتم آزمایش سریع انجام دهد و اگر آزمایش منفی بود، می تواند دو بار قرنطینه کند. تست ها. در غیر این صورت با وجود علائم باید 10 تا 12 روز قرنطینه شود.

شیوع بالای آمیکرون در بین کودکان

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد درباره شیوع آمیکرون در بین کودکان توضیح داد: وقتی می گوییم فردی آمیکرون دارد، اگر آزمایش PCR او مثبت باشد، زیرا افرادی که آزمایش نمی کنند یا آزمایش منفی کاذب دارند، باید شمارش شوند. بنابراین آمار دقیقی از شیوع بیماری عروق کرونر در کودکان در دسترس نیست، اما مطمئناً به اندازه سویه دلتا آمیکرون در بین کودکان شیوع خواهد داشت. مشکل اصلی آمار کودکان مبتلا این است که بعد از عفونت شروع به درمان می کنند و آزمایش و تایید نمی شوند، اما آمار ما بر اساس آزمایش های تایید شده است.

در اواخر بهمن و اوایل اسفند به قله ششم می رسیم

صداقت درباره پیش‌بینی وضعیت کرونا در روزهای آینده گفت: تعداد بیماران مبتلا به آمیکرون هر سه روز یک‌بار دو برابر می‌شود که رقم سنگینی است. ما همچنان به سمت اوج حرکت می کنیم و در اواخر بهمن و اوایل اسفند به اوج خود خواهیم رسید و دامنه آن احتمالا تا اواسط فروردین ادامه خواهد داشت. این واکسن از بیماری عروق کرونر قلب پیشگیری نمی کند، اما از شدت علائم آن می کاهد. ضعیف شدن سویه آمیکرون در مقایسه با سویه های قبلی ممکن است به دلیل اثر واکسیناسیون باشد.

وی افزود: مهمترین عاملی که می تواند خطر ابتلا به Emicron را به یک سوم و یک ثانیه کاهش دهد، استفاده کلی از ماسک است. اگر 80 درصد از جمعیت از ماسک استفاده کنند، میزان بروز آن تا یک سوم درصد پیش بینی شده کاهش می یابد. امیدواریم با رعایت حداکثر پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون سوم از شدت علائم کاسته شود.

چرا محدودیتی برای تزریق آسترازنکا در مشهد وجود داشت؟

رئیس بخش مراقبت های ویژه تاج بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در خصوص محدودیت های تزریق واکسن آسترازنکا در مشهد گفت: 2 مورد پس از تزریق واکسن آسترازنکا رخ داده است که بهترین رویکرد محدود کردن مصرف آن است. برای مطالعه این مشکل همه واکسن های دنیا با مشکل مواجه شده اند و حتی فایزر و مدرنا در برخی موارد به طور ناگهانی از بین رفته اند. در صورت مواجهه با عوارض شدید و ناخواسته در یک دارو، بهترین کار قطع مصرف آن دارو است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق یک، دو و سه دوز آسترازنکا را روی این دارو متوقف کرده است.

وی گفت: کسانی که قصد دارند دوز سوم آسترازنکا را تزریق کنند، می توانند از واکسن های جایگزین پاستوکوکوس و سینوفارم استفاده کنند. واکسن Astrazanka در حال حاضر برای نوبت سوم توصیه نمی شود و برنامه برای کسانی که دوز دوم Astrazanka را مصرف می کنند احتمالاً از طریق اداره بهداشت دانشگاه اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید