پشت پرده ماجرای عدم پذیرش بیمار محجبه توسط پزشک/رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد: این یک دروغ محض بود.

پشت پرده ماجرای عدم پذیرش بیمار محجبه توسط پزشک/رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد: این یک دروغ محض بود.

مهر: رئیس سازمان نظام پزشکی گیفتاق پس از مطالعه مستندات موجود از جمله فیلم های ضبط شده در مطب، اظهارات شاهدان و بعداً صحبت های خانواده خود بیمار، مشخص شد که اصل موضوع کاملا نادرست است و فیلم های ویدئویی از همان زمان در مطب نیز نشان می دهد که بیماران. بسیاری از زنان محجبه در صف منتظر ویزیت می نشینند و عدم پذیرش بیمار به دلیل حجاب کاملاً اشتباه است.

محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در تشریح بررسی های صورت گرفته در مورد پزشک مشهدی مدعی امتناع از پذیرش بیماری حجاب، موضوع را کذب تلقی کرد و نامه ای به وزیر کشور در این خصوص اعلام کرد. ماجرا کاملاً نادرست است و قطعاً لایه‌های پیچیده‌ای پشت این جریان وجود دارد که باید توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ردیابی شود.

من به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی به این موضوع به طور کامل و با دقت نگاه کردم. مشکل این بود که بیمار مورد نظر در بیمارستان امام رضا (ع) تحت عمل جراحی قرار گرفت و برای ویزیت به مطب دکتر رفت. منشی مطب به بیمار اعلام می کند که وقت نداریم و چون عکس و مدارک لازم از بیمار در بیمارستان است در روزهایی که پزشک در کلینیک بیمارستان است برای ویزیت مراجعه کند.

متأسفانه همسر بیمار اصرار به پذیرش می کند و با ورود به اتاق پزشک شروع به عکسبرداری می کند و به صورت شفاهی سعی می کند به او پیشنهاد دهد که چون بیمار محجبه است، پزشک به ملاقات او نخواهد رفت. این در حالی است که دکتر مربوطه در این مورد حرفی نزده است. در پایان فیلم عنوان می کند که دفتر را پلمپ می کند و متاسفانه این کار را کرد.

انتشار گسترده این موضوع به همراه نام جراح، تصویر و آدرس مطب وی در فضای مجازی از چند جهت جای تأمل دارد و متاسفانه با عجله در این خصوص تصمیم گیری شد. لذا اقدام به پلمپ درمانگاه کردند و یکی از مدیران ارشد وزارت بهداشت این موضوع را رسمی کرد.

با بررسی مدارک موجود از جمله فیلم های ضبط شده در مطب، اظهارات شهود و بعداً خانواده بیمار مشخص شد که اصل موضوع کاملا کذب بوده و فیلم های ضبط شده همان زمان در مطب نیز مشخص شد. اشاره کرد که بیماران بسیار محجبه در صف منتظر ویزیت نشسته اند و عدم پذیرش بیمار به دلیل حجاب کاملا کذب است.

مهم این است که 26 روز بعد این موضوع رسانه ای می شود و ضریب رسانه ای بالایی به این خبر داده می شود. این موارد نشان می دهد که ماده سطحی نیست و کاری پیچیده طراحی شده است.

در دروغی آشکار، امتناع پزشک از ملاقات با بیمار محجبه، بهانه ای برای ایجاد فضای دوقطبی در کشور شد، چیزی که رهبر معظم انقلاب صریحاً از آن نهی کردند و نسبت به آن هشدار دادند. ثانیاً مانند گذشته به شأن جامعه پزشکی کشور که صراحتاً توسط رهبر معظم انقلاب نهی شده بود، تعدی کردند. ثالثاً با انتشار نام، عکس و نشانی مطب این متخصص برجسته ارتوپدی، زمینه حمله احتمالی را چه از سوی افرادی که ممکن است احساساتشان برانگیخته شود و چه از سوی دشمنان آرامش کشور به وی مهیا شود.

دکتر نامبرده از نخبگان جامعه پزشکی، متخصص ارتوپدی، عضو هیأت علمی دانشگاه، فلوشیپ جراحی دست و میکروسرجری از دانشگاه هاروارد و دارای دکترای پروتزهای دستی و … متاسفانه در این حادثه این جراح برجسته و نخبه جامعه پزشکی توسط شخصیتی کمتر قاتل به قتل رسید. فیزیکی نیست ساده ترین بحث این است که دشمن نخبگان جامعه را می کشد و از صحنه بیرون می کند.

عوامل آغاز کننده این حرکت شناسایی شده و از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشور انتظار می رود در اسرع وقت به صورت جدی و عاجل به این موضوع رسیدگی و نتایج آن را اعلام کنند.

قبلا هم عرض کردم که معتقدم حوزه سلامت و جامعه پزشکی به عنوان یکی از بخشهای موفق در عرصه اقتدار، خودکفایی و پیشرفت کشور بسیار مورد آرزوی دشمنان و این هجمه های گسترده است. جامعه پزشکی در چند سال اخیر باید نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور را در این زمینه بررسی کنند. اتفاقات اخیر مشهد را نیز باید در این زمینه دید. کشتن ساختگی یک جراح برجسته با سوء استفاده از عواطف مذهبی مردم امری پیچیده است و باید در این زمینه بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه اعضای جامعه پزشکی فرزندان این ملت هستند و قطعاً همه شعائر اسلامی را رعایت می کنند، در عین حال بر اعاده حیثیت دکتر مرادی و جامعه پزشکی تاکید کرد و ادامه داد: مسئولانی که در این زمینه عجولانه عمل کردند. در این مورد آنها نیز باید پاسخگو باشند و از چنین حوادثی جلوگیری کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران همچنین از نامه نگاری خود به وزیر کشور در این خصوص خبر داد و گفت: در این نامه تاکید کردم که ماجرا کاملا کذب است و قطعا لایه های پیچیده ای پشت این روند وجود دارد که باید انجام شود. دنبال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید